Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@05:35:01 GMT

برگی که ژنرال ایرانی برای دشمنان رو کرد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۰۷۷۱۴

برگی که ژنرال ایرانی برای دشمنان رو کرد

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: ناوشکن سهند از دسته پنجم پروژه موج نیروی دریایی از ساخت ناوشکن هاست البته کار تولید شناورها و ناوشکن ها در نیروی دریایی با قدرت وسرعت ادامه دارد که شما در آینده اخبار آن را خواهید شنید. سهند توان حمل بالگردهای بزرگتری را نسبت به نمونه های گذشته دارد و دشمن از ویژگی های آن هیچ اطلاعی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز به برکت انقلاب اسلامی تمامی تجهیزات دریایی در داخل کشور تولید می‌شود و ناوشکن سهند یکی از پدیده های بسیار مهمی است که روز شنبه هفته آینده رونمایی می‌شود.

امیر دریادار حسین خانزادی افزود: مهمترین مزیت ناوشکن سهند نسبت به نمونه های خارجی آن این است که این ناوشکن صد درصد ایرانی است و نیازی به تامین قطعات از خارج کشور ندارد. خوشبختانه امروز به خودکفایی کامل رسیده ایم البته تحریم ها هم در طول این ۴۰ سال بر اتکای ما بر توان داخلی تاثیرگذار بوده است.

به گزارش شبکه خبر، اهم سخنان امیر دریادار حسین خانزادی بدین شرح است:
*زیردریایی از پیچیده ترین فناوری ها در جهان است. ما ساخت زیردریایی را از سال ۸۲ آغاز کردیم و تعداد زیادی از کلاس غدیر ساخته ایم که در ناوگان نیروی دریایی مشغول به خدمت هستند و این نمونه که پنجشنبه به ناوگان نیروی دریایی ملحق می‌شود پیشرفته ترین نمونه آنها است. ما در حوزه زیردریایی ها به دستاوردهای بسیاری رسیده ایم که به دلایل امنیتی و برای غافلگیری دشمنان نمی توانیم این پیشرفت ها را اعلام کنیم.

*یکی از تکالیف نیروی دریایی دستیابی به تجهیزات دفاعی و آمادگی کامل است تا بازدارندگی را برای کشور ایجاد کند. ایران مرزهای بسیار در دریاها دارد پس باید بتواند با تهدیدات موجود در این حوزه مقابله کند و از منافع کشور در این حوزه دفاع کند. همچنین بخش اعظمی از تجارت کشور از طریق دریا صورت می گیرد پس ما باید بتوانیم امنیت تجارت دریا را حفظ کنیم. مقابله با دزدان دریایی یکی دیگر از وظایف نیروی دریایی است و تاکنون توانسته با اعزام ناوگروه ها به خلیج عدن با دزدان دریایی به خوبی مقابله کند.

*نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در ارتباط با تمام شناورهای سطحی و زیرسطحی به خودکفایی کامل رسیده و امروز حتی تسلیحاتی که در قبل از انقلاب اسلامی خریداری شده بود را به تجهیزات بومی و به روز تجهیز کرده ایم. امروز تمامی نیروهای مورد نیاز در دانشگاههای دریایی ارتش آموزش داده می شوند.


* زیردریایی فاتح که حداکثر تا ۱.۵ ماه دیگر به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق می‌شود یک ظرفیت اقیانوس پیمایی است که قطعا دشمن را غافلگیر می کند.


*ایران در منطقه خلیج فارس چون تنها تولید کننده تجهیزات دریایی است حرف اول را می زند. ما به برکت انقلاب توانسته ایم در دریاها حضور مقتدرانه داشته باشیم و معتقدیم برای برقراری امنیت دریاها به حضور بیگانگان هیچ نیازی نیست.
*در نظر داریم در قالب اجلاس کشورهای اقیانوس هند یک رزمایش بزرگ امداد و نجات را که پیش بینی کرده ایم به زودی انجام دهیم.
 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شناور ناوشکن ارتش جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار بوکان در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح ضمن تبریک وعده صادق و پیروزی مقتدارنه سپاه گفت سپاه پاسداران در برابر هر نوع هجمه و تحرک دشمنان قسم خورده آمادگی و‌توان لازم را دارند.

صنعتی گفت به لطف رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و توصیه‌های پدرانه ایشان کشور در حال پیشرفت و تعالی است.

 وی با اشاره به توان دفاعی و بازدارندگی نیرو‌های مسلح افزود در همه عرصه‌ها آمادگی رویارویی مقابله با دشمنان را داریم.

وی گفت کشور‌های عربی و اسلامی جرات به زبان آوردن موضوعات روز و‌تحرکات نامبارک رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم مظلوم اشغالی را ندارند و این در حالی است که تنها جمهوری اسلامی است که در صف مقابله با اسرائیل هستند اقتدار را به صفوف مسلمین بازگردانده اند.

وی در پایان تاکید کرد با تمام وجود پاسدار ارزش‌ها و نظام مقدس خود هستیم.

ادای احترام به یادبود شهدای شهرستان، سان و رژه و نمایش حرکات رزمی و تجلیل از مربیان و فرمانده هان برتر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • نیروی انتظامی در اجرای طرح حجاب و عفاف کوتاهی نمی کند
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم