Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@03:16:11 GMT

تاثیر یوگا در سالمندی

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۵۳۷۰۳

تاثیر یوگا در سالمندی

رکنا:یوگا یکی از تکنیک های مناسب در دوران سالمندی برای تقویت مغز و حافطه به شمار می رود.

طبق نتایج یک تحقیق، زنان مسنی که یوگا کار می کنند دارای ضخامت بیشتر در نواحی مغزی درگیر در حافظه و توجه هستند.

 محققان دریافتند حتی در مقایسه با زنان سالم و پرتحرک همسن و سال، معمولا در زنان یوگاکار قشر پیشانی سمت چپ مغز دارای ضخامت قشری بیشتری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر بسیار خوب است چراکه به گفته محققان، معمولا اختلال شناختی ناشی از افزایش سن با حجم کمتر در مناطق قشری مغز مرتبط با مهارت های توجه و کاهش حافظه همراه است.

این یافته ها مبتنی بر اسکن مغز حدود ۵۰ زن بوده و هنوز اثبات نشده است که یوگا در تغییر ساختار مغز افراد تاثیر دارد.

الیسا کوزازا، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان آلبرت انیشتین برزیل، عنوان می کند که تفاوت های مغزی در همه افرادی که تاکنون یوگا کار کرده اند وجود دارد.

به گفته محققان، به نظر می رسد تمرین یوگا دارای تاثیرات نوروپلاستیک بر مغز است که می تواند منجر به سایر فواید سلامت نظیر خلق و خو و شناخت بهتر شود.

نوروپلاستی به توانایی مغز در سازماندهی مجدد خودش و ایجاد اتصالات جدید در بین سلول ها در طول عمر اشاره دارد.

در مطالعه پایلوت قبلی، تیم تحقیق تاثیرات کلاس های هفتگی یوگا را در بین ۲۵ زن مسن که دارای علائم اولیه مشکلات حافظه بودند بررسی کردند. شرکت کنندگان به طورتصادفی به ۱۲ هفته یوگا یا ۱۲ هفته «بازی های مغزی» اختصاص داده شدند.

در پایان، هر دو گروه در تست های استاندارد حافظه عملکرد بهتری داشتند، اما گروه یوگا تغییرات بیشتری را نشان داد.

به گفته محققان، فواید یوگا بر مغز به خاطر تسکین استرس روزانه بوده یا ممکن است تمرینات یوگا تاثیر مستقیم تری بر تناسب مغز داشته باشد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز نگهبان کلیسا به 13 کودک در سرویس بهداشتی+عکس این زندانی به زنان تجاوز می کرد! این خانم معلم یک زن خیانتکار را کشت! + عکس خالکوبی عجیب یک تبهکار / پلیس دیگر نیاز به چهره نگاری از او ندارد + عکس گنج میلیاردی برای یک مرد روستایی داخل گدان قدیمی + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا جاسوسی در ایران در پوشش شرکت هلیکوپترسازی! دستگیری اشباح شب مشهد در مجلس ختم مقتول! + عکس جرج بوش درگذشت +عکس واقعیت عکس ظریف و بادیگاردهای مسلح اش !+عکس فیلم تصادف شدید به خاطر ایستادن دختر 15 ساله کنار اتوبان سرنوشت شوم پری نوعروس در کامیون! / راننده کیست؟! + جزییات قهرمان کشتی ایران با نوچه های خشن تهران را به هم ریخت! + عکس گزارش تلخ پیرزن روستایی پلدختر از سیل کوتاهترین ازدواج / داماد شب عروسی تا چهره عروس را دید او را طلاق داد!+عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت سرپرست تیم مغز یوگا تحقیق مهارت سالمندی تقویت ذهن عکس تجاوز دختر ایران فیلم زندگی جوان نجات تهران مرد جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه چیز که باعث حقیقت بندگی می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در محفل شهادت امام صادق در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: امام دارای عصمت ذاتی و بدون کوچکترین معصیت، حتی فعل مکروه می باشد که این شان و منزلت از پیامبران رسالت و نبوت هم والا تر است به ویژه امام صادق(ع) که دارای 14هزار شاگرد بودند.

سه چیز باعث حقیقت بندگی می‌شود

وی افزود: امام صادق(ع) مقام عبودیت را در پاسخ به فرد بصری این گونه بیان می کند؛ سه چیز باعث حقیقت بندگی می شود، اول بنده بداند که نسبت به نعمات خدا مالکیت ندارد، دوم بنده دنبال نتیجه و تدبیر امورات خود نباشد زیرا سرانجام کارها را خداوند مشخص می کند و سوم آنکه تمام همّ و غم بنده باید رضایت خدا باشد.

استاد حوزه ادامه داد: دانستن عدم مالکیت باعث انفاق بیشتر و عدم وابستگی به دنیا می شود، سپردن نتیجه امور باعث افزایش ایمان و توکل بر خدا خواهد شد و در نظر گرفتن رضایت خداوند باعث می شود که بنده نسبت به سخن مردم بی توجه باشد و به اخلاص نزدیک تر شود که این موارد اولین درجه افراد متقین است.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دانشمندان معمای حفره غول پیکر قطب جنوب را حل کردند
  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • محققان حوزه ریاضی تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان حمایت می‌شوند
  • گوشی Moto G85 5G به زودی عرضه می‌شود
  • شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco F۵
  • تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن (اینفوگرافی)
  • مانیتور گیمینگ جدید Skyworth چه مشخصاتی دارد؟
  • اعطای مشوقهای قابل توجه به سربازان دارای مهارت
  • سه چیز که باعث حقیقت بندگی می‌شود