Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت در یک سال اخیر بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیّری و مشارکتی اختصاص داده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در همایش تکریم خیرین مدرسه سازکشور در مشهد مقدس با بیان اینکه تعلیم و تربیت از دیرباز در فرهنگ غنی دینی و ملی ما واجد بالاترین جایگاه بوده است، اظهار کرد: در جهان معاصر هم آموزش و پرورش به عنوان مولد سرمایه‌های ارزشمند انسانی، محور توسعه پایدار تلقی شده و نقشی سترگ در رشد و پیشرفت همه جانبه جوامع دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: امروز رویکرد و مطالبه مردم از نظام تعلیم وتربیت، از درخواست آموزش سواد عمومی به برخورداری کودکان و نوجوانان از آموزش‌های با کیفیت تغییر یافته است؛ پاسخگویی به این مطالبه و تربیت نسلی متعهد به ارزش‌های دینی و ملی، اهل گفتگو، دارای تفکر انتقادی، سرزنده، با نشاط و برخوردار از آموزش‌های با کیفیت، نیازمند تحول در نظام تعلیم و تربیت، از جمله تحول در فضا و تجهیزات و مدرسه‌سازی است؛ امری که بدون تردید به تنهایی از توان دولت خارج بوده و نیازمند مشارکت و حضور مردم است.

رخشانی‌مهر ادامه داد: تحول شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور در حدود یک قرن پیش منجر به تلاش‌هایی برای نیل به رهاورد‌های دنیای مدرن و جستجوی هویتی جدید شد و این تغییر با تحول در شیوه مدرسه‌سازی و پذیرش الگوی مدارس جدید همراه بوده که اولین نمونه‌های این الگو در دارالفنون مشاهده می‌شود؛ در همین راستا به منظور احداث و توسعه و نوسازی ساختمان‌های مدارس، سازمان نوسازی مدارس کشور تأسیس شد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش و تربیت نیرو‌های متعهد و انقلابی، نقطه کانونی فعالیت‌های فرهنگی به شمار می‌رفت؛ گذر از نظام آموزشی رژیم پهلوی به نظام جمهوری اسلامی تنها در سایه ایجاد تحول در طرز فکر و نگرش عوامل انسانی و دستگاه‌های آموزش و پرورش ممکن و عملی بود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال ۷۷ جهاد مقدس مدرسه‌سازی در قالب حضور پربرکت خیرین مدرسه ساز، شتاب و سرعت ستودنی و مثال زدنی گرفت و حتی گوی سبقت را از دولت ربود؛ در شرایطی که بشر امروز پیش از هر زمانی گرفتار هیاهوی جان‌خراش آزمندی، ثروت اندوزی، افزون طلبی و لذت جویی از مادیان شده است، مایه مباهات و افتخار است که خیرین با دل‌های دریایی و دستان سخاوتمند و با کردار و عمل نیک مدرسه سازی، انسان‌ها را به اندیشه همزیستی و تلاش برای تحقق آینده‌ای امید بخش فرا خواندند.

وی اضافه کرد: خیرن مدرسه ساز، معماران فرهنگی جامعه هستند و با درک از جایگاه نظام آموزش و پرورش به عنوان هدف و ابزار توسعه، خطر باز ماندن از قافله رشد و توسعه را نهیب زده و بر این باور هستند که آینده سازان، استعداد‌ها و سرمایه‌های سرشار و امیدآفرین کشورمان نیازمند مراقبت و برخورداری از فضا و تجهیزات مناسب آموزشی هستند.

رخشانی‌مهر افزود: این جمع آبرودار در نزد خدا که افتخار و نشان ارزشمند خیر مدرسه ساز را بر سینه دارند، به عنوان مروجان نیک اندیشی به خوبی می‌دانند که در کشور‌های پیشرفته ارتباط توسعه اقتصادی و توسعه فرهنگی و سیاسی با نظام آموزشی ضریب بالایی دارد؛ آن‌ها به خوبی می‌دانند اگر بخواهیم به توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برسیم، باید از آموزش و پرورش با کیفیت برخوردار شویم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: خوشحالیم که دولت هم قدردان زحمات خالصانه خیرین نیکوکار بوده و در سال گذشته هم پای شما تخصیص ۱۰۰ درصدی و درسال جاری تخصیص ۱۱۰ درصدی و در مجموع، در یک سال اخیر بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتباربه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیّری و مشارکتی اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت و خیرین مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۰۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود

شهردار یزد با بیان اینکه شهرداری وظیفه دارد خدمتگزار مردم باشد گفت: هرکجا که مشکلی ایجاد شود، مجموعه شهرداری یزد در صف اول خدمت به مردم است و مطالبات و درخواست‌های آن‌ها را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی با تاکید بر اینکه شهر یزد با ثبت در میراث جهانی صرفاً یک شهر معمولی نیست، اظهار کرد: بافت تاریخی شهر یزد در فهرست میراث جهانی ثبت شده و بسیاری از آثار و ابنیه این شهر نیز ثبت ملی است و نگاهی ملی و جهانی به بافت تاریخی آن وجود دارد و از مقامات کشور، دولت جمهوری اسلامی و استاندار محترم تقاضا داریم در مبحث قنات‌ها، فرونشست‌ها، فاضلاب شهری و ساماندهی مسیل شهر اعتبارات ملی تخصیص داده شد.

وی افزود: احیای مسیل به ویژه قسمت‌های ابتدا و انتهای آن برای جمع آوری روان آب‌ها، افزایش ایمنی و تاب آوری شهر در مقابل سیلاب‌ها امری ضروری است؛ ولی باید در نظر گرفت که تحقق این امر با اعتبارات شهرداری حتی اعتبارات چند سال شهرداری پاسخگو نیست.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: درخواست داریم هرچه زودتر نگاه ویژه‌ای به شهر میراث جهانی یزد شود و اگر این اتفاق نیفتد، با توجه به تغییرات اقلیمی که رخ داده است، هر سال شاهد این فرونشست‌ها در شهر یزد خواهیم بود و شاید این امر شدیدتر هم بشود.

محی‌الدینی گفت: اجرای شبکه‌های دفع آب‌های سطحی، حفر چاه‌های جذبی و احداث سیل بندها، گوشه‌ای از تلاش‌های شهرداری یزد در این مدت بوده است، به نحوی که با احداث سیل‌بندها دیگر دغدغه‌ای برای بارندگی‌های اخیر و ورود آب از بیرون یزد به داخل شهر نداشتیم.

وی ابراز امیدواری کرد: سعی می‌کنیم تا پایان سال پروژه‌های باقیمانده در خصوص دفع آب‌های سطحی را تکمیل کنیم و مردم بدانند که دغدغه ما در شهرداری یزد این است که آن‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

کد خبر 748766

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند