Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا طالبیان عصر سه شنبه در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت(تجهیزات صنعتی، کارگاهی، ابزارآلات و نظافت صنعتی) اصفهان افزود: از چهار هزار واحد صنعتی استان، مصرف برق 12 درصد از آنها کاهش یافته و برخی هم نیمه تعطیل یا تعطیل شده اند.
وی مسائل مالیاتی، تامین اجتماعی، اشتغال، بانک و تثبیت نرخ ارز را از عمده مشکلات واحدهای صنعتی استان اصفهان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مسئولان باید تحریم های داخلی را مرتفع کنند، اظهار داشت: بروکراسی شدید اداری، بروکراسی در اخذ ثبت سفارش و جواز تاسیس در دستگاه های اجرایی نیز بخش صنعت را با مشکلاتی مواجه کرده است.
طالبیان، هم افزایی مسئولان با بخش خصوصی را خواستار شد و افزود: این کار می تواند مشکلات حوزه صنعت را برطرف کند زیرا اتحاد و انسجام، راهکار مقابله با تحریم هاست.
به گفته وی، حدود 70 شهرک صنعتی در استان وجود دارد که تعدادی از آنها خالی از واحد بوده یا تعطیل شده و استقبالی هم از صنعتگران نمی شود.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه سو مدیریت تنها مشکل حوزه صنعت است، تصریح کرد: اگر سو مدیریت، خود تحریمی و قوانین دست و پاگیر را کنار بگذاریم تمام مشکلات این بخش حل می شود که البته مجلس، دولت و دستگاه های نظارتی نیز باید فعالیت بیشتری در این پیوند داشته باشند.

** ویژگی اصفهان برای توسعه اقتصادی***
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان نیز در این نشست خبری با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه به رونق، تولید، صادرات و ایجاد اشتغال کمک می کند، گفت: هدف از برپایی نمایشگاه ها این است که تولیدکننده و مصرف کنننده در یک محل گردهم جمع شوند و به رشد اقتصادی استان و کشور کمک کنند.
به گفته علی یارمحمدیان، استان اصفهان تمام ویژگی های توسعه اقتصادی را داراست اما توسعه ای را در این زمینه شاهد نیستیم.
وی ادامه داد: مشکل اقتصادی اصفهان از دیگر استان ها بدتر است که همین مساله توسعه منطقه را با مشکلاتی مواجه می کند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان گفت: استقرار صنایع مادر(ذوب آهن، سیمان سپاهان و فولاد مبارکه)، وجود نیروهای متخصص در زمینه های سیاسی و فرهنگی، وجود پایانه های صادراتی در فرودگاه های بین المللی، گمرک و زیر ساخت های صنعتی، از جمله پتانسیل های این استان است.
وی اضافه کرد: استان اصفهان را شهرک های صنعتی محاصره کرده و در هر بخش، شهرستان و منطقه ویژه اقتصادی، شهرک صنعتی داریم.
یارمحمدیان افزود: 23 کالای صنعتی در استان رتبه های یکم تا سوم کشور را به خود اختصاص داده و این استان را به قطب صنعت و تولید تبدیل کرده است.
وی همچنین وجود مواد اولیه و تولیدات صادراتی را از زیربناهای توسعه در استان دانست و گفت: وجود شرکت نمایشگاه ها با 25 سال سابقه و برگزاری هر هفته یک رویداد اقتصادی، از زیر ساخت های توسعه در اصفهان محسوب می شود.
یارمحمدیان یادآور شد: با این همه پتانسیل موجود در استان، آنگونه که باید توسعه اقتصادی نداشته ایم که عامل آن هم نبود مدیریت صحیح است.
وی افزود: اصفهان استانی برخوردار است اما در زمینه های بسیاری از استان های دیگر کشور عقب مانده تر است.
نمایشگاه صنعت اصفهان یکی از مهمترین نمایشگاه های کشور و استان به شمار می رود اما مسئولان و متولیان عرصه صنعت، امروز در آیین افتتاح آن حضور پیدا نکردند.
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت(تجهیزات صنعتی، کارگاهی، ابزارآلات و نظافت صنعتی) از 13 تا 16 آذر در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی اصفهان برپاست.
9913/6027
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان اصفهان اشتغال اصفهان برق صنعت معدن و تجارت منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: حدود ۵۰ درصد واحدهای تولید شوینده‌های کشور در استان قزوین مستقر هستند و باید کمک کنیم تا زنجیره تولید این صنعت در استان کامل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محسن رستمی بعدازظهر امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه تخصصی شوینده‌ها و شیشه که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نگاه و رویکرد دولت کمک به تولیدکنندگان و صادرکنندگان است و امسال اقدامات مؤثری برای حل این مشکلات انجام شده است.

وی افزود: در استان قزوین با تعاملی که بین مدیران اقتصادی و صنعتی دولتی و بخش خصوصی ایجاد شده و با تسهیل در امور تولیدکنندگان تلاش شده گره‌گشای موانع باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان توجه به زنجیره ارزش را از رویکردهای سازمان صمت در سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: در برگزاری نمایشگاه تخصصی شوینده‌ها در قزوین فرصت مناسبی مهیا می‌شود تا توانمندی‌های صنعت شوینده‌ها معرفی شود.

رستمی ادامه داد: حدود ۵۰ درصد واحدهای تولید شوینده‌های کشور در استان قزوین مستقر هستند و باید کمک کنیم تا زنجیره تولید این صنعت در استان کامل شود. باید تلاش می‌کنیم همه بیایند تا کمبود زنجیره ارزش را شناسایی و تأمین شود.

وی تاکید کرد: سال پیش ۴۴ میلیارد دلار ارز به صنعت داده شد که امسال بیشتر می‌شود و تعداد زیادی از درخواست‌های واحدها در دست بررسی است.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی داریم که مخاطبان فرق می‌کند، گفت: در تخصصی استقبال زیاد است و بخش خصوصی مخاطب آن است که در این صورت هیئت‌های تجاری می‌آیند و یادمان نرود نمایشگاه شوینده و شیشه کاملاً تخصصی است.

وی اضافه کرد: در شوینده و شیشه جایگاه کشوری داریم و می‌توانیم آن را در حد بالایی برگزار کنیم که قطب نمایشگاه این رشته باشیم و البته در این حوزه باید جذابیت ایجاد کنیم و هیبت تجاری حتماً باید حضور داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه فقط نباید از کشورهای همجوار دعوت شود، گفت: باید در داخل متمرکز شویم. بخشی از غرفه‌ها میزهای تخصصی باشد تا مسئولان بانک مرکزی بیایند و با مدیران کارخانجات گفت‌وگو داشته باشند.

کد خبر 751141

دیگر خبرها

  • سازمان توسعه تجارت سیاستگذار صنعت نمایشگاهی یا حامی یک سایت نمایشگاهی
  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بروجرد آغاز به کار کرد + عکس و فیلم
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک