Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-پیشکسوت استقلال گفت: استقلال برنده شد، ولی نمی‌توان به بردهای اینچنینی دل بست بلکه با انسجام در پیروزی است که یک تیم پرطرفدار می‌تواند هوادارش را راضی نگه دارد.

  پیرو کسب سومین برد متوالی تیم استقلال در رقابتهای لیگ برتر بار دیگر این امیدواری در دل طرفداران این تیم ایجاد شده تا باز هم تیم محبوب شان را از بخت های احتمالی برای رسیدن به صدر جدول در نیم فصل دوم و در نهایت قهرمانی لیگ برتر هجدهم بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن روشن در گفت و گو با دانشجو، درباره تغییر نتایج اخیر تیم استقلال و البته وضعیتی که این تیم در مسیر پیش رو دارد صحبت کرد.

متن این پرسش و پاسخ با گلزن سالهای دور تیم استقلال در ادامه می آید:

بهبود شرایط استقلال در لیگ برتر حاصل چه اتفاقی است؟
 در روزهایی که تیم نتیجه نمی گرفت گفته بودم که ایراد اصلی را باید از سرمربی تیم استقلال گرفت و حالا هم تأکید می کنم که همین نتایج را هم باید از کار این سرمربی با تیم برداشت کرد. در هر تیم و مجموعه ای سرمربی و مدیرش مسئول اصلی همه اتفاقات است. 

 اما پیشتر، خیلی ها مدیران اسبق تیم را علت نتایج بد تیم می دانستند؟
 همواره همین است. هر زمان نتیجه بدی برای یک تیم رقم می خورد آن را محصول کم کاری یا بی کفایتی مدیران اسبق دانسته و هرگز کسی به خودش و اتفاقاتی که در دوران حضورش اتفاق افتاده اشاره نمی کند ولی برعکس اگر نتیجه خوبی برای مجموعه ای حاصل شود آن را مستقیما به نوع مدیریت خود ربط داده و از آن برای تبلیغات استفاده می کنند.

 اما خیلی ها معتقد بودند استقلال در دوره مدیریت قبلی از بازیکن خوب تخلیه شد؟
 در عوض بازیکنانی هم جایگزین شد که الان همان ها برای استقلال در لیگ بازی می کنند. باز هم تکرار می کنم که شفر مسئول همه نتایج خوب و بد استقلال است. اگر در روزهای ابتدایی بد کار می کرد خودش مسئول بود. کدام مدیر در یک باشگاه برای یک مربی با سابقه مانند شفر، سرخود بازیکن می گیرد؟ قطعا تک تک بازیکنانی که جذب استقلال شدند با نظر شفر بوده اند. این را در حالی بیان می کنم که من در دوران مدیریت قبلی رابطه خوبی با آنها نداشتم ولی نمی توانم حق را نگویم.

 حالا این تیم چطور توانسته 5 گل به سپیدرود بزند؟
 قطعا این نتیجه کار مداوم و ایجاد وحدت تیمی است. استقلال بازیکن کم ندارد ولی بازیکن در حد قهرمانی ندارد. استقلال برنده شد ولی نمی توان به بردهای اینچنینی دل بست بلکه با انسجام در پیروزی است که یک تیم پرطرفدار می تواند هوادارش را راضی نگه دارد.

 سه برد پیاپی مقابل تیم های پایین جدولی می تواند تضمین خوبی برای بازگشت این تیم به روزهای اوج باشد؟
 البته که با یک گل بهار نمی شود. اما درباره اینکه استقلال توانسته حریفان این چند هفته اش را ببرد و می گویند که شانس داشته باید گفت شانس هم جزئی از ورزش و زندگی است. اگر قرار باشد یک تیم فقط با تیم های سخت و دشوار روبرو شود و هیچ تیم آسانی در یک تورنمنت نباشد که دیگر سیدبندی و رنکینگ معنی ندارد. 

 استقلال با این تیم می تواند در لیگ قهرمانان آسیا از گروهش صعود کند؟
 با این تیم نه! استقلال باید خیلی بهتر از این بازی کند تا در گروهی که در آن قرار دارد بالا برود. این تیم با این نفرات فقط در لیگ قهرمانان آسیا برای باشگاه هزینه می تراشد و در نهایت هم نتیجه ای نمی گیرد. 

 خارجی های استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟
 گذشت زمان ثابت کرد به چه دلیل به استقلال آمده اند. همه در روزهای اول معتقد بودند اتفاقات خوبی رقم می خورد ولی من همان زمان هم اعلام کردم که زمان ثابت می کند چه تدابیری پشت خرید این بازیکنان بوده است. در همه تیم های حوزه خلیج فارس از جمع بازیکنان خارجی که جذب تیم ها می شوند در هر بازی باید سه بازیکن درون میدان باشد و سایرین هم به تناوب بازی کنند نه اینکه بازیکن را اصلا از تهران با تیم به رشت نبرند! در دیدارهای خانگی هم روی نیمکت بنشینند. مگر نذر داشتیم پول باشگاه را به دلار تبدیل کنیم و به این و آن ببخشیم؟ این پولها را صرف خرید بازیکن داخلی یا پرورش آنها در آکادمی باشگاه کنید تا در ادامه مربیان وطنی در کشور داشته باشیم و از جوانان همین مملکت در تیم های کشورمان استفاده کنیم. چه کاری است برویم بازیکن درجه چندم را بگیریم و با دهها برابر قیمت واقعی شان قرارداد ببندیم. بعد که از تهران رفتند با 40، 50 هزار دلار در تیم های لیگ دو و سه مشغول بازی شوند!

 این مشکل از کجاست؟

از دیدگاه مدیریتی حاکم بر باشگاه. الان وقت آن است که در باشگاه کمیته ای برای تعیین وضعیت بازیکنان تشکیل شود. بنشینند و بررسی کنند تا در پایان فصل به چه کنم، چه کنم! نیافتند. ببینند کدام بازیکن به درد بخورشان قراردادش در آخرفصل تمام می شود با او ببندند. کدام یک به درد تیم نمی خورد ولی چند فصل قرارداد دارد روی فروشش بررسی کنند. کدام بازیکنان باید تمدید قرارداد شوند و از این قبیل کارها. متأسفانه روزمرگی عادت بد باشگاهداری در کشور شده و همه روزی به فکر این مسایل می افتند که دیگر برای هر کاری دیر است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اخبار استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • رباط‌داده‌های پرسپولیس، یکی هست، سه تا فصل بعد!
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • جواب پوچتینو به انتقادات: من همه‌‎کاره چلسی نیستم!