Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته خبری فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در هفته گذشته از اجرای طرح حقوق و مسجد با همراهی کانون های فرهنگی هنری در مساجد تا تمدید فرصت ثبت نام در سامانه بچه های مسجد همراه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز، بسته خبری فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز از اجرای طرح حقوق و مسجد با همراهی کانون های فرهنگی هنری در مساجد تا دستور کار رشد زیرساخت فعالیت کانون های مساجد نظرآباد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اجرای طرح حقوق و مسجد با همت کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) کرج

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) در دهقان ویلای کرج گفت: بنابر پیشنهاد دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز مبنی بر انجام این طرح که با هماهنگی معاونت فرهنگی، اجتماعی دادگستری استان البرز همراه است و نیاز فعالان مسجدی این طرح با همت کانون فرهنگی مسجد اجرا می شود.

 

به گفته حسین زاده، طرح حقوق و مسجد پنجشنبه (8 آذر) در مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) واقع در دهقان ویلای اول کرج پس از نماز مغرب و عشاء با حضور جعفر دوستانی، وکیل پایه یک دادگستری برپا است.

 

زیرساخت سازی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد نظرآباد در دستور کار قرار گرفت

 

خبر دیگر در هفته گذشته اختصاص به  زیرساخت سازی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد نظرآباد یافت، که در این خصوص « حجت الاسلام کاظم شکری» طی دیدار با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نظرآباد بر لزوم تقویت و توسعه زیرساخت های کانون های فرهنگی هنری مساجد نظرآباد تاکید کرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: متناسب با فرهنگ، اقلیم، بافت و موقعیت جغرافیای شهرستان نظرآباد که از مردمان با اعتقاد و اهل معرفت و علم هستند و از تمدن بالایی برخوردار می باشد اولین حرکت جهت بازسازی و استحکام روابط و برنامه ریزی زیر ساختار های فرهنگی در خصوص فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد  استان البرز از شهرستان نظرآباد شروع کردیم.

 

عضو کانون فرهنگی مسجد علی بن ابیطالب(ع) جواز حضور در تیم ملی را کسب کرد

 « محسن خدابنده» از  موفقیت عضو کانون فرهنگی این مسجد در مسابقات استعداد وزنه برداری و کسب مقام سوم کشوری خبر داد و گفت: این نوجوان جواز حضور در تیم ملی نوجوانان را کسب کرد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد علی بن ابیطالب(ع) افزود: مانی انصاری، یکی از فعالان فرهنگی هنری مسجد دولت آباد کرج است.

 

فرصت ثبت نام در سامانه بچه های مسجد تمدید شد

 

از دیگر اخبار مهم و با اهمیت در هفته ای که گذشته، تمدید فرصت ثبت نام در سامانه بچه های مسجد تا 20 آذر بود.

 

در این رابطه « حجت الاسلام کاظم شکری» با اعلام خبر تمدید ثبت نام در سامانه بچه های مسجد گفت: آخرین مهلت ثبت نام در سامانه بچه های مسجد تا 20 آذر سال جاری تمدید شد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: سامانه بچه های مسجد با هدف ساماندهی و سازماندهی برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ریزی شده است.

 

به گفته حجت الاسلام شکری، متناسب با اهمیت ثبت نام فعالان مسجدی در سامانه بچه های مسجد، فعالان مسجدی به گونه ای باید تدبیر کنند که بتوانند در اسرع وقت ثبت نام فعالان خود را انجام دهند.

 

فراخوان مسابقه بهترین تحلیل و ایده از نقش بانوان در پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی

«حجت الاسلام کاظم شکری» از برپایی فراخوان مسابقه و نشست تخصصی در خصوص بهترین تحلیل و  ایده از نقش بانوان در پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این فراخوان با هدف تبیین جایگاه نقش بانوان در انقلاب برپا می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مسابقه و نشست تخصصی در خصوص بهترین تحلیل و بهترین ایده برای نقش بانوان در پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

 

جشن بزرگ مهربان مثل محمد(ع) در روستای ناریان طالقان

 

روستای ناریان به عنوان یکی از روستاهای زیبای طالقان است که با همت کانون فرهنگی هنری مسجد از کتابخانه عمومی مسجد نیز بهره مند است.

 

« غلامرضا رزاقی» ، مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد محمد رسول الله (ص) افزود: روستای ناریان 30 شهید در دوران دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است.

 

رزاقی توضیح داد: برپایی جشن میلاد در جوار مزار شهداء روستای ناریان طالقان با هدف تبیین ارزش های ایمانی و الهی برپا شد.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسیج زلزله کرمانشاه مشهد اقتصاد هفته بسیج خامنه ای آیت الله خامنه ای زلزله بیرجند سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز شهرستان نظرآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج‌شنبه ۶ فروردین به منظور دیدار مردمی با فعالان فرهنگی و اهالی دارالشهدای تهران در مسجد چهارده معصوم (ع) واقع در خیابان امامزاده حسن (ع) حضور یافت.

اسماعیلی در این برنامه گفت: خیلی خوشحال هستم در شب زیارتی حضرت اباعبدالله امام حسین (ع) در این مسجد که مزین به نام شهداست در جمع شما نمازگزاران و مردم همیشه در صحنه این محله حضور دارم.

وی افزود: از ابتکار آقای رییس‌جمهور به دلیل این سفر درون پایتختی باید یاد کنیم، به همراه رئیس جمهور به دورترین نقاط ایران می‌رویم و از نزدیک با مردم و اهالی عزیز شهرهای مختلف صحبت می‌کنیم و امشب در کنار مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی در شهر تهران محضر شما عزیزان هستیم؛ انشاالله مصداق این ضرب‌المثل که می‌گوید "دور شمع تاریک است" نشویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اذان صبح با آقای رئیس جمهور از سفر به سریلانکا برگشتیم و بلافاصله برنامه‌های امروز که از قبل تدارک دیده شده بود عملی شد؛ انشاالله این حضور منشأ برکات بسیاری برای مردم باشد.

وی با بیان اینکه این منطقه خصوصیات ویژه‌ای دارد، افزود: تعداد شهدای این منطقه حدود چهار هزار نفر است. کوچه به کوچه منطقه ۱۷ مشحون از شهدا است؛ سال ۱۳۷۴ نماینده شورای نگهبان در صندوق‌های رأی بودم و در اکثر محل‌های اخذ رأی به عنوان ناظر حضور داشتم. میزان حضور مردم این منطقه در پای صندوق‌های رأی برتری چشمگیری نسبت به سایر مناطق داشت، ما به این مسأله ایمان داریم که هسته سخت انقلاب اسلامی در مساجد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وظیفه مهم دولت اسلامی این است که در حلقه اول به مطالبات اهالی مسجد رسیدگی ویژه کند چون این عزیزان در صف اول حرکت‌های تأثیرگذار در نهضت امام بودند.

اسماعیلی ادامه داد: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود. در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: توفیق دارم به لطف خداوند و عنایات اهل بیت (ع) در مساجد مختلف حاضر می‌شوم و با نمازگزاران صحبت می‌کنم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فضای کاری در دولت مردمی این است که دولت و حاکمیت را به جامعه بازگردانیم، گفت: در حوزه فرهنگ قرار نیست تصدی‌گری کنیم در دولت وظیفه نظارت و تسهیل‌گری را بر عهده داریم. گروه‌ها و جریانات مردمی باید پای کار بایستند و بنده نیز به عنوان وزیر فرهنگ موظف هستم ساختارها را در خدمت این شعار قرار دهم و این رویکرد را با قوت ادامه دهم.

اسماعیلی گفت: اگر امروز در منطقه ۱۷ تهران استعدادهایی در حوزه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد. از استعدادهای هنری در سایر عرصه‌ها نیز (در این منطقه) برخورداریم، ما نیز آمادگی داریم در نقاط مختلف همین منطقه مجالس ویژه ای را برای تعظیم مفاخر و شهدا به تعداد مساجد و هیأت برگزار و آمادگی داریم از همه مؤسسات ثبت شده حمایت کنیم؛ از ما پشتیبانی از شما حرکت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرزند مسجد هستم و تمام دوران کودکی ام در مسجد بوده است در مسجد تئاتر و سرود اجرا کردیم، قرائت قرآن را آموختیم و با احکام آشنا شدیم.

وی افزود: هیچ فعالیت فرهنگی هنری و رسانه‌ای به مسجد گره نمی‌خورد مگر اینکه مخاطبانش را به سمت فلاح و رستگاری هدایت کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد منطقه اقداماتی را انجام دهیم در مناطق محروم کشور در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

وی افزود: آقای هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، حجت‌الاسلام خداداده، آقای سالاری معاون حوزه هنری و دیگر مسئولان وزارت فرهنگ در این جلسه حضور دارند و با همه دوستان خدمت شما رسیده‌ایم تا اعلام کنیم در همه بخش‌ها آماده خدمتگزاری هستیم‌.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در سفر اخیر به پاکستان موج استقبال مردمی را شاهد بودیم مردم مسلمان چنان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده بودند که همه مسیرها پر از ابراز عشق و علاقه به امام، رهبری و رئیس جمهور بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افرادی که بر طبل ناامیدی می‌کوبند و می‌خواهند مردم را از آینده با شکوه ملت ایران ناامید کنند این صحنه‌ها را ببینند، دنیا به فرزندان ایران افتخار می‌کند همه مؤمنان، عدالت طلبان و آزادگان به انقلاب، شهدای ایران و فرزندان این مرز و بوم افتخار می‌کنند.

در ادامه این دیدار تعدادی از فعالان اجتماعی این منطقه مشکلاتشان را به وزیر فرهنگ در میان گذاشتند، پس از آن نیز اسماعیلی پشت میز خدمت قرار گرفت و مردم مشکلات‌شان را بی واسطه با وزیر فرهنگ به عنوان نماینده دولت مردمی با وی در میان گذاشتند.

کد خبر 6088886 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری