Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:29:58 GMT

فامنین در ردیف شهرستانهای محروم کشور قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۰۷۰۹

فامنین در ردیف شهرستانهای محروم کشور قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی پیش از ظهر پنج شنبه در شورای اداری شهرستان فامنین که با حضور فرماندار و بخشدار، اعضای شوراهای شهری و روستایی و معتمدین تشکیل شده بود با تشریح اولویت های برنامه ای این شهرستان گفت: در سند برنامه عملیاتی شهرستان که به تصویب وزارت کشور رسیده فامنین در ردیف شهرستانهای محروم کشور قرار گرفته است که این اقدام در جذب وتخصیص اعتبارات بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه معتقدم در برنامه ریزی های توسعه حوزه انتخابیه به جای تمرکز بر پروژه های کوچک و برنامه های روزمره باید برنامه های زیر ساختی و کلان استراتژیک را در دستور کار قرار داد، گفت: امور و برنامه های روزمره اجرایی خود بخود انجام می پذیرد اما تمرکز بر برنامه های اساسی و زیر ساختی است که می تواند مانند باران به همه حیطه و حوزه های کاری حیات و نشاط و رونق ببخشد.

حاجی بابایی با اشاره به برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در همدان گفت: زمانی نام همدان با عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به جهان مخابره شد و امروز نتایج تلاشهای ۱۴ سال تلاش برای دریافت و نهادینه کردن عنوان پایتخت تارخ و تمدن ایران زمین برای همدان محقق شد.

وی در تبیین این موضوع گفت: پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، بذر رویداد ۲۰۱۸ در همدان بود که خوشبختانه دستاوردهای خوبی برای کلانشهر همدان داشت.

وی بابیان اینکه از سال ۱۳۸۳ تا به امروز برای دریافت این عنوان برای همدان ثابت قدم ایستادیم و در هیئت دولت و شورای فرهنگی کشور و مجلس این عنوان را مصوب کردیم، گفت: با این حال باز عده ای در کاربرد این عنوان مقاومت می کردند اما بالاخره این نهال به بار نشست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ایجاد منطقه ویژه مبتنی بر فناوری های برتر به عنوان یکی از چهار قطب کشور پس از تصویب نهایی که پیگیری آن هم از ۱۳۸۳ کلید خورد و در حال حاضر به عنوان اولین منطقه «های تک» کشور در همدان کلنگ زنی شده را از پروژه های ملی عظیم زیر ساختی برشمرد و گفت: این طرح نیز می تواند منشاء تحول بسیار بزرگی در حوزه های فناوری و اقتصادی و عمرانی و تولید و اشتغال همدان باشد.

وی گفت: دریافت مصوبه شهرستان شدن فامنین؛ این منطقه را از بن بست و مهجوریت خارج کرد و متعاقب آن قرار گرفتن در منطقه محروم نیز فرصت بسیار خوبی را برای جذب اعتبارات ملی و توسعه شهرستان فامنین فراهم ساخته که باید با برنامه های راهبردی و عملیاتی از این فرصت های بهره برد.

حاجی بابایی تخصیص بودجه های ارتقای شاخص های اقتصادی را نیز از دستاوردهای دیگر برنامه های زیر ساختی برای فامنین برشمرد و گفت: ۱۵.۵ میلیارد تومان اعتبار عملیاتی فامنین است که پس از تصویب سند عملیاتی در سازمان مدیریت و وزارت کشور ابلاغ شد و ۵ میلیارد تومان برای آموزشهای مهارتی از بودجه ارتقای شاخص های اقتصادی تخصیص یافته است.

وی به اعتبارات ملی تخصیص یافته برای ساماندهی تاسیسات فاضلاب شهرستان نیز اشاره کرد وگفت: ۱۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشته ایم که علاوه بر آن ۳.۷ میلیاردتومان نیز برای بهسازی روستایی پیش بینی و تخصیص یافته است.
 

کد خبر 4465673

منبع: مهر

کلیدواژه: فامنین مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند

وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد به مردانی که در سن جنگیدن قرار دارند اما در خارج از اوکراین زندگی می‌کنند خدمات کنسولی ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دولت اوکراین اعلام کرد به مردان اوکراینی خارج از کشور که در سن سربازی قرار دارند، خدمات کنسولی ارائه نخواهد کرد.

مقامات اوکراینی تا کنون گام‌های زیادی برای افزایش تعداد سربازان ارتش این کشور برداشته‌اند و اخیراً گشت‌های مرزی را شدیدتر کردند تا سربازان فراری را که قصد گریز از کشور دارند، بازداشت کنند.

حال کی‌یف طرحی اعلام کرده که هدف آن مردان اوکراینی خارج از این کشور است. دولت اوکراین اعلام کرد سفارتخانه‌های این کشور از صدور پاسپورت جدید و ارائه دیگر خدمات کنسولی به افرادی که در سن سربازی قرار دارند، خودداری خواهد کرد.

با آغاز جنگ اوکراین، کی‌یف مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله را از خروج از کشور منع کرد؛ اما در آن زمان برخی افراد در خارج از مرزهای اوکراین بودند و بسیاری هم تا کنون به روش‌های غیرقانونی از اوکراین گریخته‌اند.

«دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در این باره گفت: «امروز کسانی هستند که در سن سربازی قرار دارند و با خروج از کشور، نشان داده‌اند که برای آن ارزشی قائل نیستند. بعد این‌ها می‌آیند و می‌خواهند از همین کشور خدمات بگیرند. این طور که نمی‌شود. کشور ما در جنگ است.»

در حال حاضر حدود ۸۶۰ هزار مرد اوکراینی در خارج از مرزهای این کشور در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند. هدف کی‌یف از محروم‌کردن آن‌ها از خدمات کنسولی این است که بخشی از کمبود نیروی نظامی خود را جبران کرده و آن‌ها را وادار به بازگشت به اوکراین کند. با این حال، منتقدان این طرح باور دارند چنین اقداماتی نتیجه محسوسی در تعداد سربازان ارتش نخواهد داشت و تنها دستاورد آن ایجاد تفرقه میان اوکراینی‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • برنامه های هفته کار و کارگر در همدان
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه