Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی، گفت: طبق برنامه پنج ساله توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، باید تا سال ۱۴۰۱، ۲۰ تا ۳۰ درصد مصرف برق کل کشور، با بکارگیری انرژی‌های تجدید پذیر به سیستم توزیع کشور افزوده شود.

به گزارش خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد موسوی مدیر کارگروه اقتصادی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران در نشست خبری امروز خود که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های این کارگروه در بخش صادرات، اظهار کرد: اقدامات اساسی با همکاری وزارت نیرو و شرکت‌های برق منطقه‌ای برای بسترسازی در خصوص ترانزیت برق تجدیدپذیر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمینه صادرات تفاهم‌نامه‌هایی با کشور‌های مقصد از جمله عراق، آذربایجان، عمان، افغانستان، ترکیه، گرجستان امضا شده است. این تعامل علاوه بر توسعه درآمد‌های ارزی سبب وابستگی کشور‌های مقصد به کشورمان می‌شود.

موسوی گفت: طبق برنامه پنج ساله توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، باید تا سال ۱۴۰۱، ۱۰۰۰ مگاوات برق که ۲۰ تا ۳۰ درصد مصرف برق کل کشور است، با بکارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر به سیستم توزیع کشور افزوده شود، همچنین تاکنون حدود ۶۵۰ مگاوات از این امر محقق شده است.

به گفته وی، تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در سراسر کشور پراکنده است و این موضوع در تأمین برق منطقه‌ای کشور بسیار قابل اهمیت و یک مزیت به حساب می‌آید. همچنین با توجه به ویژگی‌های زیست بومی متفاوت در داخل کشور توانایی آن را داریم که از منابع متفاوت انرژی‌های پاک ازجمله منابع بادی، آبی و خورشیدی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انرژی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز کارگر، معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، اظهار کرد: امروز به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تصویب شد و حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیات وزیران تصویب شد.

بیشتر بخوانید: حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

وی ادامه داد: شش ماه از ابلاغ سیاست های اقتصاد دریا می گذارد و قرار بود تا دولت برنامه آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان بندی شده به تصویب دولت رسید. سازوکار اجرای این برنامه و وظایف هر دستگاه مشخص شده است این برنامه جامع است و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

کد خبر: 1229122 برچسب‌ها بازنشستگان

دیگر خبرها

  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان