Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: موضوع راه اندازی باراچه فروش محصولات طارم سفلی در مسیر آزادراه قزوین - رشت ضروری بوده و باید پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، اکرم نجفی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح از طرح بسته بندی، فرآوری و روغن کشی زیتون تعاونی دهیاری های طارم سفلی، افزود: در سال 77 قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در وزارت کشور تصویب شد اما خودکفایی آن در حد کاغذ ماند و دهیاری ها همچنان وابسته به اعتبارات دولتی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: پس از مدتی وزارت کشور برای تحقق این هدف، تاسیس تعاونی دهیاری ها را در دستور کار خود قرار داد و در سال 91 تعداد این شرکت ها در استان به 23 واحد و با هدف توانمندسازی دهیاری ها، ایجاد منابع پایدار درآمدی و رونق اقتصادی و اشتغال روستایی رسید.
این مسئول ادامه داد: طی مدت یاد شده همچنین شرکت های تعاونی قزوین بیشتر به سمت اجرای طرح های حرکت کردند در حالی که طی سال های اخیر تلاش ما بر این بود تا جهت فعالیت آنها را به حوزه های اقتصادی و تولیدی تغییر دهیم.
به گفته نجفی، خوشبختانه شرکت تعاونی طارم سفلی از معدود شرکت هایی بود که با تاکید بر مزیت نسبی این منطقه، یعنی محصول زیتون فعالیت های خود را در حوزه فرآوری، کنسرو سازی و روغن کشی راه اندازی کرد.
مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین تصریح کرد: در ادامه، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز طی تفاهم نامه خود با پست بانک برخی تسهیلات ارزان قیمت را با ضمانت های راحت برای طرح های تولیدی و اقتصادی تعاونی های دهیاری ها ارایه داد که در این میان سال گذشته 5 واحد، شامل چهار تعاونی دهیاری و یک شرکت تعاونی روستایی به میزان 21 میلیارد ریال از این تسهیلات بهره مند شدند.
نجفی خاطرنشان کرد: امسال و در ادامه ارایه همان تسهیلات تاکنون چهار طرح از قزوین معرفی شده که یکی از آنها تکمیل زنجیره ارزش و بازاراچه فروش برای تعاونی با تسهیلات 40 میلیارد ریال برای بخش طارم سفلی بوده است.
این مسئول روستایی یادآور شد: در صورت تصویب تسهیلات یاد شده بسیاری از درآمدهای حاصل از فعالیت بازارچه می تواند کمبودهای واحد تعاونی دهیاری ها در منطقه را جبران کند.
نجفی با تاکید بر ایجاد منابع درآمدی پایدار برای دهیاری ها، خاطرنشان کرد: اعتبارات دهیاری ها امسال در وضعیت خوبی نیست اما در صورت ایجاد منابع درآمدی و توانمندسازی دهیاری ها، حتی اگر روزی تمام اعتبارات ارزش افزوده آنها هم قطع شود درآمدهای پایدار یاد شده برای رونق روستاها نیز کافی خواهد بود.
وی در پایان تاکید کرد: فعالیت طرح بسته بندی، فرآوری و روغت مشی از سوی تعاونی دهیاری های طارم سفلی نمونه موفقی از ایجاد چنین درآمدهایی است که با هزینه تنها پنج میلیارد ریال توانسته با منتفع کردن 74 دهیاری منطقه، در جهت توانمندسازی و اشتغالزایی این بخش نیز گام های ارزشمندی بردارد.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از فواید ارایه وام های اشتغال روستایی آن است که تسهیلات یاد شده تنها باید در روستاها مورد استفاده قرار گیرد.
حسین زکی زاده تاکید کرد: امسال یک هزار و 330 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید استان در حوزه اشتغال روستایی پرداخت شده است.
این مسئول هدف از ارایه تسهیلات روستایی را توجیه اقتصادی طرح های مورد نظر دانست و یادآور شد: در غیر این صورت پس از مدتی وام های پرداختی دچار استمهال و شکست می شوند و از این رو سخت گیری بانک ها در پرداخت تسهیلات، کمک به واحدهای اقتصادی است.
برای بهره برداری از طرح تولیدی بسته بندی، فرآوری و روغن کشی زیتون طارم سفلی ضمن تخصیص هشت میلیارد ریال تسهیلات پرداختی، 20 فرصت شغلی نیز در منطقه ایجاد کرده است.
7388/8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد روستاها تعاوني هاي دهياري ها محصولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میوه فروش سیار در شمال خرم آباد ساماندهی شدند

داریوش بارانی بیرانوند اظهار کرد: در این راستا ۲۰۰ خودروی سیار عرضه کننده میوه و تره بار در منطقه دره گرم جنب دیوار میدان اسب سواری ساماندهی شدند.

وی با اشاره به اینکه منطقه دره گرم به علت قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شهرستان‌های سلسله و دلفان بار ترافیکی بالایی دارد افزود: توقف خودرو‌های سیار میوه فروشان در این مسیر و خودروی خریداران، همواره بار ترافیکی بالایی را بر این منطقه تحمیل می‌کرد.

بارانی بیرانوند تصریح کرد: خودرو‌های سیار میوه فروشان با دستور دادستان، همکاری معاونت خدمات شهری و نیروی انتظامی به این بازارچه جدید منتقل شدند و حضور شهروندان نیز برای خرید از بازارچه جدید در حال افزایش است.

وی عنوان کرد: پیش از این نیز خودرو‌های میوه فروش واقع در مسیر ساحلی دریاچه بهشت و آرامستان خضر به منظور رفع معضل ترافیک شهری ساماندهی شدند.

بارانی بیرانوند گفت: شهرداری در نظر دارد چندین محل تجمع میوه فروشان سیار را با ایجاد بازارچه‌هایی ساماندهی کند تا علاوه بر تامین فضایی برای خرید مناسب شهروندان، امرار معاش این قشر زحمتکش با مشکل مواجه نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • راه اندازی بازارچه محصولات اتباع در سمنان
  • ۲۰۰ میوه فروش سیار در شمال خرم آباد ساماندهی شدند