Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:48:51 GMT

11 میلیارد ریال برای توسعه بومگردی سرمایه گذاری شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۲۴۴۱

11 میلیارد ریال برای توسعه بومگردی سرمایه گذاری شد

خمین - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 11 میلیارد ریال برای راه اندازی پنج اقامتگاه بومگردی در شهرستان محلات و دلیجان سرمایه گذاری شد.

«علیرضا ایزدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اقامتگاه های جدید در روستاهای خورهه، نخجیروان و مزور در شهرستان محلات، شهر نراق و روستای کهک در دلیجان با مشارکت بخش خصوصی در حال راه اندازی و تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: با بهره برداری از این اقامتگاه های بومگردی، زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای 100 نفر فراهم می شود .
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: اکنون چهار اقامتگاه بومگردی در استان راه اندازی شده که بهره برداری از این اقامتگاه ها در محلات و دلیجان تعداد اقامتگاه ها را به 9 باب افزایش می دهد.
ایزدی افزود: توسعه اقامتگاه های بومگردی یکی از مهمترین اولویت های سازمان است چرا که چرخش گردشگر از شهرگردی به بومگردی و روستا گردی یکی از انتخاب های آینده نزدیک گردشگران خواهد بود.
وی ادامه داد: توسعه اقامتگاه های بومگردی با رویکرد حفظ، احیا و نگاهداری از بافت های روستایی، محیط زیست و حفظ جامعه محلی از اصول مهم صیانت از ثروت های تاریخی است.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: اشتغال بومی، ایجاد رونق اقتصادی در جوامع محلی، پویایی روستاییان در حفظ آئین و سنن و جلوگیری از مهاجرت به شهرها از دیگر دستاوردهای ساخت اقامتگاه های بومگردی است.
ایزدی تاکید کرد: این امر بی شک یک برد اجتماعی است چراکه از حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری می شود و از همه مهمتر، شان و جایگاه رفیع روستاییان یادآوری می شود.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
/30757277

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي سرمايه گذاري اقامتگاه بوم گردي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان