Web Analytics Made Easy - Statcounter

مروارید با اشاره به اینکه گفتگو با جهان غرب و مبتنی بر زیباییهای کلام اهل بیت(ع) باید از مسجد آغاز شود، گفت: تبیین محاسن کلام اهل بیت(ع) وظیفه کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، «جعفر مروارید» امروز(۱۵ آذرماه) در دومین گردهمایی مسئولین استانی و ستادی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه اگر بخواهیم در مشهد راجب نقش اجتماعی فرهنگی مساجد صحبت کنیم حتما باید به نقش اماکن مذهبی توجه کنیم، افزود:مساجد تنها محل عبادت و ارتباط دو طرفه بین خدا و انسان نیست و کارکرد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه گر به تاریخ مساجد در زمان پیامبر(ص) مراجعه کنیم ارتباط اجتماعی سیاسی متناسب با شرایط فرهنگی را مشاهده می کنیم، اظهارداشت:وقتی از مدنیت سخن می گوییم مقصود فضای اجتماعی است که مفاهیم اخلاقی و نحوه تعامل با استانها در آن محقق شود.

 

مروارید با تاکید بر اینکه در فلسفه اجتماعی اسلام ارتباط انسان با دیگری در شهر تعریف می شود و در فضای دورافتاده از شهر نمی تواند به تکامل اخلاق دست پیدا کند، افزود:مسجد مهمترین پایگاه مدنی انسان است و می تواند بخش هویت ساز را به عنوان نهاد اجتماعی در شهر ایفا کند.

 

وی با اشاره به اینکه در مسیحیت کلیه مراسمات دینی را انجام می دادند از این رو همیشه مورد انتقاد روشنفکران بودند ولی اخیرا در کنار کلسیاها نهادهای اجتماعی راه اندازی شده، ادامه داد: اما مسجد به ذات نهاد اجتماعی است و نیاز به تاسیس هیج نهادی در کنار خود ندارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه مسجد می تواند جامعه را رهبری کند و مساجد در زمان کنونی با نگرش در کانون ها می توانند پروسه هویت سازی و فرهنگ پذیری را انجام بدهند، اظهارداشت:حضور نسل جوان در مراسمات عبادی غافلگیر کننده است ولی این نسل نیازمند صورت بندی مفاهیم اهل بیت(ع) است.

 

مروارید تبیین زیبایی های کلام اهل بیت(ع) وظیفه کانون های فرهنگی هنری مساجد است، ادامه داد:در کانون های فرهنگی هنری مساجد نیازمند گفتگوی جوانان جهان اسلام یا جوانان جهان غرب هستیم و این جریان باید از مساجد که پایگاه توحید است آغاز شود و هر فعالیتی که برای توسعه مفاهیم دینی از طریق مساجد انجام شود نشانه دینداری است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس استان سمنان مشهد بیرجند دولت خراسان جنوبي حوزه هنری روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد گردهمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی