Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@22:41:05 GMT

2 هزار بانوی طلبه در جامعه الزهرا(س) پذیرش می شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۲۳۵۶۱

2 هزار بانوی طلبه در جامعه الزهرا(س) پذیرش می شوند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این طلاب در پنج سطح شامل سطح یک معادل کاردانی، سطح 2 معادل کارشناسی، سطح سه معادل کارشناسی ارشد، سطح چهار معادل دکتری و سطح پنج معادل فقه عالی پذیرش خواهند شد.
وی ادامه داد: طلاب پس از پذیرش در رشته های فقه و اصول، فلسلفه، کلام اسلامی، تعلیم و تربیت، تفسیر و علوم قرآن، تبیلغ، تاریخ اسلام، تاریخ اهل بیت(ع)، مطالعات اسلامی، زنان و ادبیات عرب در این مرکز حوزوی مشغول به تحصیل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، امسال 2 رشته جدید تربیت دینی کودکان و نوجوانان و مشاور خانواده با رویکرد اسلامی نیز در جامعه الزهرا(س) راه اندازی می شود.
مدنی با بیان این که آزمون ورودی جامعه الزهرا(س) 26 بهمن ماه امسال برگزار می شود، افزود: مجری برگزاری آزمون در استان ها، دانشگاه فرهنگیان می باشد و علاقه مندان برای اطلاع از شرایط و نحوه پذیرش می توانند به سایت این مرکز به نشانی www.jz.ac.ir مراجعه نمایند.
وی بیان کرد: پذیرش در سطح پنج، سال گذشته برای نخستین بار انجام شد و هدف از آن پرورش خواهران صاحبنظر در مساله فقه و اصول می باشد و امسال نیز 20 طلبه در این سطح مشغول به تحصیل خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: طلابی که سطح چهار جامعه الزهرا(س) را گذرانده و دارای مدرک دکتری در فقه و اصول باشند، پس از چند سال تدریس در مراکز حوزوی، با شرکت در آزمون علمی در سطح پنج جامعه الزهرا(س) پذیرش می شوند.
مدیر جامعه الزهرا(س) افزود: این طلاب پس از گذراندن 2 دوره چهار ساله، مدرک سطح پنج را اخذ می نمایند و در مسائل فقهی بانوان صاحبنظر خواهند شد.
به گفته وی، امسال برای نخستین بار از طلاب سایر کشورها در سطح سه در پنج گرایش تاریخ، تفسیر، روانشناسی تربیتی، اصول فقه و کلام پذیرش می شود.
وی در ادامه با بیان این که جامعه الزهرا(س) با تنگناهای جدی بودجه ای مواجه است، بیان کرد: این مرکز در حالی پذیرای 2 هزار طلبه غیرایرانی است که حتی یک دلار بودجه ارزی برای پشتیبانی از فعالیت های تبلیغی و آموزشی این طلاب پس از فارغ التحصیلی ندارد.
مدنی افزود: سرانه ای که جامعه الزهرا(س) برای تحصیل طلاب در اختیار دارد، یک پنجم دانشگاه های مشابه نیز نمی باشد.
وی تصریح کرد: سال گذشته 2 هزار مبلغ به سراسر کشور و 300 مبلغ نیز به کشورهای مختلف اعزام نمودیم، ولی حتی بلیط رفت و برگشت این مبلغان را نیز نتوانستیم تهیه کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توجه به کیفی سازی آموزش ها، پژوهش ها و مهارت افزایی بانوان از اهداف جامعه الزهرا(س) است و در این راستا دوره های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است.
مدنی با بیان این که گردهمایی فارغ التحصلان جامع الزهرا(س) در استان های تهران، البرز و خراسان برگزار شده است افزود: نخستین گردهمایی فارغ التحصیلان بین الملل این نهاد حوزوی در کشور لبنان ترتیب یافت و دومین گردهمایی نیز تا اواخر امسال در کشور هند برگزار خواهد شد.
مدیر جامعه الزهرا(س) افزود: دوره های تربیت محقق، تربیت مشاور، تربیت مدرس، تربیت مبلغ، گردهمایی فارغ التحصیلان، تربیت مترجم زبان انگلیسی و طرح آموزشی پژوهش محور از جمله دوره هایی می باشد که با هدف ارتقاء سطح علمی و توانمندی های بانوان طلبه در حال اجراست.
وی اضافه کرد: جامعه الزهرا(س) با بیش از 20 موسسه و نهاد داخلی و بین المللی تفاهم نامه هایی برای برگزاری همایش های علمی پژوهشی امضا نموده و دارای یک نشریه علمی پژوهشی، 2 نشریه علمی تخصصی و پنج نشریه علمی داخلی می باشد.
همزمان با آغاز سال تحصیلی 98-97، یک هزار و 500 بانوی طلبه در جامعه الزهرا(س) مشغول به تحصیل شدند که از این تعداد یک هزار و 500 تن طلبه غیرایرانی هستند؛ از آغاز تاسیس این مکان آموزشی، بیش از 50 هزار بانوی طلبه در مقاطع مختلف تحصیلی وارد این مرکز آموزشی شده اند.
/2085/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف تعلیم و تربیت جامعه روانشناسی قرآن کودکان و نوجوانان منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۳۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین نادر حقیقی، در جمع طلاب مدرسه علمیه حاجی آباد با اشاره به روایت از حضرت امیرالمومنین (ع) گفت: فرصت همان طوری که ابر می‌گذرد، به سرعت می‌گذرد؛ پس از فرصت‌های نیکو بهره ببرید. همانند این فرصت در روایت مذکور «فرصت سربازی امام زمان(عج) و فرصت جوانی است» که ما باید قدر آن را بدانیم و ارزش آن را بفهمیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین حقیقی با اشاره از هدف اولیه ورود طلبه به حوزه علمیه، این هدف را شناخت خداوند متعال، خودسازی و خدمت به خلق عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه طلبگی، شغل نیست و ما از به کاربردن این تعبیر، پرهیز و احتراز داریم، اضافه کرد: شغل در عرف انصراف به منبع و محل درآمد دارد، طلبگی مسیری برای پول در آوردن نیست، بلکه نقش ویژه‌ای است که روزی پیامبران به آن اهتمام داشتند. از طرف دیگر طلبگی کاری فوق‌العاده جدی است و باید برای آن سرمایه خاص وضع شود در حالی که شغل، زمینه‌ای برای مشغولیت و صرف وقت است.
 
مدیر حوزه علمیه هرمزگان تأکید کرد: پس آینده شغلی طلبه، تداوم کاری است که انبیاء انجام می‌دادند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر