Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گلستان رئیس مرکز بهداشت گلستان در کلاله با بیان اینکه خود افراد نقش زیادی در کنترل این بیماری دارند افزود : شناسایی بیماران ، اجرای برنامه های مراقبتی و سپس کنترل بیماری از برنامه های مرکز بهداشت برای کنترل دیابت در استان است.

دکتر سراج الدین عارف نیا گفت : بر این اساس پس از شناسایی ، بهورز و مراقب سلامت مرکز بهداشت ماهی یکبار و  پزشک نیز هر سه ماه یک بار بیمار دیابتی را معاینه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر عارف نیا ادامه داد : الگوی مراقبتی ما بصورت انجام آزمایش هموگلوبین A1C است ؛  زیرا ۶۰% دیابتی های استان ؛ هموگلوبین A1C  آنها زیر ۸ است و مردم باید آگاهی بیشتری پیدا کنند.

رئیس مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه دیابت بیماری است که پس از ابتلاء ، نیاز به کنترل دارد افزود : تحرک ، مصرف سبزیجات ، داشتن رژیم غذایی مناسب ، رعایت ورزش و مصرف درست داروی دیابت در سلامت بیماران اهمیت زیادی دارد.

رئیس مرکز بهداشت استان در پایان از کسانی نشانه هایی از بیماری دیابت را در خود مشاهده می کنند خواست: حتما نسبت به انجام آزمایشات اولیه اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دیابت مرکز بهداشت گلستان کنترل دیابت نقش ورزش در سلامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، در پیام گرامیداشت روز ملی بیماری خاص و روز جهانی تالاسمی از اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات برای حمایت بیشتر از این بیماران سخن گفت.

متن پیام رئیس سازمان غذا و دارو

۱۸ اردیبهشت، روز ملی بیماری خاص و روز جهانی تالاسمی است بیماران تالاسمی هم جزو بیماران خاص محسوب می‌شوند در گذشته دغدغه نظام سلامت افزایش طول عمر این عزیزان بیمار خاص بود اما امروز به فکر افزایش کیفیت زندگی و ارائه زندگی مطلوب با افزایش سطح بهداشت مانند همه هموطنان است.

تصویر امروزی بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس حتی برای بدبین‌ترین افراد نیز تردیدی از توانمندی عزیزان مبتلا به این بیماری‌ها باقی نگذاشته است.

جامعه امروز ایران به خوبی بر این موضوع آگاه است که با درمان مطلوب می‌توان از بیمار خاص، فردی پویا، قابل اعتماد و با انگیزه‌ای ساخت که صرفاً صفت بیمار خاص را در کوی و برزن زندگی به دنبال خود می‌کشد و بیماری از زندگی اش رخت بربسته است.

تعداد بیماران تالاسمی ماژور، سیکل سل و اینترمدیا شناسایی شده در کشور ما که شیوعش هم در آن یکسان نیست به حدود ۲۳ هزار نفر می‌رسد که در نوار ساحلی و در استان‌های حاشیه خلیج فارس و دریای خزر میزان ابتلاء به این بیماری معمولاً بیشتر است.

سازمان غذا و دارو همواره در تلاش است تا داروی بیماران تالاسمی را به نحوه مطلوب‌تری تأمین کند به طوری که در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تأمین شد.

ما در تأمین داروهای تالاسمی تلاش می‌کنیم نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد.

همچنین امیدواریم در سال جاری با اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوانیم حمایت‌های بیشتری از بیماران خاص داشته باشیم.

کد خبر 6098032 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند