Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز گوگل لوگوی خود را به افتخار صد و پنجاه و سومین زادروز "ادیت لوییسا کاول"(Edith Louisa Cavell) پرستار نامی بریتانیایی تغییر داد.

ادیت کاول ۴ دسامبر سال ۱۸۶۵ در روستا "سواردستون"(Swardeston) انگلستان دیده به جهان گشود.

وی تا ۳۰ سالگی از پدر بیمارش نگهداری می‌کرد و پس از فوت او، وی تحصیل خود را در رشته پرستاری آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامیکه کشور بلژیک در جریان جنگ جهانی اول اشغال شده بود، این پرستار انگلیسی با تلاش‌های فراوان جان بیماران و مجروحان بسیاری را نجات داد و از زندگی خود به خاطر نجات جان سربازان و مجروحان گذشت و به کشور خود بازنگشت. در جنگ جهانی وی به دلیل کمک به مجروحان، به خیانت متهم و توسط یک دادگاه نظامی گناهکار شناخته و به اعدام محکوم شد. به رغم فشارهای بین‌المللی برای بخشش، او ۱۲ اکتبر سال ۱۹۱۵ تیرباران شد. زمانیکه کاول اعدام شد تنها ۴۹ سال داشت. اعدام او در سراسر جهان محکوم شد و مطبوعات نیز آن عمل را محکوم و به طور گسترده تحت پوشش خبری قرار دادند.

 

شب قبل از اعدام وی گفت: میهن دوستی کافی نیست. من هیچ نفرت یا کینه‌ای نسبت به شخصی ندارم. این جملات بعدا به عنوان یادبود در میدان "ترافالگار" لندن نوشته شد.

اعتقادات انگلیکانیسم ادیت کاول، او را به شخصی تبدیل کرده بود که صادقانه علاقه به کمک به افراد داشت.  او در جایی گفته بود: من مشتاقانه دوست دارم جان افراد را نجات دهم.

از آن پس "کلیسای انگلستان" روز ۱۲ اکتبر را به عنوان روز جهانی پرستار نامگذاری کرد.

دو سال پس از مرگ او، "صندوق ملی پرستاران"(Nations Fund for Nurses) برای پرستارانی که از جان خود برای کمک به افراد می‌گذشتند، تاسیس شد و پس از مدتی این سازمان به "بنیاد حمایت از پرستاران کاول"(Cavell Nurses Trust) تغییر نام یافت./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری قضایی ضرب و شتم یک پرستار در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبرز درویش، با بیان اینکه، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضائی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.

وی افزود: این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متأسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملاً غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی ادامه داد: این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

کد خبر 6089661

دیگر خبرها

  • افتضاح مجموعه شهرداری؛ مالک جدید سرخ‌ها نماد ایرانی را هم نمی‌شناسد؟ | تصویر
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • از بارسلونا و رئال‌مادرید پیشنهاد نداشتی؟ | احتمالا لوگوی سیتی را تغییر می دادی!
  • پیگیری قضایی ضرب و شتم یک پرستار در حال انجام است
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است