Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نعمت اله ترکی رئیس سازمان شورای برنامه ریزی استان تهران در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی استان تهران که با حضور دستگاه‌های اصلی امروز عصر در استانداری برگزار شد، با بیان این که در این نشست ۴مصوبه مطرح و بررسی شد، اظهار کرد: طرح هادی روستایی یکی از مصوبات مورد بررسی بود که براساس گزارشات بنیاد مسکن حدود هزار و ۲۵ روستا و آبادی در استان تهران دارای سکنه و یا خالی از سکنه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برهمین اساس طبق سرشماری سال۹۵ حدود یک میلیون نفر جمعیت در روستا‌ها و آبادی‌ها ساکن هستند.

ترکی با بیان این که باید طرح هادی روستایی را برای یک میلیون نفر جمعیت در روستا‌ها اجرا کنیم، گفت: در طرح هادی روستایی باید حریم روستا مشخص شود و همچنین بافت روستایی، موضوع استقرار جمعیت، ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم روستا‌ها در این مصوبه عنوان شد که باید در اسرع وقت در کارگروه زیربنایی استان نسبت به تهیه طرح هادی روستایی مطرح و اجرا شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در استان تهران هنوز ظرفیت طرح‌ها باقی مانده که باید تا پایان سال جاری لین طرح‌ها را به اتمام برسانیم.

رئیس سازمان شورای برنامه ریزی استان تهران با اشاره به این که در ۴۱۲روستا طرح هادی به اتمام رسیده است، تصریح کرد: اجرای طرح هادی باید امسال به ۷۱۲روستا افزایش یابد که بنیاد مسکن عهده دار این طرح شد.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم در استان قرارگیری حریم روستا در حریم شهر است، افزود: ما به عنوان شورای برنامه ریزی خواستار باقی ماندن روستا به عنوان روستا و شهر به عنوان شهریت که قانون برای آن تعریف کرده، هستیم.

ترکی با اشاره به این که تفکیک حریم روستا از شهر باید در کارگروه شورای برنامه ریزی تا پایان این ماه انجام شود گفت: اگر تفکیک روستا از حریم شهر صورت نگیرد شاهد این موضوع که دو‌مدیر در برخی از محل روستا‌ها که در حریم شهر‌ها واقع هستند، خواهیم بود به صورتی که هم مدیریت روستا و هم مدیریت شهری وجود دارد که این معضل تنها در استان تهران است که باید حل شود.

وی با اشاره به تبصره ۱۸ تبصره ب. نامه بودجه سال ۹۷ افزود: در تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ به بخش‌های مختلف بودجه‌ای از جمله اشتغال، کارآفرینی، ایجاد فرصت شغلی جدید و توسعه استان اشاره دارد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی

مدیر اقتصادی بنیاد برکت با اشاره به تمرکز روی زنجیره سبز و آبی (کشاورزی و آبزی‌پروری) گفت:‌بنیاد برکت هیچ نوع تصدی‌گری ندارد و فقط تامین مالی را بر عهده دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا پسنده در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد برکت از سال گذشته تمرکز ویژه‌ای را روی زنجیره بررسی، تحقق و تفحص را شروع کرده است.

وی با بیان این‌که 2 زنجیره سبز و آبی مورد بررسی و تحقق قرار گرفته است، ادامه داد: در زنجیره سبز یعنی کشاورزی ارکان‌های اصلی از جمله جهاد کشاورزی، نظام مهندسی، شهرک‌های کشاورزی و ... حضور دارند که تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: در زنجیره آبی (آبز‌پروری) نیز شیلات، اتحادیه آبزیان،‌ شهرک‌های کشاورزی،‌ سازمان تحقیقات شیلات و ... حضور دارند.  بنیاد برکت هیچ نوع تصدی‌گری ندارد و فقط تامین مالی را بر عهده دارد. در بخش زنجیره آبی 800 و در بخش زنجیره سبز 2200 طرح در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • اجرای طرح هادی در ۵۱ روستای میاندوآب
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی