Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@01:53:04 GMT

تغییر لوگوی گوگل به افتخار زادروز پزشک فیلیپینی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۰۳۰۴۹

تغییر لوگوی گوگل به افتخار زادروز پزشک فیلیپینی

رکنا: امروز گوگل به مناسبت زادروز "فه دل موندو"(Fe Del Mundo) پزشک متخصص اطفال و موسس نخستین بیمارستان اطفال در فیلیپین تغییر داد.

۱۰۷ سال پیش، "فه دل موندو" (Fe Del Mundo) ۲۷ نوامبر سال ۱۹۱۱ در شهر مانیل کشور فیلیپین متولد شد.

وی یکی از هشت فرزند "برنادو دل موندو" (Bernardo del Mundo) و "پاز" (Paz) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه نفر از ۸ خواهر و برادر او در دوران کودکی فوت کردند. خواهر بزرگتر "فه ل موندو" در سن ۱۱ سالگی و بر اثر آپاندیسیت فوت کرد. مرگ خواهر بزرگترش بود که وی را به سوی تحصیل در رشته پزشکی سوق داد.

وی در سال ۱۹۲۶ وارد "دانشگاه مانیل فیلیین" شد و در سال ۱۹۳۳ موفق به دریافت مدرک دکترای پزشکی خود از آنجا شد.

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه مانیل فیلیین او به آمریکا رفت تا تحصیل خود را در رشته پزشکی ادامه دهد و در سال ۱۹۳۶ توانست وارد دانشگاه هاروارد شود.

وی نخستین خانمی بود که توانست در رشته پزشکی "دانشگاه هاروارد " قبول شود. او در طول حیات خود با تاسیس نخستین بیمارستان اطفال در فیلیپین، کمک بزرگی به مردم کشورش کرد.

در سال ۱۹۴۰ پس از کسب مدرک دکترا در باکتری شناسی، دل موندو به مدت کوتاهی قبل از شروع جنگ جهانی دوم به فیلیپین بازگشت.

دل ماندو خانه و بسیاری از دارایی‌های شخصی اش را برای تاسیس بیمارستان اطفال فروخت. پس از فروش خانه‌اش، دل مندو تصمیم گرفت در طبقه دوم مرکز پزشکی کودکان که تاسیس کرده بود، زندگی کند.

این بانو نامی و فداکار سرانجام در سال ۲۰۱۱ و در اثر حمله قلبی در سن ۹۹ سالگی درگذشت./ ایسنااخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

پگاه مجذوب مرد با نفوذ شهر شد / او نمی دانست شوهرش 3 زن دیگر دارد جزئیات جدید معافیت فرزندان آزادگان و جانبازان از خدمت سربازی تجاوز به دختر دبیرستانی داخل سرویس مدرسه / آبمیوه را که خوردم فقط خنده های شیطانی اکبر را می فهمیدیم ! پیشنهاد بی شرمانه یک مرد به مادر دزد خانه اش! / فیلمی که افشا کرد! کار زشت سوسن و دخترخاله اش با زن فالگیر / از گروگانگیری تا دوستی با نامزد مشتری محمد بن سلمان: انگشتان خاشقچی را برای من بیاورید! روایت متفاوت از دختری به نام شیوا / از عشق و حال در «فرمانیه» تا اشک و آه در «قرنطینه» ایلناز با محمود همخوابی کرد تا ازدواج کنند! / آبروی دختر ترکمن رفت و او ... مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا ماجرای بخششی که به یک روستا جان داد / علی پسری که شاهد سلاخی شدن پدر و مادرش با تبر بود +عکس اعدام 3 قاتل جنجالی صادق برمکی جوان مهابادی اجرا می شود / حکم قطعی شد+فیلم صحنه قتل این جوان تهرانی به دختران فامیل هم رحم نکرد +عکس بزودی / اعدام 3 قاتل صادق برمکی در مهاباد + فیلم صحنه قتل پشت پرده نامه وزارت اطلاعات درباره حناچی چه بود ؟ جزئیات مرگ مشکوک شادمهر 4ساله در بیمارستان امام سجاد یاسوج انتقام اسیدی شوهر سابق یک زن ۳۵ ساله در کاشمر

منبع: رکنا

کلیدواژه: پزشکی بیمارستان پزشک گوگل فیلیپین فیلیپینی عکس مرد فیلم ایران زن ازدواج زندگی تصاویر دختران جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟
  • مرگ تلخ پزشک زن؛ او پلن خودکشی‌اش را گفت اما مسخره شد!
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی؛ مرگ یا خودکشی؟
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟ / جزئیات درگذشت یک پزشک زنِ متخصص روماتولوژی
  • درگذشت یک پزشک زن بیمارستان شریعتی/ مرگ یا خودکشی؟