Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:53:38 GMT

مشاهده دارکوب سوری برای اولین بار در پارک ملی کرخه

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۷۳۳۰

مشاهده دارکوب سوری برای اولین بار در پارک ملی کرخه

رئیس پارک ملی کرخه از مشاهده گونه "دارکوب سوری" برای اولین بار در منطقه پارک ملی کرخه خبر داد.

محمد الوندی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت مهاجرت پرندگان مهاجر در آبگیرهای منطقه پارک ملی کرخه، گفت: امسال برای اولین بار "دارکوب سوری" (دارکوب باغی) در منطقه پارک ملی کرخه مشاهده شده است در حالی که در سال‌های پیش، این گونه در پارک ملی کرخه مشاهده نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص سرشماری پرندگان در این منطقه، تصریح کرد: معمولا سرشماری پرندگان در محدوده تالاب‌ها انجام می‌شود و در محدوده آبگیرها سرشماری انجام نمی‌شود و در تالاب‌ها نیز بیشتر گونه‌های پرندگان را پایش می کنیم.

رئیس پارک ملی کرخه عنوان کرد: منطقه پارک ملی کرخه معبری برای تردد پرندگان مهاجر است و معمولا پرندگان مهاجر هرساله به این مناطق مهاجرت می‌کنند.

الوندی ادامه داد: اکنون گونه‌هایی از جمله سارگپه و قرقی و پرنده‌های دم سرخ و سینه سرخ و پرندگان کنارآب‌زی و آب‌زی مثل انواع اردک‌ها در منطقه پارک ملی کرخه مشاهده شده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش‌‌های امسال، آبگیرهایی که سال گذشته خشک شده بودند، آبگیری شده‌اند بنابراین طبیعتا پرندگان مهاجر بیشتر میل دارند در این مناطق بمانند.

رئیس پارک ملی کرخه با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص جلوگیری از شکار پرندگان مهاجر، گفت: با توجه به صدور پروانه شکار، برای جلوگیری از تخلف به صورت مرتب این منطقه پایش می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پارک ملی کرخه پرندگان محیط زیست منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • فیلم/ مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • فیلم | مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران