Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتابخانه مشهور هیتینگ که شامل ۳۶۰۰۰ جلد کتاب از اروپا، آمریکا، جماهیر شوروی و ژاپن بوده، در آتشسوزی مرگبار دو هفته پیش شمال کالیفرنیا از بین رفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛کتاب ها، عکس های با ارزش، پوستر ها، کار های سرامیکی و هنری منفرد "هیتینگ"، عکس بردار و هنرمند هلندی در آتش سوزی مرگبار دو هفته پیش شمال کالیفرنیا از بین رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه عکاسی بریتانیا گزارش می دهد که کتابخانه مشهور هیتینگ که شامل 36000 جلد کتاب از اروپا، آمریکا، جماهیر شوروی و ژاپن بوده، در آتش سوخته است.

هیتینگ که در مالبیو و بروکسل مستقر است، به روزنامه هلندی هندلسبلد گفت:« در عکس های ماهواره ای می بینیم که همه چیز در محله من ناپدید شده است. فقط دو یا سه خانه جان سالم به در برده اند و بقیه به مدت ده دقیقه در آتش از بین رفته اند.» منطقه ای که خانه او در آن وجود دارد، کاملا محدود است و هیتینگ مجاز به بازشگت به اموال خود نیست.

به گفته مدیر سابق بخش بین المللی پلوراید، هیتینگ یک محقق است که آثار قابل توجهی در تاریخ عکاسی آلمان، چک اسلواکی، جماهیر شوروی و ژاپن دارد. هنگامی که در دهه 1970 به جمع آوری آثار پرداخت، اول بر نقاشی ها تمرکز داشت اما در سال 2002 پس از فروش اکثریت مجموعه های خود به موزه هنر های ویژه هاستون (MFAH) ، به جمع آوری کتاب روی آورد. از آن پس، مجموعه از کتاب ها را جمع آوری کرد که تاریخ انتشار آن ها مربوط به اواخر قرن نوزدهم تا اواخر قرن بیستم بود. در سال 2012 موزه هنر های ویژه هاستون 24000 جلد از این کتاب ها را به دست آورد، در حالی که فقط نزدیک به چند هزار از آن به موزه منتقل شد و قرار شد بقیه کتاب ها تا سال 2023 بریا اهداف تحقیقاتی در خانه محافظت شوند.

گری تینترا مدیر موزه هنر های ویژه هساتون می گوید:« این کار ضرری عظیم به تاریخ عکاسی و کتاب وارد کرد.». مالکوم دنیل، محقق رشته عکاسی و کتابدار ارشد موزه چندین بار خانه هیتینگ را بازدید کرده بودند و قصد داشتند در ماه دسامبر نیز بار دیگر از آن بازدید کنند. دنیل درباره این مجموعه گفت:« کمیت بسیار مهم است زیرا به شما اجازه می دهد تا در مورد طیف وسیعی از مطالب وارد شوید. برای مثال، او فقط یک نسخه از کتاب رابرت فرانک را نداشت. او تمام ترجمه های کتاب به بیست زبان زنده دنیا را داشت، حالا می توانید تفاوت ها را احساس کنید.»

طبق روزنامه لس آنجلس تایمز، آتشی که خانه هیتینگ را در بر گرفت از 8 نوامبر آغاز شد، 3 نفر از عاضای این خانه را کشت، 96000 هکتار را از بین برد و قبل از ورود آتش نشان ها، بیش از 1500 سازه مجبور به تخلیه شدند.

منبع: Artforum

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات شهید کاظمی با بیش از ۶۰ عنوان کتاب جدید در سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند.

این انتشارات، از بین بیش از ۷۰۰ عنوان کتابی که تا به حال روانه بازار نشر کرده است، حدود ۵۰۰ عنوان کتاب را با خود به نمایشگاه می‌آورد که بیش از ۶۰ عنوان از آن، جزو آثار جدید به حساب می‌آیند.

کتاب «در فاصله دو بوسه» اثر غلامعلی حداد عادل، «اُم علاء» به قلم سمیه خردمند، «پلاسما» نوشته فاطمه شایان پویا، جلد ۶ تا ۹ مجموعه «تبار انحراف» اثر حجت الاسلام مهدی طائب، جلد دوم مجموعه «ماجرای علامه و انقلاب» نوشته رضا اکبری آهنگر و وحید خضاب، «دورت بگردم» اثر فائضه غفارحدادی، «گرای باقر» به قلم امیرحسین انبارداران، «تصویری دربند» به قلم مونس عبدی زاده و چند اثر دیگر، از جمله آثاری هستند که برای اولین بار در نمایشگاه کتاب از آنها رونمایی خواهد شد.

کد خبر 6089749 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • حسرت ۶ ساله پرسپولیس در خانه مقابل سپاهان!
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • آقای اوسمار نقد را ول کردی نسیه را چسبیدی | حسرت بزرگی خوردم بابت دوبار از دست دادن برتری دوگله
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید