Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@02:25:39 GMT

واکنش تند قطر به بیانیه سران عرب

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۹۴۰۷

ساعت24-یک مسئول بلندپایه قطری با انتقاد از بیانیه پایانی اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، نسبت به عدم طرح محاصره دوحه و راه های حل این بحران از سوی کشورهای سه گانه اعتراض کرد.

به گزارش آناتولی ترکیه، «احمد الرمیحی» مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت امور خارجه قطر، طرح نشدن بحران خلیج فارس در شورای همکاری از جمله محاصره قطر و راه برون رفت از آن در این بیانیه را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراض الرمیحی، نخستین واکنش قطری ها به کنفرانس مطبوعاتی «عادل الجبیر» پس از قرائت بیانیه پایانی سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض است.
مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت امورخارجه قطر خطاب به کشورهای تحریم کننده کشورش از جمله عربستان، امارات و بحرین، گفت: شما دارید به چه کسی می خندید؟ این سطحی نگری و کنار گذاشتن مشکلات حقیقی که شورای همکاری از آن رنج می برد، کافی است.
وی در واکنش به کنفرانس مطبوعاتی وزیر امور خارجه عربستان نیز گفت: کنفرانس مطبوعاتی ناتوان الجبیر پایان یافت و وی تلاش کرد، موضوعی را که نتوانسته بود در بیانیه پایانی به کرسی بشاند، بیان کند.
الرمیحی افزود: قطری ها بخوبی می دانند که برای بازگشت به عنوان یک عضو فعال در شورای همکاری خلیج (فارس) چه کاری انجام دهند.
الجبیر در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود: خواسته ها به قطر ارائه شده است و اختیار با آن است که عضو فعال در شورای همکاری باشد.
وزیر امور خارجه عربستان با بیان این که اعضای شورای همکاری امیدوار هستند که بحران قطر تأثیرات منفی بر فعالیت این شورا نداشته باشد، افزود: ما منتظر هستیم که دوحه اقدامات لازم را انجام دهد.
سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، شامگاه یکشنبه بدون نتیجه در حالی پایان یافت که هیأت های برخی کشورهای عضو سطح مشارکت خود را در آن کاهش دادند و سران قطر و عمان به عنوان دو عضو این شورا از مجموع شش عضو آن، غایبان اصلی این نشست بودند.
با وجود دعوت «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان از امیر قطر برای شرکت در این نشست، «تمیم بن حمد آل ثانی» در این نشست شرکت نکرد و نماینده قطری ها در این اجلاس «سلطان المریخی» وزیر مشاور در امور خارجه این کشور بود.
سلطان «قابوس بن سعید» شاه عمان نیز در این نشست شرکت نکرد و «فهد بن محمود آل سعید» معاون نخست‌وزیر در امور شورای وزیران، به عنوان نماینده سلطان قابوس در این اجلاس حضور یافت.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس

امتداد - حامد رستمی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، از بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران، فاطمه دهقانی مدیر شعب پست بانک استان فارس و معاون اعتباری استان به جهت پیگیری و همکاری کامل در جذب اعتبارات، اعطای تسهیلات معیشتی به دهیاران و دهیاری‌های استان فارس و تلاش‌های انجام شده در حوزه روستایی تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در بخشی از متن این تقدیرنامه آمده است:

جناب آقای دکتر شیری
مدیرعامل محترم پست بانک ایران
سلام علیکم
سرافرازی و توسعه کشور در زمینه‌های گوناگون مرهون اقدام عملی فرزندان پر تلاش، خلاق و تحول آفرین این مرز بوم بوده است. لذا توفیق خدمت به نیکوترین مردم در نظام اسلامی فرصت گرانبها و پر افتخاری است که علاوه بر خشنودی مردم، موجبات رضایت پروردگار متعادل را در پی خواهد داشت.
بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ ای (مدظله العالی) این اقدام خداپسندانه مصداق بارز «مسارعه الخیرات و سابقو الی خیرات» می باشد. به یقین در این راستا کسانی موفق و سربلند خواهند بود که بتوانند به خوبی از این ظرفیت ایجاد شده در جهت پیشرفت اهداف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استفاده نموده و با تلاش و پشتکار نسبت به تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی گام بردارند. 
ضمن آرزوی سلامتی و سربلندی برای جنابعالی، نظر به تعاملات فی مابین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با پست بانک و حسن همکاری‌های انجام شده از طرف مدیریت و همکاران مجموعه پست بانک استان فارس، برخود لازم می دارم از زحمات حضرتعالی در راس مدیریت کشوری و مجموعه پست بانک استان به مدیریت سرکار خانم دهقانی و معاون اعتباری سرکار خانم قنبریان، به جهت پیگیری و همکاری کامل در جذب اعتبارات، اعطای تسهیلات معیشتی به دهیاران و دهیاری‌های استان فارس و تلاش‌های انجام شده در حوزه روستایی قدردانی و تشکر نموده و از درگاه حضرت احدیت، نیکنامی و تداوم توفیقات مسالت می نمایم.

حامد رستمی
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها
 

 

 


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار با سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل