Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نخستین رویداد DEMO Day جمعی از استارت‌آپ‌های مستقر در شتابدهنده شریف برای جذب سرمایه و پیشتازی از رقبا راهبرد‌ها و مدل‌های کسب‌وکاری خود را ارائه کردند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محیا معصومی- کار شتابدهنده‌ها اصولا شتابدهی به فعالیت استارت‌آپ‌ها و مشاوره‌دهی برای تبدیل ایده آنها به محصول است، از این رو شتابدهنده شریف اقدامی نو را به جریان انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نخستین رویداد DEMO Day ما را ظهر یک روز سرد پاییزی به مرکز همایش‌های شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشاند، رویدادی که برای اولین بار از سوی شتابدهنده شریف برگزار می‌شد و به استارت‌آپ‌های مستقر در شتابدهنده فرصت می‌داد تا محصول خود را پیش رقیبان و سرمایه‌گذاران ارائه کنند.  
هنگام ورود به مرکز همایش‌های شهید قندی با جمعیت زیادی از دانشجویان و کارآفرینان روبه‌رو شدیم، دور تا دور سالن بیرون از تالار اصلی میز چیده شده بود و صاحبان ایده و مسئولان استارت‌آپ‌ها در فضای نمایشگاهی که برای بخش شبکه‌سازی آماده شده بود درباره فعالیت خود به علاقمندان توضیح می‌دادند. در بین تیم‌ها گشت مختصری زدیم و تصمیم گرفتیم با چند صاحب ایده صحبتی داشته باشیم.

ناوبری هوشمند، تحولی شگرف که به آن می‌اندیشیم
شعار متعلق به استارت‌آپ «کریوت (carriot)» ما را به خود جذب کرد، درواقع شعار «ناوبری هوشمند، تحولی شگرف که به آن می‌اندیشیم» باعث شد تا به سراغ امید سیدیان هم‌بنیان‌گذار و مدیر فنی سخت‌افزار برویم و از او بخواهیم ما را با این استارت‌آپ آشنا کند.

سیدیان با قدردانی از برگزارکنندکان رویداد DEMO Day آغاز کرد و گفت: این رویداد باعث شد تا با خیلی از صاحب‌نظران حوزه اینترنت اشیاء آشنا شویم.

وی انقلاب دوران ما را مربوط به رشد حوزه IOT دانست و ادامه داد: کریوت پلتفرمی برای قیمت‌گذاری منصفانه بیمه خودرو است. کاربران می‌توانند سخت‌افزار ما را داخل خودرو قرار دهند و جدا از دریافت تخفیف بیمه به نسبت کیفیت رانندگی، از خدمات جانبی آن مثل دزدگیر آنلاین و ردیاب هوشمند هم بهره‌مند شوند.
با مشاهده ویدئوی زیر می‌توانید از کارکرد و قابلیت‌های بیشتر این نوع استارت‌آپ آشنا شوید.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تکنولوژی ارزان برای همه
آسیه مروی هم‌بنیانگذار و بازاریاب استارت‌آپ «ارتباطات سبز شریف (SGCOMM)» دومین نفری بود که به سراغش رفتیم و خواستیم درباره فعالیتشان برای ما توضیح دهد. مروی شعار کار خود را «تکنولوژی ارزان برای همه» بیان کرد و گفت: تیم ما روی حوزه اینترنت اشیاء و به طور ویژه هوشمندسازی خانه‌ها فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه معمولا برای هوشمندسازی ساختمان‌ها از لوازم و قطعات وارداتی با هزینه بالا استفاده می‌شود، ادامه داد: درواقع هدف تیم، مدیریت و کنترل وسایل برقی و سنسورهای داخل خانه با یک هزینه بسیار پایین‌تر نسبت به رقبای بازار خود و بدون هیچ تغییر فیزیکی در داخل ساختمان با قابلیت نصب بسیار ساده توسط کاربران است.     به گفته این هم‌بنیان‌گذار، صفر تا صد ساخت سخت‌افزار و نرم‌افزار این کار به صورت بومی و با ایده‌های کاملا جدید محقق شده است.

با موپُن تخفیف رو شاخشه
چند میز آن طرف‌تر جوان پرانر‌ژی دیگری را دیدیم که بسیار خوش‌ذوق استارت‌آپ خود را به همه معرفی می‌کرد و مراجعه‌کننده‌ای را از قلم نمی‌انداخت، ما هم آنجا رفتیم و بعد از یک سلام و خسته‌نباشید بلافاصله وقت را غنیمت شمرد و منتظر طرح سوال ما نماند و گفت: من محمد پاکدامن موسس و مدیرعامل استارت‌آپ «موپُن» هستم.

پاکدامن ادامه داد: موپُن پلتفرم بررسی اشتراک‌گذاری و معرفی کدهای تخفیف است و کاربران می‌توانند هنگام خریدهای اینترنتی خود را با کدهای تخفیف ما ارزان‌تر انجام دهند؛ همچنین فروشگاه‌های اینترنتی و برندها می‌توانند با به اشتراک‌گذاری کدهای تخفیف خود در موپُن باعث افزایش جذب کاربران‌شان شوند.

او بسیار از برگزاری رویداد DEMO Day راضی بود و آن را فرصتی برای شبکه‌سازی و رشد استارت‌آپ‌ها دانست. اطلاعات تکمیلی درباره استارت‌آپ موپُن را می‌توانید با مشاهده ویدئو زیر از زبان پاکدامن ببینید.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی DEMO Day راهی کمکی برای پیوند استارت‌آپ‌ها و بازار
مهمانان و برگزارکنندگان برای شروع رسمی سخنرانی‌ها و برنامه DEMO Day درحال ورود به تالار اصلی بودند که صحبت مختصری را با کاشانی مدیر مرکز شتابدهنده شریف ترتیب دادیم.
بخشی از گفته‌های کاشانی درباره فعالیت‌های شتابدهنده شریف را می‌توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مدیر مرکز شتابدهنده شریف اظهار داشت: هدف از برگزاری رویداد DEMO Day نمایشی از توانایی تیم‌های استارت‌آپی و شبکه‌سازی برای ارتباط بیشتر آنها با بازار است تا بتوانند جهت پیشبرد فعالیت و توسعه کسب‌وکارشان، سرمایه‌گذاران را جذب کنند.

کاشانی با بیان اینکه برای نخستین دوره برگزاری حدود 250 نفر ثبت‌نام کردند، افزود: برنامه داریم که هرسال حداقل یک رویداد این چنینی را برای کمک به رشد استارت‌آپ‌ها برگزار کنیم. خوشبختانه با شکل‌گیری پارک علم و فناوری در دانشگاه شریف، فعالیت‌های کارآفرینانه و نوپا شتاب بیشتری گرفته است البته تا قبل از راه‌اندازی پارک علم وفناوری معاونت پژوهشی دانشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت‌های خوبی را از صاحبان ایده و به ویژه شتابدهنده شریف داشته‌اند.  
ارزش‌آفرینی به کسب‌وکارهای نوپا برای کشور ارزش می‌آفریند
حال که صحبت از پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف آمد، اندکی با دهبیدی‌پور رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شریف هم صحبت کردیم.

دهبیدی‌پور عنوان کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه شریف مثل هر پارک دیگری برای کمک به ایجاد و پایدارسازی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان ماموریت دارد لذا ضمن همکاری با مراکز و نهادهای متعدد، برنامه‌های مختلفی را برای حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان پیش گرفته‌ایم چرا که معتقدیم ارزش‌آفرینی به کسب‌وکارها برای پایدارسازی آنها، ارزش‌آفرینی برای کشور را به همراه دارد.

وی مرکز رشد، شتابدهنده شریف و صندوق پژوهش و نوآوری را از جمله نهادهای همراه آنها در این مسیر معرفی کرد و گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه شریف، یک محیط اجتماعی و اقتصادی است که برای ایجاد ارزش از فناوری کمک می‌کند.
وصف رییس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف درباره رویداد DEMO Day را می‌توانید با دیدن ویدئوی زیر بشنوید.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دیری نگذشت که تمام صاحب‌نظران، تیم‌ها و سرمایه‌گذاران وارد تالار اصلی شدند و استارت‌آپ‍‌های مستقر در کمپ شتابدهنده ارائه‌ای کوتاه از کار خود داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نخستین رویداد DEMO Day گزارش بیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۰۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برپایی نمایشگاه‌ ایران اکسپو فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، گرچه تعدادی از آنها آمادگی خود را در امر سرمایه‌گذاری در استان اعلام کرده‌اند.

غلامعلی حیدری امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ و بازدید از غرفه استان اظهار کرد: حضور در این گونه نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌های استان و محصولاتی که در قالب زنجیره ارزش قرار گرفته‌اند، است.

وی افزود: باید محصولات دیگر در زنجیره ارزش قرار گیرند تا از این طریق اشتغال ایجاد شود.

حیدری تاکید کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است گرچه تعدادی از آن‌ها آمادگی خود را در امر سرمایه‌گذاری در استان اعلام کرده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه محور نمایشگاه زنجیره‌های ارزش است، بیان کرد: چهارمحال و بختیاری به صورت علمی روی بحث بادام و آبزیان کار کرده است که می‌توان این اقدام را گسترش داد تا در امر صادرات و ایجاد اشتغال موثر واقع شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳