Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عبدی افتخاری، رئیس فدراسیون اسکی گفت:‌ اینکه یک نفر استعفا بدهد و فکر کند که جایش پُر نمی‌شود باید بگویم قحط‌الرجال نیست و این اتفاق رخ می‌دهد. ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ، سیدعبدی افتخاری، رئیس فدراسیون اسکی در نشست خبری بعدازظهر امروزش که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، اظهار داشت: من دو سال است که به فدراسیون آمده‌ام و شروع کار بسیار سختی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در سال نخست قرار بود به مسابقات آسیایی ساپورو و رقابت‌های قهرمانی جهان در دو رشته آلپاین و صحرانوردی اعزام شویم. همچنین در سال دوم مدیریتم مسابقات المپیک زمستانی برگزار می‌شد. بنابراین سال‌های بسیار فشرده‌ای داشتیم.

وی افزود: همچنین فدراسیون با دو میلیارد بدهی مواجه بود که خودمان نیز سالیانه باید سه میلیارد هزینه می‌کردیم. تا امروز هر آنچه در توان فدراسیون بوده با کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انجام شده است و هیچ کاری روی زمین نمانده است. سال‌های 95 و 96 سال‌های خوبی از حیث بارش نبود، به ویژه سال 96 که پیست‌ها از بهمن‌ماه کار خود را شروع کردند.

رئیس فدراسیون اسکی ادامه داد: ما چندین برنامه را پیش رو داریم که یکی از آنها نگاه همگانی به اسکی است، به طوری که همه فدراسیون‌ها باید درگیر این مسئله باشند. اسکی در دنیا نیاز به کار چهار فصل دارد. این در حالی است که فصل اسکی در ایران فقط چهار تا پنج ماه طول می‌کشد. در واقع در ابتدای فصل یک ماه طول می‌کشد که ورزشکار شرایط آشنایی خود را طی کند و زمانی که با آمادگی مطلوب به انتهای فصل اسکی می‌رسد  شرایط دیگر مهیا نیست و همه این زحمات از دست می‌رود. هم‌اکنون در اروپا و کشورهای آسیایی اسکی‌بازان در طول سال تمرینات‌شان را ادامه می‌دهند و ما باید این خلاء را پر کنیم و ورزشکارانی که شش هفت ماه نمی‌توانند اسکی کنند به سایر نقاط دنیا اعزام کنیم.

راه‌اندازی پیست اسکی یاسوج منتظر بارش یک برف دیگر می‌ماند

 

افتخاری عنوان کرد: سال گذشته یکی از مدرسان بزرگ فدراسیون جهانی به ایران آمد، اما این کافی نیست و باید استفاده از چنین مدرسانی را هر سال یا یک سال در میان داشته باشیم تا اطلاعات و دانش اسکی در ایران به‌روزرسانی شود. ما به همه مسائل و مشکلاتی که وجود دارد توجه می‌کنیم، اما برای رسیدن به اهداف‌مان باید به مسیر حرکت و منابعی که داریم و همچنین تلاش و کوششی که انجام می‌شود توجه کنیم تا بتوانیم به موفقیت دست یابیم.

وی درباره اعزام ورزشکاران به خارج از کشور برای تمرین و مسابقه گفت: هیچ فدراسیونی با منابع وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به اهداف کلانش نمی‌رسد. ما در طول دو سال گذشته سعی کردیم منابع دولتی خود را دو برابر کنیم، اما نوسانات ارزی باعث شد که عملاً کمک‌های دریافتی ما از این دو نهاد یک سوم شود. ما باید در این شرایط منابع خود را مدیریت کنیم و حداکثر بهره‌وری را از آنها داشته باشیم. بر همین اساس نیز باید اعزام‌ها را براساس کیفیت و کمیت داشته باشیم و جلوی هدر رفتن پول را بگیریم. با توجه به همین نوسانات ارزی ما به طور مرتب در فدراسیون چرتکه می‌اندازیم تا ببینیم هزینه اعزام چقدر می‌شود.

رئیس فدراسیون اسکی درخصوص استفاده از پیست‌های اسکی مصنوعی در امارات گفت: یک پیست مصنوعی به طول 500 متر در دبی وجود دارد که استفاده از آن در دستور کارمان خواهد بود. همچنین پیست‌های کشور ترکیه نیز هستند که می‌توانیم در صورت لزوم از آنها هم کمک بگیریم. 

افتخاری درباره تغییرات در مدیریت پیست‌ها و تأثیر آن بر روند فعالیت فدراسیون گفت: این تغییرات همیشه وجود دارد و البته خوشبختانه ما توانسته‌ایم تعامل خوب و پررنگی با همه آنها داشته باشیم  به طوری که فدراسیون اسکی می‌تواند از هر پیستی به صورت رایگان و مجانی استفاده کند.

وی در خصوص جذب مربی خارجی برای اسکی‌بازان اظهار داشت: ما مربی خارجی را برای سنین پایه در نظر داریم و همین مربیان ایرانی برای بزرگسالان خوب و مفید هستند. بر همین اساس نیز جذب مربی خارجی را برای سنین پایه در دستور کارمان قرار داده‌ایم.

وی در خصوص استانداردسازی برخی پیست‌ها از جمله شمشک و دیزین گفت: ما یک سال است که در تلاش برای راه‌اندازی دوباره پیست شمشک هستیم. دیروز هم بعد از 70 روز تلاشی که صورت گرفت دو خط آن استانداردسازی شد. همه تلاش ما در فدراسیون این است که این پیست‌ها زنده باشند. ما همچنین می‌خواستیم یک پیست را در اختیار داشته باشیم و علاقه‌مان نیز به پیست دیزین بود، اما محدودیت‌ها و همچنین پیشنهاد مالی اجاره این پیست باعث شد که صرفنظر کنیم، چرا که هیچ منفعتی برای فدراسیون نداشت و به همین دلیل به موضوع ورود نکردیم.

رئیس فدراسیون اسکی درباره تغییراتی که در فدراسیون انجام شد و انتقاداتی که به دنبال داشت، گفت: ما فقط یک تغییر ایجاد کردیم و آن هم کنار گذاشتن علیداد ساوه‌شمشکی بود. در خصوص حسین شمشکی و همچنین میرهاشمی نیز باید بگویم که آنها خودشان استعفا کردند و هر کسی که استعفا بدهد، قحط‌الرجال نیست که کسی به مجموعه اضافه نشود. این درست همان کاری است که حتی در صورت رفتن من از فدراسیون نیز انجام می‌گیرد، یعنی اگر من استعفا بدهم وزارت ورزش بلافاصله یک نفر را جایگزین می‌کند.

اسکی صحرانوردی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود؛ فریدونشهر تنها پیست فعال استان

 

افتخاری در پاسخ به این پرسش که آیا با گذشت دو سال از دوره ریاستش در فدراسیون اسکی به اهدافش رسیده است یا نه، تصریح کرد: تقریباً تا الان به 50 درصد از هدف‌گذاری که در ابتدا کرده بودیم، رسیده‌ایم. البته این عدد می‌توانست بیشتر هم باشد، اما بی‌بارشی فصل گذشته باعث ایجاد مشکلاتی در اجرای طرح استعدادیابی شد. ما همچنین توانستیم آیین‌نامه مدارس اسکی و ایمنی پیست‌ها را نیز ابلاغ کنیم. به‌هرحال تمام تلاش ما این است که در پایان دوره چهار ساله بخشی از اهداف را محقق کنیم و شرایط را برای تحقق اهداف باقیمانده به وجود بیاوریم.

وی درباره میزبانی مسابقات مختلف و دعوت از چهره‌های سرشناس برای حضور در ایران گفت: ما برای کسب میزبانی‌ها که سه مورد را نیز قبول کرده‌ایم به دنبال جلب حمایت اسپانسر و کمک گرفتن از کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی هستیم، همچنین استان‌های میزبان به همراه وزارت ورزش و کمیته المپیک هم به کمک ما می‌آیند. در خصوص دعوت از چهره‌های تأثیرگذار در اسکی نیز باید بگویم که به دنبال دعوت از رئیس کنفدراسیون آسیا و دبیرکل فدراسیون جهانی هستیم که حضور آنها می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد.

رئیس فدراسیون اسکی در پایان در پاسخ به این پرسش که «چرا فدراسیون اسکی پیست اختصاصی ندارد؟»، گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم که به این هدف‌گذاری نیز برسیم.

انتهای پیام/

R1351/P1015145/S3,33/CT11 واژه های کاربردی مرتبط تیم ملی اسکی اسکی اسکی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم ملی اسکی اسکی اسکی ایران تیم ملی اسکی اسکی اسکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی با استقبال ویژه تماشاگران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسابقات موتورسواری روز گذشته در مجموعه پیست‌های خاکی، پیست مخصوص اندرو و تریل با حدود ۱۰۰ شرکت کننده از سراسر کشور با استقبال ویژه تماشاگران آغاز شد. این دور از مسابقات ساعت ١٨ با معرفی قهرمانان به کار خود پایان داد.

*کلاس سوپر اندرو*
نفر اول: حسین احمدی
نفر دوم: حمیدرضا یوسفی
نفر سوم: ابراهیم شاه محمدی

*کلاس ۴۵۰ سی سی اندرو*
نفر اول: مجید شاملو
نفر دوم: حامد فراهانی
نفر سوم: حسین احمدی

*کلاس ۲۵۰ سی سی اندرو*
نفر اول: حسام خوئینی
نفر دوم: مجید شاملو
نفر سوم: ابراهیم حاج عباسی

*کلاس کایو*
نفر اول: محمدرضا مرادی
نفر دوم: امیر رضا استواری
نفر سوم: کمیل دشتبانی

*کلاس تریل خارجی*
نفر اول: حسین احمدی
نفر دوم: آرش خوئینی
نفر سوم: نیما احمدی

*کلاس تریل ایرانی*
نفر اول: علی آباده
نفر دوم: شهرام غفاری
نفر سوم: سید عباس نورالهی

این مسابقات در مجموعه پیست‌های آیلند برگزار شد و رضا بزرگ حسینی پیشکسوت موتورسواری و مدیریت این مجموعه گفت: پیست تازه تأسیس اندرو و تریل آیلند در سال ١۴٠٢ هم زمان با اتمام استانداردهای اولیه میزبان قهرمانان خود در این رشته ورزشی بود و خدمات و استانداردهای آن رویداد سبب شد این دور با استقبال کم سابقه‌ای از شرکت کنندگان روبه‌رو شویم که امروز با افتخار اعلام کنیم از بزرگترین برگزار کنندگان این شاخه از رشته موتور سواری هستیم.

میثم کبود از مربیان و قهرمانان رشته موتورسواری و نام آشنای حرکات نمایش موتوری هم گفت: جای تشکر دارد از بنیانگذاران و مدیران این مجموعه که توجه خاصی به ورزش‌های موتورسواری و اتومبیلرانی دارند و این مهم سبب شده تا ورزشکاران و طرفداران این ورزش‌ها نام آیلند را به موازات استانداردترین پیست‌ها بشناسند و امید است این استانداردها میزبان مسابقات جهانی باشند.

در پیست دیگر مجموعه سرزمین ایرانیان مسابقه راند اول اسلالوم و تایم تریل اتومبیلرانی قهرمانی آیلند کاپ برگزار شد که نفرات برتر آن مشخص شدند.

*کلاس ۱۵۰۰- همگانی آقایان*
نفر اول: پارسا محبوبی
نفر دوم: پیام ذوالفقار زاده
نفر سوم: فخرالدین شریعتی

*کلاس اسپرت شهری*
نفر اول: امیر ضیائی
نفر دوم: امین نعیمی
نفر سوم: امید نومیدی

*کلاس ۱۵۰۰+ همگانی آقایان*
نفر اول: میلاد حوری
نفر دوم: ایمان امیر
نفر سوم: سام غلامی

*کلاس ۱۵۰۰- همگانی بانوان*
نفر اول: آرزو اذرنیا
نفر دوم: زهرا شفیعی
نفر سوم: معصومه برنجانی

*کلاس ۱۵۰۰+ همگانی بانوان*
نفر اول: تینا عربخانی
نفر دوم: نرجس یوسف زاده
نفر سوم: فاطمه سورانی

*کلاس همگانی آزاد*
نفر اول: سوشا نبوی
نفر دوم: مهبد قاسمی
نفر سوم: میلاد حوری

*کلاس ۱۵۰۰- آقایان*
نفر اول: متین کوچک عظیمی
نفر دوم: حامد عزتی
نفر سوم: امید نومیدی

*کلاس ۱۵۰۰+ آقایان*
نفر اول: حامد عزتی
نفر دوم: بهنام دانش پور
نفر سوم: سجاد بامشکی

*کلاس ۱۵۰۰- بانوان*
نفر اول: عاطفی رجب زاده
نفر دوم: یاسمن فروردین
نفر سوم: سحر فاریابی

*کلاس ۱۵۰۰+ بانوان*
نفر اول: میترا عنایتی
نفر دوم: فاطمه مزینی
نفر سوم: فتانه امیری

*کلاس ۲۰۶ خصوصی*
نفر اول: نسیم راشدی
نفر دوم: بهنام دانش پور
نفر سوم: متین کوچک عظیمی

*کلاس آزاد*
نفر اول: نسیم راشدی
نفر دوم: متین کوچک عظیمی
نفر سوم: حامد عزتی

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900117

دیگر خبرها

  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی با استقبال ویژه تماشاگران
  • انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»
  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • ۲ مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان