Web Analytics Made Easy - Statcounter

به بهانه هفته وحدت فیلم «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی در قالب طرح «سینما سیار» وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق مرزی و دور از کلانشهرها به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان ، طرح «سینما سیار» که از سال 94 آغاز شد حالا دیگر جای خود را در میان شیوه های اکران فیلم در مناطق دور از کلانشهرها بازکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این طرح در سال جاری تحت پوشش دفاتر انجمن سینمای جوان در ۵۶ شهر ایران در حال فعالیت است.

 

پیش از این طیبه فلکیان، معاون امور استان‌های انجمن سینمای جوان درباره طرح گفته بود: این طرح  با هدف برآورده ساختن نیازهای شهرستان‌ها و مناطق فاقد سینما برنامه‌ریزی شده است. به‌همین منظور امکاناتی فراهم شده تا بتوان با تجهیزات قابل حمل، فیلم‌های روز سینمای ایران را اکران کرد، البته اولویت استقرار سینما سیار در شهرهایی است که دارای جمعیت بیشتری بوده و فاصله آنها با شهرهای دارای سینمای ثابت نزدیک نباشد.

 

مدیر طرح سینما سیار همچنین گفته بود: تاکنون حدود ۴۰ دستگاه سینما سیار در سراسر کشور راه‌اندازی شده و برنامه تحویل دستگاه‌های سیار به ده‌ها شهر دیگر نیز در مرحله برنامه‌ریزی قرار دارد.

 

حالا هفته وحدت امسال بهانه ای شد تا فیلم سینمایی «محمد رسول الله» در قالب این طرح در استان های مرزی به نمایش دربیاید.

 

 

این پروژه با هماهنگی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوانان ایران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شرکت نور تابان به اجرا درآمده و قرار است علاوه بر مناطق مرزی در مناطق دور از مرکز کلانشهر تهران نیز به نمایش ساخته مجیدی بپردازد.

 

«محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی به  زندگی پیامبر اسلام می پردازد. داستان فیلم از تولد پیامبر اسلام در دوران جاهلیت و آغاز می‌شود و در ۱۲ سالگی ایشان ادامه پیدا می کند. این فیلم نخستین بار در بهمن سال ۱۳۹۳ برای اهالی سینما اکران شد. اکران عمومی آن نیز از شهریور سال ۱۳۹۴ همزمان با ایران در افتتاحیه جشنواره فیلم مونترال آغاز شد.

 

 

پیش از این فیلم‌های سینمایی چون آینه بغل، فیل شاه، خرگیوش، به وقت شام، لونه زنبور، مصادره، ناخواسته، خجالت نکش، خاله قورباغه، به وقت خماری، دشمن زن و تگزاس در طرح سینما سیار به نمایش عمومی درآمده بودند. اما نکته جالب توجه این که پیش از این طرح سینما اربعین در مناطق مرزی شلمچه، مهران و چذابه و همچنین طرح سینما سیار در واحدهای دانشگاه آزاد سراسر کشور به اجرا درآمده است.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته وحدت حسن روحانی شبستان یزد ارومیه اردبیل هفته بسیج مقام معظم رهبری آذربایجان غربی مشهد کنفرانس وحدت اسلامی سینما سیار فیلم محمد رسول الله ص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است

 آیت‌الله مصطفی محامی ر همایش زائران حج تمتع سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای مدافع امنیت استان بر لزوم استفاده از فرصت حج تاکید کرد و افزود: فرصت حج در طول عمر انسان کمتر پیش می‌آید و تازه در همان دوران حج نیز حاجیان کم‌تر حال دعا دارند در صورتی که از این فرصت باید نهایت استفاده صورت گیرد و دعای مستجاب داشته باشند که البته استجابت دعا برای انسان دارای شرایطی و ممکن است استجاب نشود، اما وعده الهی این است که اگر انسان برای برادران و خواهران مومن خود دعا کند خداوند نیز ملائکه‌ای را مأمور می‌کند تا از ناحیه همان مؤمن همان دعا را برای شخص دعا کننده داشته باشد و قطعا دعای فرشته الهی مستجاب است بنابراین اگر انسان برای دیگران دعا کند نه تنها متضرر نخواهد بود بلکه سودمند هم هست.
️امام جمعه زاهدان بیان کرد: باید به اهمیت، جایگاه و اهداف حج توجه داشته باشید و در همان مسیر گام بردارید چرا که حج دارای ابعاد مختلفی است از جمله اینکه در جنبه ظاهری و وجهه عمومی، حج تجلی وحدت و نشانه اقتدار امت اسلامی است.
️وی ادامه داد: اینکه از کشور‌های مختلف، مذاهب و اقوام مختلف در یک زمان و مکان مشخص حضور پیدا کرده و بر محور خانه خدا طواف می‌کنند و براساس دستورالعمل تعیین شده از ناحیه شریعت به عبادت خداوند می‌پردازند نشانه از یگانگی، یکدستی، وحدت و اتحاد امت اسلامی است که باید در جهت تقویت این اتحاد و انسجام تلاش کنیم و آن را به رخ دشمنان اسلام بکشانیم.
آیت‌الله محامی️ تصریح کرد: حج از نشانه‌های اقتدار امت اسلامی است و این جمعیت انبوه تنها بخشی از مسلمانان سراسر عالم هستند که در این رزمایش بزرگ حاضر شده‌اند و باید این اقتدار نیز به رخ دشمنان اسلامی کشیده شود آن هم در روزگاری که مردم مظلوم غزه با عملیات طوفان‌الاقصی و پس از آن با مقاومت دلیرانه خود این اقتدار را به رخ نظام‌های پوشالی و استکباری کشانده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»