Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمدهادی کاوه در اولین دوره از کارگاه آموزشی ضابطان نظامی پلیس پیشگیری که روز گذشته در ستاد این پلیس برگزار شد، با اشاره به ماده ۶۰۴ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ و اصلاحی ۱۳۹۴ برگزاری مستمر دوره‌‌‌های آموزشی حین خدمت جهت کسب مهارت‌‌‌های لازم و ایفای وظایف قانونی برای ضابطان را یک تکلیف دانست و آن را اقدامی موثر جهت آموزش نیروها در راستای تضمین حقوق شهروندان برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آنجا که آیین دادرسی کیفری دربردارنده تضمین آزادی‌‌های مشروع مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی است و از طرفی کلانتری‌‌ها و پاسگاه‌‌های انتظامی به عنوان پیشانی کار در نیروی انتظامی و اجرای وظایف ضابطیت ایفای تکالیف ذاتی و محوله از سوی مقامات قضایی را برعهده دارند لذا آموزش آنان منطبق با قانون مذکور قطعا می‌تواند در تضمین حقوق شهروندان و نیز پیشگیری از جرم نقش مهمی داشته باشد.

این مقام قضائی اضافه کرد: در قانون جدید آیین دادرسی کیفری اختیاراتی به ضابطان اعطا شده است که در فرآیند رسیدگی به امور شهروندان تاثیرگذار است که یک نمونه آن بکارگیری از فناوری‌‌های نوین است که امروزه شاهد آن هستیم در کلانتری‌‌ها البسه پلیس به دوربین‌ها در حال تجهیز است که می‌‌تواند مقامات قضایی و پلیس را در جمع‌آوری ادله به هنگام وقوع جرم یاری کند.

کاوه ادامه داد: نگاه مقنن از پلیس مامور و معذور به پلیس مامور و مسئول تغییر پیدا کرده است که وظیفه سنگینی را در جامعه برعهده دارد و به فرموده مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی ضمن حفظ نورانیت و ناریت خود،  هم مهربان باشد و از طرف دیگر در برابر مجرمان قاطعیت، جسارت و شهامت را داشته باشد.

وی پیشگیری از جرم را سرمایه‌‌گذاری و پرداختن به بسترهایی که زمینه بروز جرم است، تلقی کرد که بخش اعظمی از رسالت انبیا و اولیای الهی جهت جلوگیری از انحرافات اجتماعی و تلاش جهت هدایت و نجات انسان بوده که امروزه در جامعه اسلامی دستگاه قضا و پلیس در این مسیر تلاش دارند.

در ادامه، سرهنگ بهزاد هادی‌‌پور، رئیس بازرسی پلیس پیشگیری پایتخت گزارشی از اقدامات کلانتری‌‌های تهران در اجرای قانون آیین دادرسی کیفری در هشت ماهه امسال ارایه کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نیروی انتطامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری پلیس +فیلم

سرکلانتریکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقین زور گیرشمیرانات درحین سرقت وکشف سه دستگاه گوشی ایفون سرقتی خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ صادق ضرونی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی افزایش سرقت به صورت زورگیری وموبایل قاپی در محدوده فرشته الهیه با آموزش واحدهای گشتی سارقین درحین سرقت وتعقیب و گریز با هوشیاری واحد گشتی باشلیک به لاستیک موتور دستگیر شده وبه کلانتری ۱۰۱ تجریش انتقال شدند.

وی با اشاره به اینکه ماموران گشت زنی های محسوس و نامحسوس در این محدوده فعال شد افزود: روز دهم اردیبهشت در گشت زنی های هدفمند ماموران به موتورسیکلت لاکی اقدام به موبایل قاپی در مقابل مامورین می‌کنند ومتواری می‌شوند که پس از تعقیب گریز لاستیک موتور را مورد اصابت گلوله قرارداده وموفق به دستگیر کردن سارقین شدند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهمین ۳ عدد گوشی آیفون ویک عدد قمه وسلاح غیر متعارف کشف گردید متهمین در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت اشیاء قیمتی خصوصاً تلفن همراه اعتراف کرد.

سرهنگ ضرونی در پایان به اعتراف متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه و شناسایی مال باختگان اشاره کرد و افزود: پرونده تا کنون دارای ۴شاکی بوده و تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهمین ادامه دارد. ومتهمین تحویل پایگاه یکم اگاهی شدند.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری پلیس +فیلم
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • دستگیری زورگیر موتورسوار با شلیک تیر + فیلم
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد