Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا وسيما، در گزارش گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس، ضمن تأیید تبعیض علیه مسلمانان انگلیس در بسیاری از بخش‌های عمومی زندگی، از اسلام هراسی به عنوان عاملی برای ایجاد تفرقه و وقوع حملات تروریستی یاد شده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، در پی گسترش ابعاد پدیده اسلام هراسی در انگلیس گروهی از نمایندگان پارلمان این کشور خواستار توقف این پدیده از طریق مجرمانه دانستن و تعریف آن به عنوان یکی از شاخه‌های نژادپرستی و نفرت پراکنی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایندگان در گزارش خود تأکید کردند ترویج فضای اسلام و مسلمان هراسی بر اساس پیش داوری‌های اشتباه، به وقوع حملات بدون توجیهی منجر می‌شود که مسلمانان و غیر مسلمانان را هدف قرار می‌دهد.
خبرنگار این شبکه در گزارشی گفت: درست است که رشد اسلام هراسی در چند سال اخیر دارای پیامد‌های منفی برای مسلمانان در غرب بوده است، اما اسلام هراسی تأثیری به مراتب خطرناک‌تر از فقط احساس تنفر در انگلیس داشته است. چکیده گزارش منتشر شده از سوی شماری از نمایندگان پارلمان انگلیس این است که دامنه نفرت پراکنی علیه اسلام در انگلیس به حدی رسیده است که باعث ایجاد دروغ پردازی‌ها و انتشار اطلاعات اشتباه علیه مسلمان شده و آنان را در معرض نژادپرستی بیشتری قرار داده است. طبق این گزارش، مسلمانان در انگلیس با استناد به اطلاعات دروغین در زمینه‌های شغلی، مسکن، عدالت قضایی و سایر بخش‌های زندگی عمومی در معرض تبعیض قرار می‌گیرند و نفرت از اسلام باعث افزایش اختلافات، نفرت پراکنی و حملات تروریستی شده است. از جمله دروغ‌های منتشر شده علیه اسلام و مسلمانان، اعتقاد تقریبا یک سوم انگلیسی‌ها به این نکته است که مناطق ممنوعه‌ای در انگلیس وجود دارد که غیر از مسلمانان کسی نمی‌تواند وارد آن شود و در این مناطق احکام بر اساس شریعت اسلامی صادر می‌شود. گزارش نمایندگان انگلیسی به وجود اطلاعات اشتباهی اشاره می‌کند که یک پنجم مسلمانان انگلیس را به همراهی با تروریست‌ها و تأیید آن‌ها متهم می‌کند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
خبرنگار افزود: نتایج گزارش‌ها و پژوهش‌های شماری دیگری از نهاد‌ها و مؤسسات انگلیسی تفاوت چندانی با گزارش اخیر نمایندگان انگلیسی ندارد. نمایندگان انگلیسی همچنین در گزارش خود به گزارش‌های آکادمیک دیگری استناد کرده اند که تأیید می‌کند مسلمانان انگلیسی در مقایسه با سایرین با محدودیت‌های اقتصادی مواجه هستند. نظرسنجی یکی از شرکت‌های بازاریابی نشان می‌دهد ۴۶ درصد از افرادی که در انگلیس زندگی می‌کنند معتقدند بین اسلام و ارزش‌های جامعه انگلیس تضاد وجود دارد و چه بسا این برداشت‌های اشتباه به عدم اتخاذ تدابیر جدی از سوی مسئولان برای تغییر این برداشت‌ها و تلاش برای جبران زیان‌های وارده به مسلمانان برمی گردد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گزارش نمايندگان پارلمان انگليس تروريستي اسلام مسلمانان نفرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۹۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، وزرای دفاع کشور عضو سازمان همکاری های های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان ضمن اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه  و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه ،سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی  محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزاری  دفاع سازمان همکاری های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی کردند و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید نمودند.

دیگر خبرها

  • حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای