Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:57:24 GMT

فرآیند صدور و تمدید مجوز سمن ها تسهیل و کوتاه می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۷۵۴۰

فرآیند صدور و تمدید مجوز سمن ها تسهیل و کوتاه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، کمال اکبری معاون مشارکتهای اجتماعی وزارت کشور در پنجمین همایش سالانه سازمانهای مردم نهاد که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: رسیدن به توسعه متوازن و پایدار در گرو فعال کردن سمن ها و جلب مشارکت اجتماعی است که با تقویت سازمان های مردم نهاد ممکن می شود.

وی افزود: برای داشتن مشارکت اجتماعی پرثمر نیازمند توانمندی و مشارکت پویشگران جوان و با انگیزه هستیم اما این کار باید با مهارت و دانش انجام شود تا کارها به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری تصریح کرد:سمن ها لازم است ابتدا با حقوق خود آشنا شوند سپس بتوانند افرادعلاقمند به امور مختلف را دور هم جمع کنند و مسئولیت پذیرانه در کارها مشارکت کنند.

وی بیان کرد: پذیرفتن مسئولیت بیانگر حس نوع دوستی و میهن دوستی شماست و این کار ثواب و اجر هم دارد.

صدور مجوز سمن ها تسهیل می شود

معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور یادآورشد: مهمترین رویکرد ما در وزارت کشور تسهیل در صدور پروانه و تمدید مجوز فعالیت سمن هاست و در این راستا جلساتی با نهادها برگزار شده تا با همکاری سازمانهای بیمه ای و مالیات بتوانیم شرایط بهتری را برای نهادهای مردمی مهیا کنیم.

وی گفت: پیگیر حل مشکلات سمن ها هستیم و با توافق انجام شده بزودی سامانه متمرکزی برای کارهای تاسیس، نظارت و تمدید مجوز سمن ها طراحی شده که با اجرای آن کارها سامان می یابد.

اکبری اضافه کرد: لایحه پیشنهادی دولت با کمک سمن ها به صورت پیش نویس تدوین شده و در کمیسیون سیاسی دولت در حال نهایی شدن است تا بتوانیم حوزه سمن ها را قانونی و قابل اعتماد کنیم.

وی اظهارداشت: فرآیند تمدید مجوز سمن ها به کمتر از یک ماه و تاسیس به کمتر از سه ماه خواهد رسید.

معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور گفت: آموزش های تخصصی برای توانمند سازی سمن ها باید در اولویت باشد تا بتوانید کارهای مهمی را عملیاتی کنید.

وی اضافه کرد: در آستانه سالگرد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و سمن ها باید برای بیان دستاورد های نظام وارد صحنه شده و در این زمینه همکاری بیشتری کنند.

اکبری اظهارداشت: از فعالان سمن ها انتظار داریم از فعالیت انحصاری دوری کرده و با عضو گیری بیشتر به کارهای خود توسعه بخشید و به گونه ای رفتار کنید تا هر سمن صدها و هزاران نفر عضو داشته باشند.

در ادامه نمایندگان تشکل های مردم نهاد دیدگاههای خود را مطرح کردند.
 

کد خبر 4464898

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین سمن ها مجتبی اکبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی طرح‌های عمرانی از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت گفت: وزارت نفت در سفر اول رئیس جمهور ۸۵۰ میلیارد ریال و در سفر دوم ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های عمرانی استان تعهد مشارکت دارد که ۶۱۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات سفر اول پرداخت شده است.

او افزود: مصوبات سفر اول رئیس جمهور از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت ۸۵ درصد اجرایی شده است.

عباس زاده با تأکید بر تسریع در روند پرداخت اعتبارات وزارت نفت در زمینه تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام استان، اظهار کرد: هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال برای تأمین تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه بیرجند نیاز است که قرار شد ۳۷۰ میلیارد ریال آن از سوی وزارت نفت در اسرع وقت پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: خراسان جنوبی اولین استان در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان‌ها بود، پس باید در زمینه تخصیص اعتبارات هم در سطح کشور پیش‌رو باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • انسیه خزعلی: فرآیند فرزندخواندگی تسهیل شد
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد