Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@23:21:57 GMT

زندگی 3 میلیون تبعه افغانی در ایران

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۳۶۹۵۰

به گزارش ایسنا، حمید شمس الدینی امروز در آئین افتتاحیه کارگاه آموزشی پناهندگان که با حضور کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران و جمعی از مقامات قضائی استان کرمان اظهار کرد: مهمترین بخشی که در حوزه اتباع ضرورت دارد و نیاز داریم که تببین گردد این است که نگاه تهدیدی به اتباع بیگانه به نگاه فرصتی تغییر یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حال حاضر استان کرمان به عنوان اولین استان و اولین خاکریز حضور پناهندگان از مرزهای شرقی به ویژه کشور افغانستان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قریب به 300 هزار نفر از پناهندگان افغان در استان کرمان حضور دارند، بیان کرد: طبق آمارها معادل 10درصد جمعیت استان کرمان را تبعه افغانستانی تشکیل می دهند.

شمس الدینی اعلام کرد: طی ده سال گذشته قریب به هفتصد هزار نفر از اتباع غیرمجاز از استان کرمان طرد شده‌اند اما کماکان جمعیت ثابتی از پناهندگان و مهاجرین در استان داشته ایم.

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز گفت: در کنار آحاد جامعه، پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران حق دارند برای رفع مشکلات و مخاصماتشان برای تظلم خواهی به دستگاه قضائی مراجعه کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز

سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیامکی برای اتباع و مهاجران خارجی مجاز در کشور برای استعلام حضور یا حضور نداشتن توسط سامانه سهما ارسال شده است. 

به گزارش مشرق، سازمان ملی مهاجرت در این اطلاعیه از اتباع و مهاجران خارجی مجاز خواسته است در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال کنند.

متن ارسالی به این شرح است: تبعه گرامی با شناسه یکتا... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ کد …... را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد کنند.

سازمان ملی مهاجرت تاکید کرده است: اقدام نکردن این افراد به منزله حضور نداشتن تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

دیگر خبرها

  • ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با مدارک معتبر انجام می‌شود
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند