Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@21:16:10 GMT

انتصاب یک معاون و دو مشاور در وزارت اقتصاد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۶۴۲۱۰

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی احکام جداگانه‌ای، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی و دو مشاور این وزارتخانه را منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، فرهاد دژپسند، طی این احکام، عباس معمارنژاد را به عنوان معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد و سمیع‌اله حسینی مکارم و امیر باقری را نیز به عنوان مشاور خود منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد در حکم عباس معمار نژاد، مواردی چون مشارکت فعال در اصلاح نظام بانکی و ارتقای کارآمدی بانک‌ها، طراحی نظارت بهره‌ور و هوشمند برای مقابله با تحریم های ظالمانه در حوزه‌های بانکی، بیمه و شرکت های دولتی، ارتقای کارآیی و اثربخشی شرکت‌های دولتی با واگذاری دارایی های مازاد و پایش مستمر ریسک و بازده دارایی های این شرکت‌ها را از جمله اولویت‌های برنامه‌های این معاونت عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش برقراری اصول حاکمیت شرکتی در بانک ها، بیمه ها و شرکت های دولتی، طراحی نظام نظارتی موثر و کارآمد در حوزه‌های بانکی و بیمه ای به منظور ارتقای شاخص‌های پایه ای منطبق بر اصول استاندارد های جهانی و برنامه ریزی برای استقرار راهکارهای جامع بانکی متمرکز (core banking) در همه بانک های دولتی از دیگر اولویت های برنامه‌ای معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد عنوان شده است.

معاون جدید بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد دارای مدرک تحصیلی دکتری اقتصاد، گرایش توسعه اقتصادی و اقتصاد بین‌الملل و عضو هیأت علمی دانشگاه بوده و از سال ۱۳۷۱ فعالیت‌های خود را در سمت های متعدد مدیریتی شرکتی و حاکمیتی آغاز کرده که در دولت‌های بعد تاکنون ادامه داشته است.

از جمله سوابق معمارنژاد می‌توان به مدیر کلی دفتر آمار و اطلاعات وزارت بازرگانی و سرپرستی دفتر توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی در دولت هشتم و همچنین عضویت و نایب رئیسی شورای رقابت، مشاور وزیر اقتصاد، معاون وزیر و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد. او از آغاز دولت یازدهم نیز به عنوان عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن منصوب شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مشاوره وزارت اقتصاد دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری

دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری گفت: ۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان در بورس حضور دارند؛ امیدواریم تا آخر سال حداقل رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کنند. یکی از مراحل بلوغ بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شدن آن ها در بازار سرمایه و مشارکت آن ها با سرمایه مردم است.

او گفت: لزومی ندارد یک شرکت دانش بنیان برای ورود به بورس به معاونت علمی مراجعه کند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: آن جایی که بحث کلان داده‌ها مطرح می‌شود یا بحث داده‌های مرتبط با مردم یا امنیت مردم مرتبط می‌شود، صلاحیت شرکت‌ها برای ورود به بورس در یک کارگروهی که در معاونت علمی تشکیل شده، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون علمی رئیس‌جمهور بیان کرد: شایعه فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال برای فروش سهامشان بی‌اساس است.

او تاکید کرد: صنعت خودرو اگر خصوصی و محدود شود٬ هم خودرو با کیفیت می‌شود و هم به قیمت می‌توان خودرو را عرضه کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • دستور استاندار لرستان بر خودداری از خرید گل و نصب بنر تبریک انتصاب