Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:20:05 GMT

درختان آستارا در آخرین روزهای پاییز شکوفه دادند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۱۴۹۹

درختان آستارا در آخرین روزهای پاییز شکوفه دادند

آستارا - ایرنا - درخت ها در آخرین روزهای فصل پاییز اغلب برای خواب زمستانی آماده می شوند، اما برخی درختان میوه های هسته دار در شهرستان آستارا در غرب استان گیلان، به شکوفه نشسته و میوه داده اند.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: شکوفه های درختان گیلاس، زردآلو و آلوچه در حیاط منازل بسیاری از شهروندان دیده و در برخی موارد، میوه دادن آنها نیز گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایرج شیارکار افزود: زمان اصلی شکوفه دادن درختان، فصل بهار است اما به علت تغییر شرایط جوی، در این فصل شاهد آن هستیم و با وجود بی برگی شاخه ها، سفیدی شکوفه های پاییزی به طبیعت آستارا زیبایی داده است.
وی اظهار کرد: سردی هوا و بارش باران و برف، باعث ریختن شکوفه ها و مانع به بار نشستن آنها خواهد شد و احتمال وارد شدن خسارات به درختان میوه نیز وجود دارد.
آستارا دارای هفت هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی است.

** شبکه دامپزشکی آستارا بر صادرات بیش از 57 هزار کیلوگرم ماهی نظارت کرد
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: 57 هزار و 338 کیلوگرم ماهی منجمد قزل آلا به ارزش 230 هزار دلار، جمعه گذشته از تهران برای صادرات به روسیه، به آستارا منتقل شد و کارشناسان شبکه دامپزشکی این شهرستان، از نظر بهداشت و سلامت به روند صادرات آن نظارت کردند.
بهرام پورضرب افزود: شبکه دامپزشکی آستارا پیش از این بر صادرات حدود 20 هزار کیلوگرم ماهی قزل آلای منجمد از مرز این شهرستان به روسیه نظارت کرده بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شكوفه درختان فصل پاييز آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: تب نزله‌ای بدخیم بیماری حاد و کشنده‌ای است که صرفاً در گاو ظاهر می‌گردد و بین حیوانات اهلی تنها گاو و گاومیش به این بیماری مبتلا شده و علائم ظاهری را از خود نشان می‌دهند.

دکتر ابراهیم سپهر، افزود: این بیماری علائمی چون، تب بین ۴۰ تا ۴۱.۵ درجه سانتی‌گراد، ریزش آب از بینی که ابتدا مخاطی، سپس چرکی و بعد زرد رنگ شده و تشکیل عفونت می‌دهد، کدر شدن قرنیه و پرخونی مویرگ‌های سفیده چشم که به کوری می‌انجامد، زخم‌های داخل دهان، روی لب‌ها و سطح داخلی لثه، تورم عقده لنفی و ملامسه آنها بصورت ظاهری، نشانه‌های عصبی بیماری به ویژه ناهماهنگی دستگاه‌های حرکتی، لرزش ماهیچه‌ها و ضعف دست و پا، در اوائل بیماری دام دچار یبوست شده و سپس دچار اسهال می‌شود که در هر دو صورت دفع مدفوع با درد همراه است.

او گفت:در این حالت دفع ادرار به صورت قرمز رنگ می‌باشد، اسهال و کم آبی بدن، حیوان دهانش را باز نگه داشته، نفس نفس می‌زند و در عرض سه روز پس از ظهور اعلائم اولیه دام تلف می‌شود.

 رئیس شبکه دامپزشکی جغتای افزود:با توجه به اینکه ویروس عامل بیماری از گوسفند به گاو منتقل شده و بنابراین، این بیماری در مناطقی که گاو و گوسفند‌ها در کنار یکدیگر نگهداری می‌شوند بیشتر دیده می‌شود، از نگهداری گاو و گوسفند در یک مکان جدا خوداری کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • چشم نوازی شکوفه‌های درختان گلابی در باغ‌های روستای تکه + فیلم
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • شکوفا شدن درختان میوه در اهر به وقت بهار + فیلم
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان