Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - معاون رئيس جمهوري با اشاره به افتتاح آزمايشي راه آهن قزوين - رشت گفت: مشاغل زيادي در کنار اين خط ريلي ايجاد مي شود که بايد از ظرفيت آن استفاده کنيم.

به گزارش ايرنا محمدباقر نوبخت عصر پنجشنبه در حاشيه افتتاح آزمايشي قطار قزوين به رشت در جمع خبرنگاران افزود: امروز يک روز تاريخي براي مردم گيلان است که به عنوان خاطره اي در اذهان مي ماند چراکه مطالبه اي که سال ها در انتظار تحقق آن بودند، وقوع يافت و گيلان به شبکه راه آهن سراسري کشور اتصال پيدا کرد و بزودي به شبکه جهاني نيز متصل مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با يادآوري افتتاح آزمايشي اين خط ريلي طي امروز و بهره برداري رسمي با حضور رئيس جمهوري در آينده اي نزديک ادامه داد: دکتر روحاني تاکيد داشت که اين کار زودتر به سرانجام برسد و گيلاني ها و ساير هموطنان بتوانند از آن استفاده کنند.
رئيس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: کار ما با اتمام قطعه قزوين به رشت به تازگي آغاز شده و اکنون در مسير رشت به سمت انزلي، به دو شاخه تبديل مي شود که شاخه اي از آن به بندر انزلي و همچنين بندر کاسپين در منطقه آزاد انزلي مي رود تا بتوانيم حمل و نقل دريايي را به صورت ريلي هم انجام دهيم.
نوبخت با تصريح اينکه قطعه بعدي براي اينکه کشورهاي همسايه هم بتوانند از اين راه آهن استفاده کنند بايد به آستارا مرتبط شود، گفت: همه اعتبارات اين بخش تحقق يافته و مشاوران نظرات خود را در ارتباط با اتصال راه آهن رشت به آستارا ارائه داده اند.
وي اضافه کرد: در تلاش هستيم زمان افتتاح رسمي راه آهن قزوين - رشت، کار اتصال اين خط ريلي از رشت به آستارا آغاز شود چراکه بدون ترديد فعال شدن اين خط ريلي و مزيت هاي جانبي آن، زمينه ساز مسافرت هم وطنان به گيلان با استفاده از قطار و دوري از مشکلات ناشي از سفرهاي جاده اي خواهد بود.
معاون رئيس جمهوري در خاتمه سخنانش گفت: به طور حتم، موضوع گردشگري رونق يافته و نيز شغل هايي متعدد در کنار اين طرح بوجود مي آيد.
به گزارش ايرنا قطار قزوين - رشت که امروز به صورت آزمايشي افتتاح شد، تا حدود دو ماه ديگر با حضور رئيس جمهوري بطور رسمي افتتاح مي شود.
براي ساخت اين خط آهن از سال 84، هزار و 850 ميليارد تومان هزينه شد.
خط آهن قزوين - رشت که 164 کيلومتر طول دارد، در قالب هشت قطعه ساخته شده و از ايستگاه سياه چشمه به سمت رشت جدا شده است. اين مسير ريلي، از ايستگاه سياه چشمه تا ابتداي ايستگاه کوهين به طول 30 کيلومتر يک خطه ، از ايستگاه کوهين تا ايستگاه لوشان به طول 40 کيلومتر دو خطه و از ايستگاه لوشان تا انتهاي مسير يک خطه است.
حداکثر سرعت قطارهاي باري اين خط آهن 120 کيلومتر و قطارهاي مسافربري 160 کيلومتر در ساعت خواهد بود.
ظرفيت حمل مسافر خط آهن قزوين - رشت سالانه سه ميليون و 381 هزار نفر و ظرفيت حمل بار آن 9 ميليون و 867 هزار تن است.
در احداث اين خط آهن 53 دستگاه تونل به طول 22 کيلومتر ، 62 دستگاه پل خاص به طول 9 کيلومتر و پنج ايستگاه در کوهين ، لوشان ، منجيل ، رستم اباد ، امام زاده هاشم و رشت ساخته شده است.
براي ساخت خط آهن قزوين - رشت 14 ميليون متر مکعب خاکريزي ، 18 ميليون متر مکعب خاکبرداري و يک و نيم ميليون متر مکعب بتن ريزي شده است .
7471/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد

فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین در مراسمی با حضور مهدی صباغی شهردار قزوین و علی فرمانی رئیس شورای شهر افتتاح و بهره‌برداری رسمی از ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این شهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مراسم افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال حد فاصل چهارراه میرزا کوچک‌خان تا بلوار شهیدباهنر و بهره‌برداری از ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ به مناسبت هفته ملی شوراها و با حضور مدیران کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان لشکری و انتظامی، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری قزوین، برگزار شد.

در این مراسم فاز سوم کمربندی نسیم شمال با حضور خانواده و به دست فرزند آتش‌نشان شهید محمدجواد چگینی به بهره‌برداری رسید. فاز سوم محور نسیم شمال با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و به طول ۲۴۰۰ متر با بهسازی وضع موجود، تعریض معبر، اصلاح شعاع قوس‌ها و اصلاح آب‌روها اجرا شده است.

همچنین در این مراسم ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی از جمله تاکسی، ون، مینی‌بوس و اتوبوس با اعتباری بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 750775

دیگر خبرها

  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود