Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:21:56 GMT

پیکر موریس ژنو وآ به پانتئون منتقل می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۰۲۵۱۸

پیکر موریس ژنو وآ به پانتئون منتقل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه اخیرا اعلام کرد که در نظر دارد طی مراسمی رسمی جسد موریس ژنو وآ (Maurice Genevoix ) را به پانتئون منتقل کند. پانتئون معبد یا مکانی است که پیکر بسیاری از نخبگان و مشاهیر فرانسه که در اعتلای این کشور سهم داشتند، در آن جا نگهداری می‌شود. موریس ژنو وآ یکی از شخصیت‌های ادبی فرانسه و  نویسنده کتاب «آن ۱۴ نفر» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 موریس ژنو وآ این رمان را با موضوع جنگ جهانی اول به مرحله نگارش درآورد.

به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه، اعلام این خبر در شرایطی صورت می گیرد که رئیس جمهوری فرانسه بر أساس برنامه اعلام شده در هفته جاری به مناطق مختلف فرانسه که در زمان جنگ جهانی اول مورد تجاوز قرار گرفته یا اشغال شده یا نبردهای سنگینی در آن جا صورت گرفته، سفر  کرده و در برنامه‌های مختلفی که در این مناطق پیش بینی شده شرکت کند.

موریس ژنو وآ خود یکی از نیروهای پیاده نظام بود که در آوریل ۱۹۱۵ در نبردی سخت با آلمان‌ها مجروح شد. در سال ۱۹۴۷ وی به فرهنگستان فرانسه راه یافت و در سال ۱۹۶۸ ژنرال دو گل از او برای ایراد سخنرانی در برخی مراسم های رسمی دعوت کرد.

از این نویسنده آثار متعددی به ویژه در خصوص جنگ منتشر شده که یکی از مهم‌ترین آنها «آن ۱۴ نفر» است. اهمیت ادبی این کتاب آنقدر بالا بود که حتی نویسنده سختگیری مانند آندره ژید که کتاب‌های نوشته شده در حوزه جنگ را در زمره آثار ادبی نمی‌دانست، از این کتاب تمجید بسیار کرد.

این نویسنده در سال ۱۹۲۵ موفق به دریافت جایزه ادبی گنگور شد. برخی تحلیل گران ادبی معتقدند از آن جایی که ذائقه ادبی رئیس جمهور فرانسه بیشتر متوجه نویسندگان نادر یا کمتر شناخته شده است، به همین دلیل موریس ژنو وآ تمام ویژگی های مورد نظر برای ورود به پانتئون را دارد.

کد خبر 4469634

منبع: مهر

کلیدواژه: امانوئل ماکرون فرانسه نویسنده جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد+ فیلم

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم در حین ترک صحنه عملیات ضد صهیونیستی در شهر رمله در یک حادثه رانندگی مجروح شد و به بیمارستان انتقال یافت.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی با پخش تصاویری از این تصادف افزود که خودروی حامل بن گویر در اقدامی غیرقانونی از چراغ قرمز عبور کرد و باعث بروز سانحه رانندگی شد که بر اثر آن خودرو حامل وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی واژگون شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • چرا تریپل اچ در درفت امسال یک تگ تیم محبوب را از بین برد؟/اخبار WWE
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد+ فیلم
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد