Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@21:29:45 GMT

استانداردIFRS درصورتهای مالی بانک ملی

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۴۹۳۵۸

عضو هیات مدیره و معاون مالی بانک ملی ایران پیاده سازی اصولی و دقیق استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی را از الزامات حضور در عرصه اقتصاد بین الملل دانست و گفت: بانک ملی ایران با هدف ایجاد انضباط مالی، از سال گذشته صورت های مالی خود را کاملا مطابق با استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS) تهیه می کند و به شفاف سازی عملکرد ها پایبند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: ناصر شاهباز در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه شفافیت در صورت های مالی بانک ها درواقع حمایت از مشتریان و کمک به تصمیم گیرندگان و استفاده کنندگان از این اطلاعات است، افزود: بر همین اساس رعایت دقیق استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی گام موثری برای ارتقای شفافیت و بهبود اطلاعات ارائه شده برای نظام بانکی کشور تلقی می شود.
وی با تاکید بر اینکه شفافیت در صورت های مالی با بالا رفتن تعداد بانک ها اهمیت بیشتری یافته است، تصریح کرد: الزام بانک مرکزی برای تهیه صورت های مالی بر اساس نمونه ارائه شده و مطابق با استانداردهای بین المللی و همچنین توصیه های کمیته بال نیز در راستای شفافیت ارائه اطلاعات است.
شاهباز ادامه داد: با توجه به این که مهمترین خصوصیات صورت های مالی تهیه شده بر اساس استانداردهای مالی گزارشگری بین المللی، شفافیت است، بانک ملی ایران نیز از سال گذشته صورت های مالی خود را طبق نمونه ارسالی بانک مرکزی تهیه می کند.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: البته بسترسازی مناسب به ویژه از منظر پیاده سازی توصیه های کمیته بال و استقرار بهینه مدیریت ریسک در شبکه بانکی به منظور تنظیم دقیق و بهره برداری موثر از برخی یادداشت ها ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت و ثبات بانک ها به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان اقتصادی کشور، نیازمند شفافیت است، بیان کرد: اهمیت موضوع در حفظ اعتماد عمومی به سیستم بانکی و جلوگیری از بروز هرگونه بحران در این بخش است.
شاهباز اظهار کرد: ابلاغ ضوابط ناظر بر حداقل استانداردهای شفافیت، ابلاغ مقررات گوناگون ناظر بر فعالیت های بانک ها و راه اندازی سامانه های مختلف، همه در راستای ایجاد شفافیت و جلوگیری از هرگونه فساد است.
معاون مالی بانک ملی ایران خاطر نشان کرد: این بانک با رعایت ضوابط و مقررات وضع شده از سوی بانک مرکزی و ارائه صورت های مالی خود مطابق با نمونه درخواستی آن بانک سعی در شفافیت ارائه اطلاعات خود دارد و در این زمینه نیز سامانه ها و نرم افزارهای متعددی تهیه یا در حال تکمیل شدن است.
برچسب ها: بانک ملی ایران ، استاندارد IFRS ، کمیته بال

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بانک ملی ایران استاندارد IFRS کمیته بال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۹۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید

معاون بانک مرکزی گفت: برات الکترونیک ابزار قدرتمند تامین مالی تولید در زمان سیاستهای انقباضی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک در وزارت اقتصاد، گفت: در راستای برنامه کنترل تورم از طریق کنترل مقداری ترازنامه بانکها مدیریت خلق نقدینگی در دستور کار قرار گرفته است.

محرمیان افزود: گفت: یگ‌نگرانی در این مسیر موضوع تامین مالی تولید است. پروژه برات الکترونیکی در زمان سیاستهای انقباضی پول به عنوان یک ابزار بسیار کارا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود، شبکه بانکی برای پیاده سازی این پروژه آمادگی کامل دارند، اداره تامین مالی زنجیره تولید و حوزه فناوری های نوین موارد فنی و جزییات را به خوبی پیش برده اند.

محرمیان گفت: هماهنگی خیلی خوبی در میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ایجاد شد و امروز شاهد رونمایی از سامانه برات الکترونیک هستیم.

معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی در خاتمه گفت: وزارت ارتباطات در سامانه تعامل پذیری، شرکت خدمات انفورماتیک و.... نیز در نهایی سازی این پروژه مشارکت داشتند.

در این نشست معاون اقتصادی وزارت اقتصاد تاکید کرد، برات الکترونیک ابزار مکمل اوراق گام است و یک ابزار مهم برای تامین مالی تولید محسوب میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است
  • اهمیت عضویت ایران در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک