Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان-احمدعلی شهیدی گفت: واحدهای تولیدی که بیرون از شهرک های صنعتی هستند میتوانند زیر پوشش حمایت صندوق ضمانت از صنایع کوچک قرار بگیرند .

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، احمدعلی شهیدی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، در خصوص سیاستهای این شرکت درحمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی با توجه به شعار امسال حمایت از کالای ایرانی بیان داشت : شعار امسال مقام معظم رهبری دارای سه جنبه است؛ نگاه و حمایت دولت از بخش صنعتی برای تولید کالاهای با کیفیت تر و افزایش بهره وری توسط تولید کنندگان ، ارایه خدمات و پشتیبانی بیشتراز کالاهای تولید شده برای استقبال مردم و وظیقه مندی مردم با توجه به شرایط کشور و احساس مسوولیت برای خریدکالای تولید داخل.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود : امیدواریم با تلاشی که دولت در این باره دارد همه این حمایتها صورت بگیرد. لذا با توجه به اینکه در شهرکهای صنعتی واحدهای کوچک و متوسط مستقرهستند سیاست شرکت شهرکهای صنعتی حمایت از همه صنایع مستقر در شهرکهای صنعتی است و بعضا چتر حمایت این شرکت به صنایع خارج از شهرک های صنعتی نیز گسترده شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : واحدهای تولیدی که بیرون از شهرک های صنعتی هستند می‌توانند زیر پوشش حمایت صندوق ضمانت از صنایع کوچک قرار بگیرند و تا ۳ میلیارد تومان از ضمانت نامه این صندوق از بانکهای کشور وام دریافت کنند.

وی افزود: ازجمله موارد حمایتی دیگر که داریم بخش اموزش است که دوره های کاملا رایگان درسطوح مدیریتی، کارشناسی و کارگری داریم و سعی میکنیم ابتدا نیاز آموزشی هر واحد صنعتی را احصا کرده و آموزشهای مورد نیاز را به آنها تشریح کنیم. این کار به ارتقا بهر وری این واحدها کمک می کند.

شهیدی در خصوص پایش واحدهای صنعتی در استان بیان داشت : واحدهای صنعتی فعال ، نیمه فعال و راکد را پایش می کنیم. درهر مرحله ابتدا با کمک های کارشناسی و سپس با تشکیل کمیته های مختلف به واحدهای صنعتی کمک می کنیم. بیشتر این پایش ها درکارگروه رفع موانع تولید استانداری مطرح می شود و تصمیماتی برای حمایت از واحدهای صنعتی گرفته می شود.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص تعداد واحدهای فعال و راکد در شهرک‌های صنعتی استان، بیان داشت: در حال حاضر در سطح شهرکهای صنعتی استان گیلان بیش از ۱۵۰۰ قرارداد داریم که چیزی حدود ۸۳۲ واحد به بهره برداری رسیدند و با حمایت هایی که شهرکهای صنعتی انجام می دهد در سال گذشته ۵۹  واحد به بهره برداری رسیده غیر فعال مجددا راه اندازی شد و امسال نیز برخی از این واحدها به بهره برداری می رسند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: احمد شهیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار

هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

او افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی بیان کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده