Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@11:10:54 GMT

تنگی نفس و خس خس سینه و سرفه خشک نشانه چیست

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۸۹۴۸۵

تنگی نفس و خس خس سینه و سرفه خشک نشانه چیست


بسیاری از علائم عادی همچون تنگی نفس یا خس خس سینه ممکن است نشانه انسداد مزمن ریوی باشند، اما بسیاری از افرادی که به این بیماری دچارند حتی از آن با خبر هم نیستند.

انسداد ریوی به مجموعه‌ای از مشکلات ریوی گفته می‌شود که در آن مجاری تنفسی باریک شده و باعث دشوار شدن تنفس و تخلیه هوای ریه‌ها در فرد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۲۱ نوامبر هر سال برابر با ۳۰ آبان به عنوان روز جهانی انسداد مزمن ریوی COPD تعیین شده است. بسیاری از مردم از مشکلات انسداد ریوی رنج می‌برند و بسیاری از آن‌ها حتی از این موضوع اطلاع ندارند که باعث شده با عوارض این بیماری دست و پنجه نرم کنند و از کیفیت زندگی پایین‌تری برخوردار باشند.

برخی عوامل رایج انسداد ریوی، مصرف دخانیات، آلودگی هوا، مصرف تنباکو، آسم، آسیب‌های ریه، گرد و غبار و مواد شیمیایی و آلودگی‌های مکرر تنفسی هستند.

برخی از نشانه‌های این بیماری تنگی نفس، خس خس سینه، عفونت سینه، سرفه‌های خشک مزمن، و خسنگی هستند.

اگرچه انسداد مزمن ریوی درمان ندارد، اما جایگزینی برخی عادات در سبک زندگی می‌تواند به بیماران کمک کند. تحرک کافی یکی از این عادت‌هاست. فعالیت جسمانی روزمره برای سلامتی ضروری است. عادت به فعالیت روزمره می‌تواند به رفع تنگی نفس کمک کند. پیاده‌روی، دویدن و ایروبیک فعالیت‌های مناسبی برای این بیماران به شمار می‌رود، اما باید از ورزش در فضا‌های آلوده یا پرجمعیت خودداری کنید.

ترک سیگار برای افرادی که به این بیماری دچار هستند ضروری است. این بیماران حتی باید از نزدیک شدن به افراد سیگاری هم خودداری کنند.

کنترل وزن بدن هم از دیگر نکاتی است که باید در نظر داشته باشید. اضافه وزن انسداد ریوی را تشدید می‌کند. باید تا حد ممکن از چربی پرهیز کنید و غذای خانگی با فیبر و سبزیجات و پروتئین را جایگزین کنید.

استرس هم اثر منفی بر سلامتی دارد، اما هر گونه استرسی از مسائل شخصی گرفته تا کاری و مالی برای بیماران انسداد ریوی مضر است. حتی می‌توانید تمرین‌های تنفسی، مدیتیشن و یوگا را تمرین کنید.

مواد غذایی مثل زنجبیل، زردچوبه، آجیل، حبوبات، تخم مرغ، مرغ و ماهی برای بیماران انسداد ریوی غذا‌های خوبی به شمار می‌روند، اما باید از شیر، غذا‌های سوخاری، گوشت فراوری شده، رژیم کم سدیم، و سبزیجات پهن‌برگ (کلم و کاهو و…) پرهیز کنید.   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ریه سرفه تنگی نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۹۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد محور کرج – چالوس

به گزارش خبرگزاری مهر، محور کرج - چالوس از کیلومتر ۱ تا ۶ (محدوده کندر) به دلیل ادامه عملیات عمرانی (فنس کشی سنگ) از تاریخ ۹ اردیبهشت تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۰۹:۰۰ الی ۱۵:۰۰ مسدود است.

لذا تردد از ابتدای محور فوق (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات ممنوع است و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.

کد خبر 6090652

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • انسداد محور کرج – چالوس
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • دانیال 120 دقیقه با سرفه بازی کرد!
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران