Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:14:51 GMT

درختان آستارا در آخرین روزهای پاییز شکوفه دادند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۱۴۹۹

درختان آستارا در آخرین روزهای پاییز شکوفه دادند

آستارا - ایرنا - درخت ها در آخرین روزهای فصل پاییز اغلب برای خواب زمستانی آماده می شوند، اما برخی درختان میوه های هسته دار در شهرستان آستارا در غرب استان گیلان، به شکوفه نشسته و میوه داده اند.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: شکوفه های درختان گیلاس، زردآلو و آلوچه در حیاط منازل بسیاری از شهروندان دیده و در برخی موارد، میوه دادن آنها نیز گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایرج شیارکار افزود: زمان اصلی شکوفه دادن درختان، فصل بهار است اما به علت تغییر شرایط جوی، در این فصل شاهد آن هستیم و با وجود بی برگی شاخه ها، سفیدی شکوفه های پاییزی به طبیعت آستارا زیبایی داده است.
وی اظهار کرد: سردی هوا و بارش باران و برف، باعث ریختن شکوفه ها و مانع به بار نشستن آنها خواهد شد و احتمال وارد شدن خسارات به درختان میوه نیز وجود دارد.
آستارا دارای هفت هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی است.

** شبکه دامپزشکی آستارا بر صادرات بیش از 57 هزار کیلوگرم ماهی نظارت کرد
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: 57 هزار و 338 کیلوگرم ماهی منجمد قزل آلا به ارزش 230 هزار دلار، جمعه گذشته از تهران برای صادرات به روسیه، به آستارا منتقل شد و کارشناسان شبکه دامپزشکی این شهرستان، از نظر بهداشت و سلامت به روند صادرات آن نظارت کردند.
بهرام پورضرب افزود: شبکه دامپزشکی آستارا پیش از این بر صادرات حدود 20 هزار کیلوگرم ماهی قزل آلای منجمد از مرز این شهرستان به روسیه نظارت کرده بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شكوفه درختان فصل پاييز آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود

نادر سحرخیز رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر گفت: یازدهمین جشنواره شکوفه‌های "بهارنارنج" با هدف معرفی و جذب گردشگران در ۲۹ اردیبهشت ماه در پردیس موزه‌ای بنیاد رامسر برگزار می‌شود.

او افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، شناساندن بیشتر فواید شکوفه‌های بهار نارنج، شادی‌آفرینی برای مردم بومی و شناخت پتانسیل‌های محلی است.

سحرخیز فراهم سازی شرایط مناسب برای تولید و استفاده از تجربه‌های موفق چشنواره‌های از این دست در نقاط مختلف استان و کشور را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: نمایشگاه لوازم قدیمی کشاورزی، صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی، تولیدات عمومی دفع آفات، نمایشگاه کتاب نویسندگان رامسر، طراحی و گرافیک دانشجویان و دانش‌آموزان، نمایشگاه عکس، اجرای موسیقی سنتی، سرنانوازی، دهل و نقاره، عرضه و تولید مربا و عرق بهار نارنج، طبخ غذا‌های محلی و شیرینی سنتی تولید شده از بهار نارنج، ارایه صنایع‌دستی رامسر، از جمله برنامه‌هایی است که در یازدهمین چشنواره شکوفه‌های بهاری برنامه‌ریزی شده است.

او افزود:در این مراسم از افراد موفق و فعال در سه حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تقدیر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد
  • شکوفه درختان گلابی باغات روستای جغدان به روایت تصویر
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم