Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@16:56:36 GMT

کنگره بین المللی «عاشیقلار» در تبریز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۵۸۶۹۴

کنگره بین المللی «عاشیقلار» در تبریز آغاز شد

کنگره بین المللی عاشیقلار، با عنوان "همنوای پیامبر مهربانی" با حضور ۳۰۰ هنرمند برجسته ایران و کشورهای منطقه در تبریز کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرتگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیین افتتاح کنگره بین المللی عاشیقلار، همنوای پیامبر مهربانی و رونمایی از کتاب «پیغمبر (ص)» عصر امروز با حضور مهمانان ویژه از هشت استان کشور و سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کنگره که در راستای ارتقای شان و مقام عاشیقلار و انتقال این هنر فولکلور به نسل جوان برگزار می شود، با حضور 300 عاشیق (150 عاشیق آذربایجان شرقی و 150 عاشیق نیز از استان های اردبیل، همدان، قزوین، آذربایجان غربی، البرز، تهران و مرکزی) و همچنین ۱۴ هنرمند از کشور جمهوری آذربایجان، پنج هنرمند از کشور گرجستان و سه نفر هنرمند از ترکیه از امروز کار خود را آغاز می کند.

رونمایی از ۲۰ اثر فاخر موسیقی عاشیقی، نشست های تخصصی شعر عاشیقی، کارگاه تخصصی ادبیات عاشیقی، گردهمایی تخصصی عاشیقلار در قالب شعر، مقاله و موسیقی به صورت کارگاهی و همچنین گلباران مزار عاشیق غریب در خواجه از جمله برنامه های این کنگره چهار روزه است.

همچنین در حاشیه این کنگره، جلسات تخصصی ادبی و ارائه مقاله در حوزه موسیقی عاشیقلار برگزار می شود که از 42 مقاله علمی رسیده به دبیرخانه کنگره، هفت مقاله پذیرفته شده و چهار عنوان از آن ها در طول این ایام ارائه می شود.

گفتنی است، آیین اختتامیه این کنگره روز سه شنبه هفته جاری از ساعت 18 در سالن همایش های بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته وحدت حسن روحانی شبستان یزد ارومیه مشهد اردبیل آذربایجان غربی کنفرانس وحدت اسلامی مقام معظم رهبری هفته بسیج موسیقی عاشیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: جعفر محرم‌پور؛ دبیر اتاق تبریز در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در مجموعه‌ها و سازمان‌ها، هدف از برگزاری این سمینار را تقویت نقش روابط‌عمومی‌ها به‌خصوص در بخش خصوصی و واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان کرد.

وی گفت: در موارد متعددی شاهد استفاده تزیینی از عنوان روابط عمومی در بخش خصوصی و بخش دولتی هستیم، حتی در بسیاری از موارد در مجموعه‌های ما، بخشی به نام روابط عمومی وجود ندارد، این در حالی است که اگر روابط عمومی‌ها نباشند، خروجی تلاش‌های انجام شده در شرکت‌ها و مجموعه‌ها عبث خواهد ماند.

محرم‌پور گردش حجم عظیم اطلاعات و محتوا چه در حوزه دیداری و چه شنیداری را مدیون روابط عمومی‌ها دانست و افزود: روابط عمومی‌ها به‌نوعی کار تصویرسازی از امور را انجام می‌دهند و هر فعل و انفعالی در مجموعه‌های تولیدی، کشاورزی، معدنی، بازرگانی و ... صورت بگیرد، بدون حضور روابط عمومی‌ها امکان‌پذیر نیست.

دبیر اتاق تبریز، هوش مصنوعی را یکی از چالش‌های مهم چند سال اخیر عنوان کرد و افزود: طی چند سال اخیر ما با مسیر عجیب و غریبی سر و کار داریم و تشخیص سره از ناسره کار آسانی نیست و این می‌تواند چالش جدی برای تولید محتوا به حساب بیاید.

وی تاکید کرد: اگر روابط عمومی‌ها و رسانه‌های ما به ابزار هوش مصنوعی مجهز نشوند، شاید در آینده کارکرد خود را از دست بدهند.

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز