Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) در مدارس گفت: برای اجرای این طرح در مدارس انتخاب شده استان بوشهر ۱.۵ میلیارد ریال تخصیص یافته است. ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسن قلندری پیش از ظهر امروز در نشست مشترک فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح نماد در مدارس استان بوشهر اظهار داشت: یکی از طرح‌هایی که به صورت همکاری بین دستگاهی در کشور صورت می‌گیرد طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) است که با دستور صریح مقام معظم رهبری برای جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای سازمان یافته بودن، علمی بودن و فرا قوه‌ای بودن در مدارس کشور اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه طرح نماد دارای سه فاز است افزود: فاز نخست آن در 6 استان کشور به صورت پایلوت اجرا شد و فاز دوم آن در سال گذشته در استان بوشهر و 26 استان عملیاتی شده است.

قلندری از اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در 2 شهر بوشهر و برازجان خبرداد و بیان کرد: در سال گذشته 12 مدرسه استان بوشهر با نگاه به مدارس حاشیه‌ای و مشکل دار در سه دوره تحصیلی تحت پوشش این طرح بوده است که 6 مدرسه در شهر بوشهر و 6 مدرسه در شهر برازجان مجری اجرای طرح  نماد در استان بودند.

وی با بیان اینکه فاز سوم طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در همه مدارس یکی از شهرستان‌های استان به صورت کامل اجرا می‌شود تصریح کرد: علاوه بر اجرای طرح نماد در 12 مدرسه دو شهر بوشهر و برازجان باید در سال 1400 در کلیه مدارس اجرایی شود.

قلندری با بیان اینکه همه موضوعاتی که به آسیب‌های اجتماعی در مدرسه ربط پیدا می کند با همکاری نهادهای مرتبط با طرح از طریق سامانه مربوط به نماد اجرا می‌شود تا اطلاعات جامعی از دانش آموزان در سطح ملی وجود داشته باشد گفت: با اجرای این طرح در سال 1400 این نوید می‌رود که ترک کنندگان تحصیل به حداقل برسد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 300 نفر از عوامل اجرایی مدارس مرتبط با طرح نماد آموزش دیدند و  400 دانش آموز به عنوان همتایان نیز دوره لازم را گذراندند خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اجرای طرح نماد در سال قبل عدم مشارکت 100 درصدی والدین بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اظهار داشت: اطلاعات 3 هزار و 187 دانش آموز وارد سامانه طرح نماد شد و غربالگری در سه سطح معلم، دانش آموز و والدین صورت گرفته است.

قلندری با بیان اینکه این طرح 8 اختلال را بررسی می‌کند افزود: نارسایی توجه، رفتارهای پرخاشگرانه، اضطراب، افسردگی، رفتارهای خود آسیب زنی، خود فرمانی، نقص انجام تکالیف و سو استفاده جنسی، جسمی و عاطفی از اختلالات مورد بررسی است و همچنین فقر، اعتیاد به فضای مجازی، اعتیاد به مواد مخدر، افسردگی، خودکشی و مشکلات جنسی از مشکلات اجتماعی است که در طرح نماد بررسی می‌شود.

وی از تخصیص 187 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح نماد در استان خبرداد و افزود: این اعتبار به فصل 5 یا همان مدارس مجری طرح نماد اختصاص یافت و در راستای شفاف سازی در بحث مالی طرح هریک از مدارس باید پوشش مالی طرح نماد داشته یاشند.

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر از تخصبص 1.5 میلیارد ریال برای اجرای طرح نماد در استان خبرداد و بیان کرد: برای اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) در مدارس انتخاب شده استان بوشهر 1.5 میلیارد ریال  امسال تخصیص یافته است.

قلندری با بیان اینکه اجرای طرح نماد علاوه بر 12 مدرسه تعیین شده باید یک شهرستان با زیرساخت‌های لازم را تحت پوشش قرار دهد گفت: از بین سه شهرستان کنگان، دشتی و دلوار که کاندیدای  اجرای طرح  نماد بودند با شهرستان دشتی موافقت شد و همه مدارس شهرستان دشتی که 96 مدرسه است باید مجری طرح  نماد باشند.

اعتبار ساخت 1000 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد استان بوشهر تامین شد امام جمعه بوشهر: بسیج عنصر حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان افزود: 70 مشاور در شهرستان بوشهر، 50 مشاور در شهرستان دشتستان و 40 سفیر و مشاور در شهرستان دشتی آموزش و دوره لازم را برای همکاری در طرح گذرانده‌اند.

قلندری با بیان اینکه سه دستگاه در این طرح فعالیت بیشتری نسبت بقیه دارند ابراز کرد: آموزش و پرورش، دادگستری و استانداری در مرحله غربالگری فعالیت بیشتری دارند که وقتی این طرح از مرحله غربالگری به مرحله ارجاع برسد دستگاه‌های دیگر را نیز مرتبط می‌کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان عنوان داشت: در رده بندی بین استان های اجرا کننده طرح نماد علاوه بر 6 استان پایلوت، استان بوشهر در بین 20 استان دیگر رتبه پنجم را کسب کرده که عدم مشارکت والدین سبب افت این رتبه بوده است.

وی با اشاره به اینکه گزارش فصلی این طرح به مقام معظم رهبری ارائه می‌شود از استاندار بوشهر به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری طرح نماد در استان خواستار همکاری دستگاه‌های مرتبط و فرمانداری‌ها با این طرح با آموزش و پرورش شد.

انتهای پیام/ ت

R41363/P1336/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ کامرانی صالح در دیدار با استاندار همدان و با تبریک دهم اردیبهشت روز روانشناس گفت: تاکنون در ۱۵۰ روستا پرونده تشکیل و نقشه راه تنظیم شده است، همچنین طرح الزامی شدن مشاوره پیش از ازدواج در جریان تصویب است.

او همچنین گفت: مرکز جامع بنیاد خانواده و جمعیت متشکل از ۱۴ مرکز مشاوره با ۱۰۵ روانشناس دارای تحصیلات ارشد و دکتراست و ۴۰ مجموعه فعال دیگر هم در استان وجود دارد که همگی به ترویج فرهنگ مشاوره، اقدامات مشاوره‌ای در زمینه‌های پیش از ازدواج، کودک، نوجوان، تحکیم خانواده، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی و تربیت کنشگر می‌پردازند.

کامرانی صالح گفت: همچنین با هدف فرزندآوری و جوانی جمعیت، اقدام به تربیت کنشگر جمعیت کرده ایم و ۱۲۰ نفر در دوره آموزشی شرکت خواهند کرد و ۴۰ برگزیده به دوره تکمیلی می‌روند تا با اعزام به ۳۰۰ نقطه فعالیت خود را آغاز کنند.

استاندار همدان هم گفت: شکل گیری مرکز جامع قابل تحسین است و نیاز به تقویت و حمایت دارد.

علیرضا قاسمی فرزاد تاکید کرد: به آموزش اهمیت ویژه بدهید و آموزش را از خردسالی آغاز کنید تا مبانی فکری درست پایه ریزی شود و برای دست یابی به این منظور با دانشگاه فرهنگیان ارتباط داشته باشید.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان هم با اشاره به اینکه اعتبارات مناسبی برای پیشگیری از خودکشی به استان تخصیص یافته است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی برای اجرای طرح‌های مطالعاتی و درمانی در محلات آسیب پذیر هزینه می‌شود.

در این نشست اعلام شد، همدان دومین استان پیر کشور است.

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان