Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ظهر چهارشنبه در این آئین گفت: از مهترین اهداف برگزاری نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر می‌توان به تقویت و تحکیم و گسترش وحدت اسلامی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران را مقوله وحدت بین مذاهب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این وحدت از طریق ارتباط مستمر عالمان دین و تقویت نقش آفرینی روحانیون محقق می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم تصریح کرد: نقش رهبری الهی امام راحل و همچنین منویات مقام معظم رهبری در این زمینه از جمله عوامل‌محوری در شکل‌گیری وحدت اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در پایان تلاش برای حفظ وحدت اسلامی و مقابله با جریان های تکفیری را رسالت مهم عالمان دین ذکر کرد.

اخلاق پیامبر عامل وحدت است

رئیس سابق دانشگاه ادیان نیز در این آئین به اهمیت بسیار زیاد وحدت بین امت اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اخلاق عملی پیامبر اسلام (ص) بهترین الگو برای ایجاد وحدت بین مسلمین است

حجت‌الاسلام دکتر عبدالکریم بی آزار شیرازی با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت و هدلی بین مسلمانان خاطرنشان کرد: اسلام دین وحدت است و از میان ادیان الهی، تنها دینی است که بعد از ۱۴ قرن هنوز تاثیرش عینی و زنده است.

وی بیان کرد: مسلمانان اعم از شیعه و اهل سنت آن قدر دارای اشتراکات اعتقادی و دینی هستند که در مقابل آن اشترکات عمیق، هرگز نباید به اختلافات جزیی که وجود آنها نیز تا حدی طبیعی است دامن زده شود.

ویژگی‌های پیامبر الگو باشد

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد امام جمعه عسلویه نیز در این نشست بهترین راه مبارزه با دشمنان اسلام را ایجاد و تقویت وحدت اسلامی دانست و تصریح کرد: همه باید به وظایف خود در راستای تقویت وحدت عمل کنیم.

وی با تبریک هفته بسیج، و با اشاره به نقش راهبری مقام معظم رهبری در گسترش مبانی وحدت بین کشورهای اسلامی، گفت: برای تحقق وحدت اسلامی باید سراغ ویژگی های اخلاقی و عملی پیامبر اکرم (ص) برویم و انها را الگوی عملی خود قرار دهیم.

امام جمعه عسلویه با اشاره به برخی از این ویژگی‌ها گفت: صبر، خلق نیکو، مهربانی، تواضع و توجه به نیازهای مردم را از جمله خصایص حضرت رسول (ص) است که باید توسط علمای اسلام و روحانیون مورد اهتمام واقع شود.

وحدت از برکات انقلاب اسلامی است

امام جمعه اهل سنت عسلویه نیز در ادامه این نشست گفت: وحدت و انسجام از برکات انقلاب اسلامی است که بانی آن حضرت امام (ره) است و نامگذاری این هفته به نام وحدت نشان دهنده شناخت دقیق و عمیق ایشان از ضروریات زمانه است.

شیخ ابراهیم محمدی اضافه کرد: حفظ این وحدت وظیفه همه علما و روحانیون است و دیگر مسئولان نیز باید به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

علی رحمانی معاون فرماندار عسلویه نیز گفت: هفته وحدت، هفته عزت و اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی است و استمرار و بقای نظام به زنده نگه داشتن اهداف اصلی آن است و همگان بایستی پاسبان اصول، آرمان ها و ارزش های انقلاب باشند که وحدت نیز یکی از همان اهداف و ارکان است.

کد خبر 4464965

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم محمدی بوشهر عسلویه علی رحمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ در نشست هم اندیشی با هنرمندان موسیقی استان که با حضور مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار شد، گفت: در تعداد اجراهای موسیقی، استان بوشهر جز برترین استان های کشور قرار گرفته است.

در این نشست هنرمندان تک به تک با بیان مشکلات، دیدگاهها و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.

کد خبر 6092845

دیگر خبرها

  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد