Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در همایش تکریم خیرین مدرسه ساز کشور در مشهد مقدس با بیان اینکه تعلیم و تربیت از دیرباز در فرهنگ غنی دینی و ملی ما واجد بالاترین جایگاه بوده است، اظهار کرد: در جهان معاصر هم آموزش و پرورش به عنوان مولد سرمایه‌های ارزشمند انسانی، محور توسعه پایدار تلقی شده و نقشی سترگ در رشد و پیشرفت همه جانبه جوامع دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروز رویکرد و مطالبه مردم از نظام تعلیم وتربیت، از درخواست آموزش سواد عمومی به برخورداری کودکان و نوجوانان از آموزش‌های با کیفیت تغییر یافته است؛ پاسخگویی به این مطالبه و تربیت نسلی متعهد به ارزش‌های دینی و ملی، اهل گفتگو، دارای تفکر انتقادی، سرزنده، با نشاط و برخوردار از آموزش‌های با کیفیت، نیازمند تحول در نظام تعلیم و تربیت، از جمله تحول در فضا و تجهیزات و مدرسه‌سازی است؛ امری که بدون تردید به تنهایی از توان دولت خارج بوده و نیازمند مشارکت و حضور مردم است.

رخشانی‌مهر ادامه داد: تحول شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور در حدود یک قرن پیش منجر به تلاش‌هایی برای نیل به رهاورد‌های دنیای مدرن و جستجوی هویتی جدید شد و این تغییر با تحول در شیوه مدرسه‌سازی و پذیرش الگوی مدارس جدید همراه بوده که اولین نمونه‌های این الگو در دارالفنون مشاهده می‌شود؛ در همین راستا به منظور احداث و توسعه و نوسازی ساختمان‌های مدارس، سازمان نوسازی مدارس کشور تأسیس شد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش و تربیت نیرو‌های متعهد و انقلابی، نقطه کانونی فعالیت‌های فرهنگی به شمار می‌رفت؛ گذر از نظام آموزشی رژیم پهلوی به نظام جمهوری اسلامی تنها در سایه ایجاد تحول در طرز فکر و نگرش عوامل انسانی و دستگاه‌های آموزش و پرورش ممکن و عملی بود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال ۷۷ جهاد مقدس مدرسه‌سازی در قالب حضور پربرکت خیرین مدرسه ساز، شتاب و سرعت ستودنی و مثال زدنی گرفت و حتی گوی سبقت را از دولت ربود؛ در شرایطی که بشر امروز پیش از هر زمانی گرفتار هیاهوی جان‌خراش آزمندی، ثروت اندوزی، افزون طلبی و لذت جویی از مادیان شده است، مایه مباهات و افتخار است که خیرین با دل‌های دریایی و دستان سخاوتمند و با کردار و عمل نیک مدرسه سازی، انسان‌ها را به اندیشه همزیستی و تلاش برای تحقق آینده‌ای امید بخش فرا خواندند.

وی اضافه کرد: خیرن مدرسه ساز، معماران فرهنگی جامعه هستند و با درک از جایگاه نظام آموزش و پرورش به عنوان هدف و ابزار توسعه، خطر باز ماندن از قافله رشد و توسعه را نهیب زده و بر این باور هستند که آینده سازان، استعداد‌ها و سرمایه‌های سرشار و امیدآفرین کشورمان نیازمند مراقبت و برخورداری از فضا و تجهیزات مناسب آموزشی هستند.

رخشانی‌مهر افزود: این جمع آبرودار در نزد خدا که افتخار و نشان ارزشمند خیر مدرسه ساز را بر سینه دارند، به عنوان مروجان نیک اندیشی به خوبی می‌دانند که در کشور‌های پیشرفته ارتباط توسعه اقتصادی و توسعه فرهنگی و سیاسی با نظام آموزشی ضریب بالایی دارد؛ آن‌ها به خوبی می‌دانند اگر بخواهیم به توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برسیم، باید از آموزش و پرورش با کیفیت برخوردار شویم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: خوشحالیم که دولت هم قدردان زحمات خالصانه خیرین نیکوکار بوده و در سال گذشته هم پای شما تخصیص ۱۰۰ درصدی و درسال جاری تخصیص ۱۱۰ درصدی و در مجموع، در یک سال اخیر بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتباربه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیّری و مشارکتی اختصاص داده است.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

283 / 167 رخشانی رئیس سازمان نوسازی همایش تکریم خیرین مدرسه ساز وزارت آموزش و پرورش معاونت عمرانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رخشانی رئیس سازمان نوسازی همایش تکریم خیرین مدرسه ساز وزارت آموزش و پرورش معاونت عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۲۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند