Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-08@22:08:05 GMT

عکس/ خواص جالب انار شیرین

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۴۸۱۵۲

عکس/ خواص جالب انار شیرین

انار سرشار از ویتامین ث و آنتی اکسیدان است، خاصیت فوق العاده بر پوست و مو دارد و مانند یک آسپرین در بدن شما عمل می‌کند. ناطقان: انارها پر از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت بدن هستند. آنتی اکسیدان های مختلف در آن ها از قلب محافظت و از سرطان جلوگیری می‌کند. انار غنی از ویتامین ث و آنتی اکسیدان ها هستند، می توانند به تاخیر علائم پیری کمک کنند، این آنتی اکسیدان ها با التهاب پوست و درمان آکنه و خال های تیره مبارزه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سلامت پوست با انار

ویتامین ث موجود در انار یک ماده مغذی بسیار مهم برای سلامتی پوست است. هم چنین آنتی اکسیدان‌های داخل این میوه مانند پروانتوسیانیدین و فلاونوئید با به تاخیر انداختن علایم پیری ( مانند چین و چروک ) برای پوست عالی عمل می کنند.

می توانید 2 قاشق سوپ خوری پودر پوست انار را با 1 قاشق سوپ خوری عصاره لیمو و عسل ترکیب کنید به خوبی مخلوط تا خمیر نرمی را شکل دهید. این را به صورت و گردن بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. با آب ولرم بشویید. این کار می تواند لکه های تیره را پاک کند و رنگ دانه ها را درمان و حتی پوست را روشن کند هم چنین خاصیت ضد پیری دارد.
فواید انار برای مو

آنتی اکسیدان قوی در انار ، فولیکول های مو را تقویت می کنند و گردش خون را بهبود می بخشند. روغن دانه به عنوان یک درمان موثر برای مو های مجعد، خشک و نامرتب شناخته می شود
حفظ سطح فشار خون با خوردن انار

عصاره انار ، ضایعات و تورم رگ های خونی را کاهش می دهد و فشار خون بالا را کاهش می دهد. انار به عنوان آسپرین طبیعی عمل می کند، خون را رقیق می کند و در نتیجه جریان خون در بدن را بهبود می بخشد
انار محافظی در برابر سرطان

این آنتی اکسیدان ها در این عصاره رادیکال های آزاد را از بین می برد و مانع رشد سلول سرطانی می شود . گفته می شود که عصاره انار، القا کننده آپوپتوز است که در آن سلول های سرطانی خود را از بین می برند. این میوه در پیش گیری از سرطان پروستات و سینه بسیار مفید است
مصرف زیاد انار باعث اختلالات هضم می شود

مصرف بیش از حد این میوه باعث اختلالات بسیاری می شود. برخی از آن ها حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال هستند. اما این علائم معمولا پس از چند ساعت فرو می نشیند . مصرف بیش از حد انار نیز می تواند دستگاه گوارش را تحریک کند.
آلرژی

مصرف این میوه نیز باعث بروز بسیاری از علائم می شود که به آلرژی منجر می شوند. این نشانه ها عبارتند از : بلعیدن دردناک، خارش، مشکلات پوستی، تورم صورت، سختی در تنفس، درد و تورم در دهان.

منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سلامت پوست ، انار شیرین ، سرطان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سلامت پوست انار شیرین سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت دانش‌بنیان ایرانی

محمدسجاد امامی آل‌آقا، مسئول فنی و مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش‌بنیان در حاشیه اینوتکس ۲۰۲۴ به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این شرکت تاکنون ۱۶۳ محصول ثبت شده در وزارت بهداشت دارد. امسال در نمایشگاه اینوتکس چهار محصول و کیت تشخیصی مانند کیت‌های «آنتی PR۳»، «آنتی MPO»، «آنتی کاردیولیپید» و «آنتی فسفولیپید» عرضه کرده‌ایم. 

وی اظهار کرد: این کیت‌ها برای تشخیص بیماری‌های خودایمن روماتولوژیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

امامی اضافه کرد: پژوهش‌ها نشان داده‌اند در دنیا از هر ۱۰ نفر، یک نفر به یکی از حدود ۱۰۰ نوع بیماری خودایمنی مبتلا می‌شود؛ بنابراین هم تشخیص و هم درمان این اختلال از اهمیت بالایی دارد.

فعال دانش‌بنیان افزود: کیت‌های «آنتی PR۳»، «آنتی MPO» برای بیماری «وسکولیت» و کیت‌های «آنتی کاردیولیپید» و «آنتی فسفولیپید» برای تشخیص لوپوس و سایر بیماری‌های روماتولوژیک کاربرد دارند. 

وی یادآورشد: این تست‌ها به ویژه می‌توانند به متخصصان روماتولوژی در تشخیص بیماری‌های خودایمنی کمک کنند. 

به گفته امامی، تاکنون تمام این کیت‌های تشخیصی از کشور‌های آمریکا و آلمان وارد می‌شدند و نمونه مشابه داخلی نداشتند. اکنون این کیت‌های تشخیصی با یک چهارم قیمت نمونه‌های خارجی در اختیار بیماران قرار گرفته است؛ قیمت کیت‌های وارداتی بین ۵۰ تا ۱۰۰ یورو است و حساسیت بالای ۹۰ درصد دارند. 

وی عنوان کرد: متاسفانه تشخیص بیماری خودایمنی بسیار سخت است. هرچه ما تلاش کنیم باز هم کم است. اکنون وزارت بهداشت برای تولید این کیت‌ها یک سری معیار دارد. حساسیت این کیت‌ها باید بیش از ۹۰ درصد باشد تا احراز شوند. مجموعه شرکت با تمامی این مشکلات و موانع توانسته معیار‌های لازم را رعایت کند و این کیت‌ها را به تولید برساند.

امامی گفت: در حیطه بیماری‌های خودایمن بخش خصوصی وظیفه دارد این محصولات را دقیق تولید کند. از سوی دیگر این محصولات برای به نتیجه رسیدن نیاز به سرمایه‌های مالی و انسانی زیادی دارند. اگر دولت حمایت خوبی در این زمینه داشته باشد و هم افزایی بین شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کند، زمان تشخیص و درمان بیماری‌ها کوتاه‌تر خواهد شد.

به گزارش آنا، این محصول روز گذشته همزمان با افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر چهره بازیگر «شهرزاد» پس از ۹ سال/ عکس
  • هدیه ترش و شیرین مهران غفوریان برای مهران مدیری
  • تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت دانش‌بنیان ایرانی
  • خواص معجزه آسای کشمش
  • فواید شگفت انگیز خوردن عسل قبل از خواب
  • برای رفع یبوست این میوه را مصرف کنید
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ننه گلبهار دوستت داریم
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • (ویدئو) بچگانه صحبت کردن شیرین «نون خ»