Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان خرم‌آباد گفت:دستگاه‌های اجرایی لرستان نباید به مستغلات ناشی از تغییر کاربری زراعی و باغی خدمات دهند. ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سعید رازانی ظهر امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان که در سالن جلسات دادگستری لرستان برگزار شد به پیگیری مصوبات شورای حفاظت از اراضی ملی و بیت المال برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه اینکه برخی از نقاط لرستان به ویژه مرکز استان و یا برخی از شهرستان‌های دیگر مستعد ایجاد باغ و ویلا است، افرادی اقدام به تفکیک اراضی، جدول بندی، تقسیم این اراضی می‌کنند و سپس آنها را در قطعات کوچکتر تبدیل به باغ کرده که این کار مغایر قوانین جاری و ساری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در چند ساله گذشته به منظور مقابله تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات استان اقدامات متعددی انجام  گرفته که خوشبختانه با اقدامات انجام شده تا حدود زیادی جلوی این کار گرفته شده است.

گیلان|‌ تولید چای در باغات شمال 4 درصد افزایش یافتسارقان باغات منطقه فین کاشان دستگیر شدندباغات و اراضی کشاورزی ارومیه در میانه فصل کشت پاییزه+تصاویر

دادستان خرم‌آباد عنوان کرد: برای مقابله تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات دستورات متعددی برای سازمان جهاد کشاورزی و سایر اداراتی که قرار است در این زمینه با جهاد کشاورزی همکاری کنند صادر شده است.

وی بیان کرد: اخیرا در منطقه تجره خرم‌آباد افرادی اقدام به تفکیک و قطعه بندی اراضی کرده بودند که در آنجا اقدامات قانونی لازم انجام گرفت و مواردی که بر خلاف قانون کاربری اراضی و باغات بود جلوی آن گرفته شد و طبیعتا این روند در تمام استان و همه نقاط شهرستان خرم‌آباد ادامه پیدا خواهد کرد.

رازانی گفت: از آنجا که بر اساس قانون حفظ اراضی زراعی نباید به این گونه اراضی و باغات هیچ گونه خدماتی ارائه شود با مسئولان سایر دستگاه‌های خدمات رسان استان صحبت کردیم تا از ارائه هر گونه خدمات خودداری کنند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار دستگاه قضایی استان و رئیس کل دادگستری لرستان  قرار گرفته، جلوگیری از تغییر هر گونه کاربری اراضی زراعی و باغات است.

دادستان خرم‌آباد خاطرنشان کرد: اراضی زراعی و باغات تعریف دارد بنابراین نمی‌شود آنها را به قطعات کوچک تقسیم کرد از این رو برای جلوگیری از این کار اقدامات قضایی با همین شدت ادامه دارد.

انتهای پیام/م

R41450/P1486/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر

تین نیوز

آیین تجلیل از دستگاه های اجرایی در حوزه خدمات سفر در نوروز با حضور مدیران اجرایی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، در این مراسم که با حضور مسئولین استانداری و شورای شهر تهران برگزار شد اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر در زمینه ارائه خدمات مناسب به مسافران در شهر تهران معرفی و تقدیر شد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز