Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@19:16:43 GMT

ضرورت تحول جدی در بیمه‌های زندگی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۶۶۲۱

ضرورت تحول جدی در بیمه‌های زندگی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در مجمع سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران با اشاره به اینکه بیمه اجباری شخص ثالث برای تمامی آحاد جامعه یک ضرورت است، افزود: اما شرکت بیمه ایران باید تلاش کند با تمرکز بر رشته بیمه های زندگی، تحولی اساسی در صنعت بیمه را رقم بزند.

رئیس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از عملکرد شرکت سهامی بیمه ایران در کسب رضایتمندی مردم، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به چشم اندازهای پیش بینی شده این صنعت باید کوشش خود را مضاعف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت بیمه‌ایران با توجه به سهم عمده ای که از بازار بیمه ای کشور در اختیار دارد باید نقش محوری توسعه صنعت را ایفا کند.

رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به بدهی سنگین برخی از نهادها و ارگان های دولتی به شرکت بیمه ایران، تصریح کرد:حجم بالای فروش اقساطی بیمه نامه ها منطقی نیست و بدهی انباشته به این بنگاه بزرگ اقتصادی لطمه خواهد زد.

وی تاکید کرد: منابع ناشی از پذیرش ریسک های بزرگ، باید به نفع صنعت بیمه سرمایه گذاری شود و پذیرش ریسک بدون دریافت حق بیمه با منطق اقتصادی همخوانی ندارد.

سلیمانی با اشاره به این نکته که بخشی از مشکلات به دلیل نحوه عمل بر اساس آیین نامه فعلی سرمایه گذاری صنعت بیمه است گفت: اصلاح این آیین نامه در شورای عالی بیمه می تواند مشکلات مربوط به سرمایه گذاری در شرکتهای بیمه را رفع کند .

رییس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت بنگاه های اقتصادی نظیر شرکت های بیمه را در گرو سودآوری دانست و گفت: فعال سازی ظرفیت های نهفته صنعت بیمه و بازارسازی های جدید و ارائه بسته های متنوع بیمه ای می تواند وابستگی صنعت بیمه را به رشته شخص ثالث کاهش دهد.

وی سهم پنجاه و هفت درصدی بیمه شخص ثالث از مجموع پرتفوی بیمه ایران را ترکیبی ناهمگون توصیف کرد و گفت: با وجود اجبار قانونی به صدور بیمه شخص ثالث اگر شرکت بیمه ایران با تغییر در ساختار برخی از مجموعه های خود به سمت گسترش رشته بیمه های زندگی حرکت کند بسیاری از اهداف صنعت بیمه محقق خواهد شد.

سلیمانی با ارائه چند پیشنهاد و راهکار از مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت سهامی بیمه ایران خواست تا با برنامه ریزی دقیق تر ضمن کاهش زیان انباشته خود زمینه را برای سرمایه گذاری و تولید منابع پایدار، فراهم کنند.

گفتنی است دکتر سلیمانی در پایان مجمع سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران ضمن قدردانی از مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، مدیران این شرکت در راستای بهبود وضعیت، موفقیت صنعت بیمه را در گرو تلاش های بیشتر مدیران و کارکنان بیمه ایران دانست.

کد خبر 4464857 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه شخص ثالث بیمه مرکزی غلامرضا سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۶۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ملی ایران؛ پشتیبان توسعه طرح های صنعت نفت کشور

امتداد - بانک ملی ایران با حضوری فعال و پررنگ در بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران به معرفی آخرین اقدامات، دستاوردها و فعالیت‌های خود در حوزه های خدمات مالی ریالی و ارزی به صنایع کشور به ویژه صنعت نفت خواهد پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی یکی از مهم ترین رویدادهای داخلی برای شرکت ها و مدیران فعال در حوزه ‌های مختلف بالادستی و پایین دستی صنعت نفت است که با هدف معرفی دستاوردهای صنعت نفت و گردهم آوردن صنعتگران فعال در این حوزه از سراسر جهان، امکان سرمایه‌گذاری و عقد قراردادهای مختلف را در یک فضای مشترک فراهم می‌کند.  ‎بانک ملی ایران از گذشته تا به امروز در این حوزه ها حضوری جدی و فعال داشته و نه تنها پتروشیمی ها و شرکت های فعال در زمینه پالایش محصولات نفتی مشتریان قدیمی این بانک هستند، بلکه تامین مالی طرح های توسعه ای بسیاری از این پروژه ها در سالهای اخیر به خصوص در دولت سیزدهم نیز توسط بانک ملی ایران انجام شده است.

 این بانک که به عنوان یکی از بزرگترین مشارکت کنندگان و تامین کنندگان مالی کشور، تمامی خدمات بازار پولی و امور بانکی را ارائه می دهد، براین اساس تصمیم گرفت تا با هدف معرفی هرچه بیشتر محصولات و خدمات بانکی به عنوان حامی این رویداد بزرگ نقش آفرینی کند و با تکیه بر شعب و واحدهای خارج از کشور خود از جمله میربیزینس بانک روسیه، شعبه لندن، هامبورگ، امارات وشعبه مسقط به ارائه مشاوره های مالی در حوزه ارزی بپردازد. 

 بانک ملی ایران در کنار سایر شرکت های فعال در حوزه حفاری، اکتشاف، تولید و بهره برداری صنعت نفت با حمایت همه جانبه و حضور گسترده و موثر خود در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ضمن تعامل سازنده با فعالان عرصه صنعت نفت؛ آخرین خدمات و محصولات جدید، ظرفیت ها، دستاوردها و توانمندی‌های خود را برای توسعه روابط و همکاری های مشترک در حوزه های خدمات ارزی و ریالی با شرکت های فعال در صنعت بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، پتروشیمی ها، بنگاه های اقتصادی تولیدی، موسسات و گروه های صنعتی و شرکت‌های سرمایه گذار در حوزه صنعت نفت به نمایش خواهد گذاشت و همچنین به ارائه مشاوره، ایده و محصول خود خواهد پرداخت.

گفتنی است، این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رخداد نمایشگاهی ایران که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکت های توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برپا می شود، فرصت بسیار مغتنمی است تا موسسات مالی و شرکتهای فعال سرمایه گذار در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این صنعت، فعالیت ها و نوآوری های آتی خود را هدایت نمایند.

لازم به ذکر است، غرفه بانک ملی ایران و شر‌کت های تابعه در این نمایشگاه از امروز، ۱۹ اردیبهشت ماه به مدت چهار روز از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ پذیرای مدیران شرکت های بالادستی صنعت نفت، پتروشیمی ها، صنعتگران، فعالان اقتصادی، صاحبان صنایع و علاقمندان خواهد بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بانک ملی ایران؛ پشتیبان توسعه طرح های صنعت نفت کشور
  • آغاز کار رویداد صدرا در دانشگاه آزاد خرم‌آباد با حضور ۳۰ واحد تولیدی
  • برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه آزاد خرم‌آباد با بیش از ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • ضرورت حل مشکلات بیمه ای بیماران تالاسمی
  • پذیرش ۵۷ مقاله در نهمین کنفرانس ملی مکانیک سنگ ایران
  • تصویب یک طرح پژوهشی با موضوع محرک‌های توسعه تکافل در کشور در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه
  • اعلام برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • ضرورت مراقبت پیوسته از زیرساخت‌های صنعت گاز
  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است