Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:23:54 GMT

شوماخرهای جاده چالوس سر پیچ هم ترمز نمی‌کنند!

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۵۳۰۷

شوماخرهای جاده چالوس سر پیچ هم ترمز نمی‌کنند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: به منظور کاهش سرعت و افزایش ایمنی رانندگان، 27 پیچ پر حادثه در محور کرج – کندوان با ایجاد کاهنده سرعت، ایمن سازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهرداد جهانی گفت: با توجه به کوهستانی بودن محور کرج - کندوان و عدم رعایت سرعت مجاز در پیچ‌ها، به ویژه در ایامی که این مسیر برای تخلیه بار ترافیکی به صورت یک طرفه اعلام می‌شود، متاسفانه آمار تصادفات در برخی از پیچ‌ها افزایش می‌یابد که برای ایمنی بیشتر مسیر با اجرای طرح مدیریت سرعت از طریق ایجاد کاهنده‌های سرعت اعم از ایجاد شیارهای افقی و لرزاننده (رامبل استریپ ) در سطح آسفالت  27  پیچ  این محور، سرعت خودروها کاسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش از این نیز بیش از 600 تابلوی هشدار دهنده و پیش آگاهی در این مقاطع برای توجه بیشتر رانندگان نصب شده بود، ولی همچنان سرعت مطمئنه از سوی برخی از رانندگان رعایت نشده و منجر به تصادف در این مسیر می‌شد.

جهانی با بیان اینکه محور کرج- چالوس به دلیل جاذبه های توریستی و طبیعت خاص آن همیشه مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد و در طول ایام سال از تردد نسبتاً زیاد برخوردار است، گفت: امیدواریم با رعایت بیشتر قوانین و مقررات از سوی رانندگان و رانندگی با سرعت مطمئن سفری ایمن را تجربه کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بارش نزولات آسمانی از رانندگان درخواست می‌شود ضمن رعایت سرعت مطمئنه، زنجیر چرخ و  تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تصادف منطقه البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس

رییس پلیس راه البرز از بارش پراکنده باران در جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال در محدوده این استان خبر داد و از رانندگان خواست با احتیاط حرکت کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ "پیمان کرمی" افزود: اکنون در جاده کرج - چالوس شاهد بارش باران هستیم که سبب لغزندگی سطح محوره شده است.

وی بیان کرد: رانندگان باید از توقف در محدوده‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، پرهیز کنند.

کرمی گفت: در زمان ناپایداری جوی رانندگان قبل از سفر ضمن اطلاع از وضعیت راه‌ها از هرگونه سفر غیرضروری خودداری نمایند.

رییس پلیس راه البرز افزود: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهمترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.

وی افزود: همراه داشتن تجهیزات، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه البرز به رانندگان است.

وی تاکید کرد: رانندگان همچنین رعایت فاصله طولی وسیله نقلیه، عدم تغییر مسیر ناگهانی و روشن کردن چراغ مه شکن در موقع مه آلود بودن هوا را مد نظر قرار دهند.

نیمی از جاده ۱۶۰ کیلومتری جاده کرج- چالوس درحوزه جغرافیایی استان البرز و نیمی دیگر درحوزه استان مازندران واقع شده است.

دیگر خبرها

  • محور‌های دارای محدودیت تردد؛ جاده چالوس و آزادراه تهران شمال یک طرفه شد
  • جاده چالوس یکطرفه شد/بارش باران در جاده‌های ۱۰ استان
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها؛ ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز
  • احتیاط کنید؛ جاده کرج-چالوس بارانی است
  • بارش باران و احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس
  • بارش باران در محورهای البرز/خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه رانندگان احتیاط کنند
  • ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی/جاده چالوس مسدود شد
  • جاده‌های کرمانشاه از امروز شلوغ می‌شود/رانندگان احتیاط کنند
  • وضعیت جاده‌ها| کندوان یک طرفه شد / ترافیک سنگین در محور چالوس