Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، الهام فخاری در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با اشاره به بندهای قانونی و ردیف‌های بودجه در رابطه با رسیدگی به افراد آسیب‌دیده و یا در معرض آسیب گفت: «به استناد بند 5 ماده 55 قانون شهرداری ها و بند 21 از بخش ب ماده 2 و مصوبه استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی به شماره ابلاغ 10828/1601/160 مورخ 28/8/90 و سرفصل اعتباری ساماندهی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی در مصوبه بودجه شهرداری تهران در سال 1397 با فرارسیدن فصل سرما و بایستگی توجه ویژه به گرمخانه‌ها و مددسراهای شهر در راستای پناه دادن به افراد بی‌سرپناه، بر پایه گزارش بازدیدهای ارزیابی کمیته اجتماعی متاسفانه وضعیت خدمت‌رسانی در برخی از مددسراها به ویژه در مناطق ۲، ۲۱ و ۲۲ نامطلوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی از موارد کارکنان اداره مددسرا از استانداردها و ضوابط شیوه نامه تدوین‌یافته سازمان خدمات اجتماعی ناآگاه بودند.»
وی ادامه داد: «با توجه به پراکندگی پرشمار و چشمگیر بی‌سرپناهان در فضاهای سبز، راه‌ها و فضاهای پیرامونی مناطق مسکونی ظرفیت پذیرش مددسراها کافی نیست. به ویژه آنکه در برخی مناطق مددسرا وجود ندارد و در برخی دیگر ظرفیت پذیرش چنان است که می توان گفت در کاهش حضور بی سرپناهان بی‌اثر است.»
وی افزود: «سهم پذیرش مددجویانی که با خودروهای گشت فوریت‌های اجتماعی شناسایی و به مددسرا جابه‌جا می‌شوند، کاهش چشمگیری نشان می‌دهد. این امر موجب شده بسیاری از بی‌سرپناهان با توجه به دشواری دسترسی، امکان استفاده از مددسراها را نداشته باشند.»
به گفته رییس کمیته اجتماعی، این ارزیابی‌ها گویای آن است کناره‌های راه‌های اصلی و فضاهای پیرامون مکان‌های عمومی مانند برخی دانشگاه‌ها، مرکزهای فرهنگی از جمله فرهنگ سراها، بوستان‌ها، بازارها و میدان‌های مهم به سکونت‌گاه‌های افراد کارتن‌خواب حتی در روزها و شب های سرد و بارانی تبدیل شده‌ است.
وی همچنین سکونت این افراد در چنین فضاهایی را سبب فراهم آوردن شرایط نامناسبی در این مکان‌ها دانست و گفت: ضروری است با فراهم‌ساختن گشت‌های ویژه فوریت‌های اجتماعی اقدام موثر و مراقبت بیشتری در جابه‌جایی بی‌سرپناهان به گرم‌خانه‌ها صورت پذیرد.
این عضو شورای شهر با اشاره به وجود تنها یک مددسرای ویژه زنان در شهر تهران، افزود:خدمت تنها یک مددسرای ویژه زنان که در منطقه 22 است؛ نمی‌تواند پاسخگوی نیاز های شهر تهران باشد. ضروری است مددسراهای ویژه زنان دست‌کم در 4 پهنه شهر تهران آماده و بهره‌برداری شود.
وی گفت: در بازدید از برخی مددسراها به ویژه در مناطق شمالی افراد پذیرش شده از گروه‌های غیر قابل پذیرش در مددسرا و گویا به صورت دائمی از مددسرا و امکانات آن به عنوان پانسیون بهره‌برداری می‌کنند و بایسته است در این زمینه پایش موثر و دقیق انجام شود.
فخاری ادامه داد: «بررسی‌ها نشان می‌دهد انتخاب مجریان خدمات‌رسانی در مددسراها با دقت انجام نشده است. این امر موجب کاستی در رویکردهای خیرخواهانه و انسان دوستانه در اداره این مرکزها، بسنده کردن به انجام کمینه(حداقل) تکلیف‌ها، کاهش خدمات از جمله بسته بودن مددسرا در ساعات پذیرش، کاهش چشمگیر رابطه یاورانه مددکاران و مددیاران با مددجویان و خدشه‌دار شدن اصل تکریم مددجویان شده است.»
وی ضمن اشاره به ارائه خدمات اجتماعی در مددسراها به عنوان کارهای بنیادی، مطلوب و مؤثر شهرداری تهران در توجه به گروه‌های آسیب‌پذیر و عدم آگاهی شهروندان به ویژه ساکنان مناطق آسیب‌خیز از وجود این مراکز و خدمات آنان معرفی مناسب این مراکز در رسانه‌ها را امری لازم دانست.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شورای شهر تهران همچنین با اشاره به وضعیت پایداری شغلی کارکنان این مراکز، افزود: با توجه به تغییر پیمانکاران خدمات مددسرا در هر سال نگرانی از ناپایداری شغلی در میان کارکنان مددسرا وجود دارد . هرچند که کارکنان از پیشینه کاری چند ساله در مددسرا برخوردارند در صورت عدم تمایل پیمانکاران جدید به ادامه همکاری با نیروهای شاغل امکان برکناری و بیکاری آنان هنگام تغییر پیمانکار وجود دارد.
فخاری در انتهای تذکر خودگفت: از این رو باید با توجه به حساسیت موضوع، شهرداران محترم مناطق، حوزه معاونت اجتماعی فرهنگی و سازمان خدمات اجتماعی نسبت به این موضوع در یک هفته اقدام و نتیجه را گزارش کنند.
بنابر اعلام رییس کمیته اجتماعی، بازدیدهای شبانه این کمیته از مددسراها همچنان ادامه دارد و در صورت انجام نشدن کارهای لازم از سوی مناطق، موضوع پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

20 / 20 الهام فخاری رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گرمخانه ضرورت رسیدگی فوری به وضعیت مددسراهای شهر تهران مدد سرا وجود تنها یک مددسرای ویژه زنان انتخاب مجریان خدمات‌رسانی در مددسراها وضعیت پایداری شغلی کا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: الهام فخاری گرمخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

ایسنا/فارس یک مقام مسئول در بخش سیاخ دارنگون فارس، یکی از مهم‌ترین مشکلات این منطقه را پاسخگو نبودن ظرفیت جاده اصلی عنوان کرد و خواستار رسیدگی فوری برای بهبود وضعیت آن شد.

جاده سیاخ دارنگون ۳۰ کیلومتر طول دارد که در گذشته پاسخگوی حدود ۸ هزار جمعیت ساکن منطقه بوده است اما با احداث باغ شهری‌ها و هجوم مردم شیراز در روزهای تعطیل، بار ترافیکی بسیار زیادی به این جاده تحمیل شده و مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

عضو شورای اسلامی شهرستان شیراز از بخش سیاخ دارنگون، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب، گفت: در سال‌های اخیر ۳۵ هزار قطعه باغ شهری واگذار شد که از این میان تا کنون حدود ۸ هزار قطعه به مرحله احداث رسیده است. ۹۰ درصد این باغ‌شهری‌ها دارای نگهبان هستند و سکونت ثابت دارند.

حسین شریفی‌مند افزود: این مساله باعث شده است تا به خصوص در روزهای آخر هفته، وضعیت ترافیکی سنگینی بر جاده حاکم باشد که با توجه به کم‌عرض بودن آن، باعث ایجاد مشکل و تصادفات بسیاری شود و متاسفانه برخی از آن‌ها منجر به فوت هم شده است.

وی با بیان اینکه احداث و عریض شدن ۷ کیلومتر از نقاط حادثه خیز جاده در دستور کار قرار گرفت است، اضافه کرد: این عملیات در یکسال گذشته ۵۰ درصد فیزیکی داشته است و طبق این روند، یک سال دیگر طول می‌کشد تا این قسمت از جاده تکمیل شود اما همزمان باید به فکر بیش از ۲۰ کیلومتر باقی مانده نیز باشیم تا هر چه زودتر از تکرار حوادث تلخ و دردسرهای ترافیکی این مسیر جلوگیری شود.

شریفی‌مند با تاکید بر اینکه جاده سیاخ دارنگون از لحاظ عرضی پاسخگوی حجم بالای خودروهای نیست، گفت: توقع احداث اتوبان دو طرفه نداریم ولی حداقل کاری که باید انجام شود این است که حدود ۲ متر از هر طرف به عرض جاده اضافه شود.

عضو شورای اسلامی شهرستان شیراز با بیان اینکه مشکلات دیگری هم در بخش سیاخ دارنگون وجود دارد، گفت: فعلا مهم‌ترین مساله‌ای که باید در دستور کار فوری قرار بگیرد، مساله تعریض جاده است. متاسفانه اکثر صدمات هم به بومی‌های منطقه وارد شده است و این نکته را هم باید در نظر بگیریم که با افزایش احداث باغ شهری‌ها، مشکل ترافیکی و خطرات جاده‌ای در این مسیر، روز به روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، بخش سیاخ دارنگون دارای ۲۶ روستا و تیره عشایری است که در ۳۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده و از نقاط مورد علاقه مردم شیراز برای تفریحات پایان هفته به شمار می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • ببینید | آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است