Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو هيات مديره و معاون مالي بانک ملي ايران پياده سازي اصولي و دقيق استانداردهاي گزارشگري مالي بين المللي را از الزامات حضور در عرصه اقتصاد بين الملل دانست و گفت: بانک ملي ايران با هدف ايجاد انضباط مالي، از سال گذشته صورت هاي مالي خود را کاملا مطابق با استانداردهاي گزارشگري مالي بين المللي (IFRS) تهيه مي کند و به شفاف سازي عملکرد ها پايبند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا، ناصر شاهباز با تاکيد بر اينکه شفافيت در صورت هاي مالي بانک ها درواقع حمايت از مشتريان و کمک به تصميم گيرندگان و استفاده کنندگان از اين اطلاعات است، افزود: بر همين اساس رعايت دقيق استانداردهاي گزارشگري مالي بين المللي گام موثري براي ارتقاي شفافيت و بهبود اطلاعات ارائه شده براي نظام بانکي کشور تلقي مي شود.
وي با تاکيد بر اينکه شفافيت در صورت هاي مالي با بالا رفتن تعداد بانک ها اهميت بيشتري يافته است، تصريح کرد: الزام بانک مرکزي براي تهيه صورت هاي مالي بر اساس نمونه ارائه شده و مطابق با استانداردهاي بين المللي و همچنين توصيه هاي کميته بال نيز در راستاي شفافيت ارائه اطلاعات است.
شاهباز ادامه داد: با توجه به اين که مهمترين خصوصيات صورت هاي مالي تهيه شده بر اساس استانداردهاي مالي گزارشگري بين المللي، شفافيت است، بانک ملي ايران نيز از سال گذشته صورت هاي مالي خود را طبق نمونه ارسالي بانک مرکزي تهيه مي کند.
عضو هيات مديره بانک ملي ايران تاکيد کرد: البته بسترسازي مناسب به ويژه از منظر پياده سازي توصيه هاي کميته بال و استقرار بهينه مديريت ريسک در شبکه بانکي به منظور تنظيم دقيق و بهره برداري موثر از برخي يادداشت ها ضروري است.
وي با تاکيد بر اينکه حفظ سلامت و ثبات بانک ها به عنوان يکي از اصلي ترين ارکان اقتصادي کشور، نيازمند شفافيت است، بيان کرد: اهميت موضوع در حفظ اعتماد عمومي به سيستم بانکي و جلوگيري از بروز هرگونه بحران در اين بخش است.
شاهباز اظهار کرد: ابلاغ ضوابط ناظر بر حداقل استانداردهاي شفافيت، ابلاغ مقررات گوناگون ناظر بر فعاليت هاي بانک ها و راه اندازي سامانه هاي مختلف، همه در راستاي ايجاد شفافيت و جلوگيري از هرگونه فساد است.
معاون مالي بانک ملي ايران خاطر نشان کرد: اين بانک با رعايت ضوابط و مقررات وضع شده از سوي بانک مرکزي و ارائه صورت هاي مالي خود مطابق با نمونه درخواستي آن بانک سعي در شفافيت ارائه اطلاعات خود دارد و در اين زمينه نيز سامانه ها و نرم افزارهاي متعددي تهيه يا در حال تکميل شدن است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید

معاون بانک مرکزی گفت: برات الکترونیک ابزار قدرتمند تامین مالی تولید در زمان سیاستهای انقباضی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک در وزارت اقتصاد، گفت: در راستای برنامه کنترل تورم از طریق کنترل مقداری ترازنامه بانکها مدیریت خلق نقدینگی در دستور کار قرار گرفته است.

محرمیان افزود: گفت: یگ‌نگرانی در این مسیر موضوع تامین مالی تولید است. پروژه برات الکترونیکی در زمان سیاستهای انقباضی پول به عنوان یک ابزار بسیار کارا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود، شبکه بانکی برای پیاده سازی این پروژه آمادگی کامل دارند، اداره تامین مالی زنجیره تولید و حوزه فناوری های نوین موارد فنی و جزییات را به خوبی پیش برده اند.

محرمیان گفت: هماهنگی خیلی خوبی در میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ایجاد شد و امروز شاهد رونمایی از سامانه برات الکترونیک هستیم.

معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی در خاتمه گفت: وزارت ارتباطات در سامانه تعامل پذیری، شرکت خدمات انفورماتیک و.... نیز در نهایی سازی این پروژه مشارکت داشتند.

در این نشست معاون اقتصادی وزارت اقتصاد تاکید کرد، برات الکترونیک ابزار مکمل اوراق گام است و یک ابزار مهم برای تامین مالی تولید محسوب میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • سازمان ملل: اسرائیل مدرکی ارائه نکرد و پرونده یکی از کارکنان آنروا بسته شد
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد