Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:04:08 GMT

کتابخانه های سیار استان اردبیل افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۴۹۲۵

کتابخانه های سیار استان اردبیل افزایش می یابد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: اقدام لازم برای خرید خودرو با هدف افزایش کتابخانه های سیار برای استفاده اهالی روستاهای فاقد کتابخانه ثابت در مناطق مختلف این استان صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا ، زعفر احدزاده روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار خلخال، هدف از افزایش کتابخانه های سیار در مناطق مختلف استان را توزیع متوازن امکانات مطالعه در مناطق محروم روستایی استان و بهره مندی علاقه مندان به مطالعه کتاب در این مناطق ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کتابخانه سیار تنها گروه فرهنگی ارائه کننده خدمات فرهنگی به جامعه روستایی است، گفت: پنج واحد کتابخانه سیار در شهرستان های اردبیل ، مشگین شهر ، پارس آباد و نمین فعالیت داشته و اقدام لازم برای خرید خودرو و تجهیز آن به کتابخانه سیار با استفاده از اعتبارات استانی انجام شده است.
احدزاده همچنین اظهار داشت: کتابخانه های سیار به ساکنان روستاهای قرار گرفته تا شعاع 20 کیلومتری از مراکز شهرستان ها خدمات کتاب و مطالعه ارائه می کنند.
وی بیان کرد: بیش از 250 هزار جلد کتاب در کتابخانه کانون های فعال این استان موجود بوده و کودکان و نوجوانان از آنها استفاده می کنند.
او اظهار داشت: 42 نوع فعالیت برای کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تعریف شده و تلاش می شود با معرفی مناسب این کانون ها زمینه برای حضور نسل جدید در محیطی امن و با نشاط فراهم شود.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این نشست به اهمیت فعالیت کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان در ارتقای سطح فرهنگی جامعه هدف اشاره کرد و افزود: فعالیت این گونه مراکز می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتابخانه هاي سيار اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در دوره حاضر که مملو از پیشرفت‌ها و اتفاقات مختلف است، یک روحانی شاید نتواند به شیوه‌های سنتی گذشته در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد موفق عمل کند؛ بنابراین روحانی‌ها باید با ذائقه شناسی و برگزاری برنانه‌های مختلف فرهنگی و هنری و مخصوصا ورزشی اقدام به جذب این قشر کنند. کاری که چند سالی است، حجت‌الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، در شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان غربی در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۷ بعنوان امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد جامع نازک علیای پلدشت فعالیت داشته که در طول این مدت با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقات ورزشی و راه اندازی اُردو‌های سیاحتی و زیارتی توانسته است گام‌های موثری را در جذب جوانان و نوجوانان به سمت مسجد و کانون بردارد.

سپس ازسال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ به‌عنوان امام جماعت و مسئول پایگاه بسیج مسجد امام هادی (ع) ارومیه ادامه فعالیت نموده و از تابستان ۱۴۰۱ تاکنون نیز به‌عنوان امام جماعت، مدیر کانون المهدی (عج) و نیز مسئول پایگاه بسیج مسجد طوبی ارومیه فعالیت‌های فرهنگی هنری و ورزشی خود را پیگیر بوده که با استقبال خوب جوانان و نوجوانان توانسته توفیقات روزافزونی را دراین عرصه‌ها کسب کند.

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • فعالیت ۶۲ شعبه سیار در دومین مرحله انتخابات گنبد
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری