Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت:‌ روابط تجاری بین ایران و کشورهای حاشیه قفقاز در آینده نزدیک با نقش‌آفرینی و محوریت استان گیلان مستحکم‌تر می‌شود. ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

ولی داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ روابط و سطح مبادلات تجاری،‌ اقتصادی و حتی فرهنگی بین ایران و کشورهای حاشیه قفقاز در آینده‌ای نه چندان دور با نقش‌آفرینی مثبت استان گیلان به عنوان منطقه‌ای استراتژیک در شمال کشور مستحکم‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع نمایندگان گیلان ایجاد زیرساخت مهمی نظیر راه‌آهن را در تعمیق ارتباطات کشورمان و کشورهای حاشیه قفقاز مؤثر خواند و ابراز داشت:‌ سیاست دولت به امر اتصال راه‌آهن گیلان به آستارا تأکید دارد و مجلس نیز در بودجه سنواتی و قانون برنامه ‌ششم توسعه الزامات این کار را فراهم کرده است.

داداشی با بیان اینکه با اتصال راه آهن به آستارا مسیر ترانزیتی کریدور شمال به جنوب تکمیل می‌شود تصریح کرد: فرآیند تملک اراضی خط ریلی رشت به آستارا و بالعکس هنوز انجام نشده است اما جمهوری آذربایجان متعهد شده حدود 500 میلیون دلار برای احداث این خط ریلی سرمایه‌گذاری کند.

نماینده مردم آستارا: مشکل سوخت کامیون‌ها حل نشود وزیر نفت را استیضاح می‌کنیمگیلان|‌ فرصت‌های طلایی در مبادلات تجاری ایران و روسیه بسیار زیاد استگیلان|‌‌ روسیه روند صدور ویزا برای تجار ایرانی را تسهیل می‌کند

نماینده مردم آستارا در مجلس مشارکت جمهوری آذربایجان برای پروژه راه‌آهن رشت به آستارا را گامی بسیار مثبت در جهت جذب سرمایه‌گذار خارجی دانست و ابراز داشت: شیوه انجام این سرمایه‌گذاری پس از حل و فصل مسئله تملک اراضی هنوز بین دو کشور ایران و آذربایجان توافق نشده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از تعهد کشور جمهوری آذربایجان برای ترانزیت 2 میلیون تن بار به کشورمان از طریق راه آهن آستارا به آستارا سخن گفن و تصریح کرد: در صورت اتصال آستارا به مسیر ریلی کریدور شمال به جنوب سود فراوانی نصیب تجار و صادرکنندگان کشورمان می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت عدم تکمیل راه‌آهن رشت-‌ قزوین به سمت آستارا تمام مزیت‌های تجاری این مسیر بالا استفاده می‌ماند عنوان کرد: مسیر ریلی رشت به آستارا و آستارا به آستارا برای فعالان حوزه اقتصادی بسیار پرسود است و می‌تواند به توسعه مبادلات تجاری ایران کمک کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان از سیاست دولت برای ارتباط بیشتر به کشورهای حاشیه خزر سخن گفت و خاطرنشان کرد:‌ استان گیلان و شهرستان آستارا در مرکزیت این جریان مهم قرار دارند بنابراین با توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی باید از این فرصت‌های طلایی بیشترین استفاده را داشته باشیم.

انتهای پیام/‌ش

R7877/P1377/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، هادی توانا شنبه ۸ اردیبهشت در حاشیه غرفه خراسان رضوی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: حضور چندین هیات تجاری دولتی و اقتصادی از کشورهای افغانستان، چین و سیرالئون برای غرفه استان خراسان رضوی یک روز پرکار را رقم زد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: مذاکرات و تفاهم بر روی بسیاری از حوزه‌ها مانند معادن، کشاورزی، صنایع غذایی و تجارت بین کشورها و همچنین هماهنگی برای پیگیری‌های بعدی از اهم رویدادهایی بود که رقم خورد.

وی تاکید کرد: ترافیک حضور هیات‌های خارجی و داخلی نشانگر وجود ظرفیت‌های بسیار عالی استان خراسان رضوی در حوزه‌های اقتصادی است.

توانا یادآور شد: در این دیدارها سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به بیان ظرفیت‌های متعدد و متنوع اقتصادی استان برای هیات‌های تجاری دولتی و اقتصادی خارجی پرداخت.

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است