Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:03:56 GMT

۱۱۵ مجتمع بین راهی در استان قزوین مجوز گرفته اند

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۸۴۱۵۲

۱۱۵ مجتمع بین راهی در استان قزوین مجوز گرفته اند

افشین پیرنون در حاشیه جلسه ستاد سرمایه گذاری استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در استان قزوین ۱۱۵ واحد مجتمع بین راهی داریم که از این تعداد  ۵۴ واحد در مرحله استعلام،   ۱۲ مورد در مرحله دریافت موافقت اصولی است.

وی افزود: همچنین  ۱۸ مجتمع بین راهی در حال احداث و ۳۱ مجتمع در حال بهره برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرنون یادآورشد: از مجوزهای صادر شده برای مجتمع های بین راهی حدود ۴۷ درصد در مرحله استعلام، ۲۷ درصد افتتاح شده، ۱۵ درصد در حال احداث و ۱۱ درصد در مرحله دریافت موافقت اصولی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین متقاضیان زیادی برای احداث مجتمع بین راهی مراجعه می کنند و در این زمینه اگر نظارت و سخت گیری جدی صورت نگیرد این موضوع به یک رانت تبدیل می شود.

پیرنون گفت: ۶ مجتمع در مسیر قزوین به کرج، ۱۷ مجتمع در محور قزوین به زنجان قرار دارد و در مجموع ۴۱ درصد در آزاد راهها و ۵۹ درصد در سایر محورها دایر شده است.

وی اظهارداشت: ۱۵ واحد در مسیر قزوین به تهران داریم که در دست اقدام است و در مسیر قزوین به زنجان ۲۰ مورد در حال بهره برداری، احداث و استعلام و دریافت موافقت اصولی است.

پیرنون تصریح کرد: در جاده رشت هم ۱۵ مجتمع و در سایر محورها چند واحد نیمه تمام داریم که برای تکمیل آنها باید اقدام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین یادآورشد: در محور ۶۹ کیلومتر جاده رشت برای بازارچه های محلی سه لکه گذاری صورت گرفته که دو مورد در آزاد راه قزوین به رشت است.

پیرنون گفت: حداقل فاصله ایمن مجتمع ها باید رعایت شود و توجیه سرمایه گذاری با ما نیست و اختیارات واگذاری سرقفلی و مشارکت غرف و فروشگاههای پایانه ای به تایید شورای نگهبان رسیده اما گاهی تداخلی بین وظایف ما و میراث ایجاد می شود.

وی بیان کرد:تشخیص افراد سرمایه گذار واقعی سخت است زیرا این افراد ابتدا خوب وارد می شوند ولی در ادامه کار عزم جدی ندارند و مشکل ساز می شوند.

۹۵ درصد متقاضیان احداث مجتمع های بین راهی عزم جدی ندارند

پیرنون اظهارداشت: وجود متقاضی زیاد، نبود پیشرفت فیزیکی مناسب، طولانی شدن مدت زمان پاسخگویی به استعلام، از مشکلات احداث مجتمع های بین راهی است و در این راستا یک رانتی ایجاد شده و حتی مجوزها قبل از ساخت خرید و فروش می شود.

وی اضافه کرد: طرحی اگر تا ۳۰ درصد پیشرفت نداشته باشد قابل خرید و فروش نیست اما مشاهده می شود زمینها فریز شده و بهره برداری کم است و ما مشکل داریم لذا باید اختیاراتی از سوی استان داشته باشیم تا در صورتی که طرح های مجتمع های بین راهی در یک زمان مقرر نتواند پیشرفت مناسبی داشته باشد امتیاز و مجوزش لغو شده و به دیگری داده شود.

پیرنون گفت:  ۹۵ درصد متقاضیان احداث مجتمع های بین راهی عزم جدی برای اجرای پروژه ها ندارند و باید با تعیین زمان این موضوع را مدیریت کنیم و نگذاریم موافقت اولیه را خرید و فروش کنند و مراقب رانت خواری باشیم.

کد خبر 4474241

منبع: مهر

کلیدواژه: مجتمع رفاهی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رشید العبایجی تولیت آستان قدس حسینی افزود: میزان پیشرفت در فرودگاه بین‌المللی کربلا اکنون به هفتاد و پنج درصد رسیده است و بیشتر ساختمانها و امکانات و فیلدهای هوایی و زمینی تا حدود نود درصد تکمیل شده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات لازم برای فرودگاه فراهم شده است و کارکنان از دو سال پیش دوره‌های پیشرفته را در کشورهای خارجی دیده‌اند و در حال حاضر برای انجام وظیفه آماده هستند.

لازم به ذکر است که اقدامات لازم در فرودگاه بین المللی کربلا وابسته به آستان قدس حسینی با سرعت بالا و بدون توقف ادامه دارد و افتتاح و بهره برداری از فرودگاه به طور کلی به افزایش جهش اقتصادی و گردشگری در عراق کمک می‌کند.

کد خبر 6091018 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا/ از ۲۵ اردیبهشت، مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار می‌شود
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان