Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@09:44:34 GMT

۲ شرط برای استخدام معلمان حق‌التدریس

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۹۳۴۰

۲ شرط برای استخدام معلمان حق‌التدریس

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش درباره سرانجام استخدام نیرو‌های حق‌التدریس توضیح داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، هر چند که چندی قبل نمایندگان مجلس با تعیین تکلیف قانون استخدام معلمان حق‌التدریس، نحوه استخدام آن‌ها را مشخص کردند، اما هنوز وضعیت روشنی از شرایط استخدامی این افراد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق قانون مجلس تمام نیرو‌های حق التدریس و پیش دبستانی مشمول قانون (شامل معلم، مربی پرورشی، تربیت بدنی، مشاور، مربی بهداشت و امور اداری) با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و براساس نیاز استان‌ها باید یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند تا پس از شرکت در آزمون پایان دوره و اخذ نمره قبولی (از سال دوم تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) به استخدام درآیند.

یارمحمد حسین‌بر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش درباره وضعیت استخدام نیرو‌های حق‌التدریس و پیش‌دبستانی گفت: فرایند استخدام نیرو‌های مشمول قانون الحاق یک ماده به تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس باید در یک آئین نامه اجرایی که توسط وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان امور اداری و استخدامی تدوین می‌شود مشخص شود البته دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش مجلس برفرایند تدوین نظارت دارند.

وی افزود: فرایند احصای نیاز که شرط اصلی برای تحقق استخدام است در رشته، جنسیت و مقطع مورد نیاز توسط آموزش‌وپرورش انجام شده است و به محض اعلام سهمیه توسط سازمان امور اداری و استخدامی و پیش بینی منابع مالی در بودجه سنواتی که از شروط تحققق قانون است، آموزش‌وپرورش آمادگی دارد مطابق آئین نامه اجرایی فرایند استخدام را شروع کند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در قانون آمده است از سال دوم برنامه ششم توسعه، آموزش‌وپرورش مکلف به اجرا است همچینین آمده در قالب سهمیه‌هایی که سازمان امور اداری و استخدامی تخصیص می‌دهد و تامین اعتبار در قالب بودجه سنواتی فرایند استخدام انجام شود که به محض محقق شدن این روال آمادگی اجرای قانون را داریم. منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استخدام معلم حق التدریس نیروی حق التدریس پیش دبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمد وحیدی امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان خراسان شمالی، اظهار داشت: اجرای رتبه‌بندی معلمان، 60 هزار میلیارد تومان اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون برتر مجلس یازدهم انتخاب شده است، افزود: اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان علی‌رغم کاستی‌هایی که داشت، 60 همت اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

وی ادامه داد: قانون  جهش تولید دانش‌بنیان با پشتیبانی از 10 هزار شرکت  دانش‌بنیان نیز یکی دیگر از قوانین مهم مجلس یازدهم بوده است که 50 همت در بودجه سالانه به سمت شرکت‌های دانش‌‌بنیان سوق پیدا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه آموزش و پرورش باید به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی توجه داشته باشد، افزود: در 3 سال 300 درصد رشد پذیرش دانشجو در این دو دانشگاه اتقاق افتاده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ترویج نگاه الگوسازی در مدارس، گفت: در حال حاضر 107 میلیارد تومان پروژه از محل اعتبارات سفر رهبری اجرا می‌شود که در 4 سال این عدد به 230 میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد