Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@14:16:51 GMT

واقعیت انفجار در سراوان چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۴۶۰۰۶

واقعیت انفجار در سراوان چه بود؟

از شایعه تا واقعیت: درپی انفجار یک شیء نامعلوم در منطقه مرزی سراوان یک نفر مجروح و یک نفر دیگر جان خودش را از دست داد.

پس از این اتفاق کانال های تلگرامی ضدانقلاب از جمله آمدنیوز مانند همیشه سپاه پاسداران را مقصر این حادثه معرفی کرد.

 

اما بر خلاف ادعاهای ضدانقلاب و شبکه های اجتماعی منتشر شده اصلا این انفجار در داخل خاک پاکستان رخ داده و هیچ ارتباطی به داخل ایران نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این اتفاق، افراد ناشناس با تجمع در مقابل بخشداری جالق،  بخشدار این منطقه را مجروح کردند. محمد هادی مرعشی، معاون امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان در همین رابطه عنوان کرد:پس از ورود فرماندار به منطقه و بررسی وضعیت موجود و کسب اطلاع از افراد مطلع و معتمدان منطقه مشخص شد کسانی که به بخشداری جالق حمله ور شدند به هیچ وجه بومیان منطقه نبوده و صرفاً مهاجرانی بودند که در زمینه قاچاق سوخت در منطقه فعالیت داشته اند.

شهرستان سراوان دارای سه بخش جالق، مرکزی و بم پشت در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

* فارس

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود
  • استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان