Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه مناسب‌سازی فضاهای شهری مهم‌ترین نیاز اساسی جامعه معلولان گنبدکاووس است گفت: ۱۲۷ نفر در شهرستان گنبدکاووس معلول ضایع نخاعی هستند که ۵۰ درصد آنها در تصادفات شهری به این معلولیت دچار شدند. ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، محمدرضا فشایی ظهر امروز در دیدار فرماندار ویژه گنبدکاووس با معلولان شهرستان به مناسبت روز جهانی معلولان اظهارداشت: متاسفانه حدود 65 نفر از جوانان و شهروندان گنبدی در تصادف شهری دچار ضایع نخاعی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گنبدکاووس دارای 7 هزار و 936 نفر معلول است که 40 درصد این معلولان، معلولیت جسمی حرکتی دارند. از این تعداد 700 نفر بیمار اعصاب و روان و 127 نفر ضایع نخاعی هستند.

رئیس بهزیستی گنبدکاووس بیان داشت: تعداد مستمری‌بگیران سال گذشته یک‌هزار و 81 نفر بود که امسال این تعداد به 5 هزارو 77 نفر افزایش یافته است. 784 نفر در سامانه مستمری‌بگیران معلول به ثبت رسیدند که وضعیت آنها در حال بررسی است.

وی ادامه داد: در گنبدکاووس 13 مرکز توانبخشی فعالیت دارد که از این تعداد 4 مرکز سالمندان، اعصاب و روان، جسمی حرکتی و معلولان ذهنی به صورت شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌دهند.

مسئولان فقط در روز جهانی معلولان به فکر آنها هستندبیش از 200 فرصت شغلی برای معلولان خراسان جنوبی ایجاد شد309 معلول ضایعه نخاعی در استان زنجان وجود دارد

فشایی گفت: ماهانه 304 میلیون تومان به صورت یارانه دولتی به این مراکز پرداخت می شود.در کنار این مراکز 3 تیم ویزیت در منزل نیز  به معلولانی که توان حرکت ندارند در منزل خدمات ارائه می دهند.

وی یادآورشد: در سال گذشته با رایزنی‌های انجام شده، قرار بود از طریق شرکت خصوصی، اتوبوس‌های داخل شهری به صورت رایگان برای معلولان مناسب‌سازی شود و با توجه به جمعیت شهرستان به مدت زمانی یک تا 2 سال تبلیغات رایگان برای این شرکت انجام شود که با توجه به واگذاری تبلیغات شهری به بخش خصوصی این کار انجام نشد.

عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس اظهارداشت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه مشارکت مردمی در بهزیستی گنبدکاووس وجود دارد و ما به صورت جدی پیگیر هستیم تا مطلع شویم از مبلغی که از طریق شهرستان به خزانه واریز می‌شود چه میزان در استان و چه میزان به شهرستان بازمی‌گردد.

وی افزود: این مبلغ باید به صورت 100 درصد به بهزیستی شهرستان بازگردد تا مشکلات بخش اعظم معلولان از این منابع برطرف شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس بیان داشت: معلولان انتظار دارند تا مدیران دستگاه اجرایی و متولیان تولید،اقتصاد و سرمایه گذاری نسبت به معلولان نگاه انسان توانمند داشته باشند. این نگاه انسانی، اخلاقی و مبنای قانونی دارد.

کریمی گفت: با توجه به شرایط کنونی، کمبودها و مشکلاتی در همه حوزه‌ها به ویژه جامعه هدف بهزیستی وجود دارد. مدیران مرتبط باید تلاش بیشتری داشته و شما عزیزان باید صبر و تحمل کنید.

انتهای پیام/ح

R41471/P1357/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رییس پلیس راهور استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: فراجا مسوولیت‌های متعددی و ترکیبی دارد که از این رو باید از آن‌ها حمایت شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه کار در قم حساس، سخت و ارزشمند است، عنوان کرد: مسئله فرهنگ ترافیک در رعایت قوانین بسیار مهم است که حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، خانواده و نهادهای مختلف اجتماعی در آن مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: تربیت از خانواده آغاز شده، در مدرسه به تثبیت رسیده و در ادامه در سایر نهادها تقویت می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بخش مهم دوم آموزش و پرورش است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش باید توسط معلمان و کادر مدرسه انجام شود و این جزو وظایف آن‌ها است.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید هم‌افزایی برای کاهش آسیب‌ها صورت بگیرد، گفت: همچنین نقاط حادثه‌خیز شهری نیز باید اصلاح شده و تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایجاد پارکینگ نیز یک موجود مهم است، بیان کرد: باید هر مسجد و مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در کنار آن یک پارکینگ نیز احداث شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: گاهی بسیاری از مشکلات با استفاده از این فناوری‌ها حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: معقوله راهنمایی و رانندگی یکی از نمادهای فرهنگی شهر است و از این جهت مردم و مسئولین نسبت به این موضوع باید اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه اخلاق برخوردی ماموران راهنمایی و رانندگی نیز بسیار مهم است، مطرح کرد: همچنین اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی و ارزیابی نقش بسیار موثری دارد.

کد خبر 6090500

دیگر خبرها

  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات